Prodej aut v EU vzrostl, zásadní vzestup vykázalo všech pět hlavních evropských trhů

Brusel - Prodej nových osobních automobilů v zemích Evropské unie se po březnovém poklesu v dubnu meziročně zvýšil o 9,6 procenta na 1,31 milionu vozů. K růstu, na kterém se nejvíce podílely společnosti Toyota, Hyundai a Ford, přispěl vyšší počet prodejních dnů, který byl důsledkem dřívějšího termínu velikonočních svátků. Oznámilo to dnes Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice růst činil 6,6 procenta na 24.259 vozů.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

Zásadní vzestup vykázalo všech pět hlavních evropských trhů, nejlépe si vedly Španělsko s 12,3 procenta a Británie s 10,4 procenta. Následuje Francie s devíti procenty, Německo s osmi a Itálie s 6,5 procenta.

Podle analytika KPMG Jana Linharta byl dubnový růst z velké části způsoben tím, že velikonoční svátky letos připadly na březen. "Dubnový růst tedy do značné míry kompenzoval březnový propad. Celoroční výhled tak zůstává stále stejný. Očekáváme, že evropský trh mírně poroste. Tempo růstu však bude znatelně pomalejší než v loňském roce," uvedl Linhart. "Trhy však vysílají stále silnější varovné signály, takže je možné, že již příští rok přinese na evropský trh určitou korekci," dodal.

Největším prodejcem aut v EU zůstala v dubnu skupina Volkswagen s podílem na evropském trhu 25,7 procenta. Prodej Volkswagenu se zvýšil o 13,1 procenta na 346.661 vozů, z toho prodej české Škody Auto stoupl o 10,2 procenta na 62.940 vozů. Škoda měla v březnu na trhu podíl 4,7 procenta. Ze skupiny vykázal největší růst prodejů Seat - o 25,1 procenta. Jediným, komu odbyt klesl, byla značka Audi - o jedno procento.

Většina automobilek zaznamenala v březnu nárůst prodeje. Výjimkou byly kromě zmíněné Audi také značky Fiat, Lancia/Chrysler, BMW nebo Land Rover.

Největšího nárůstu prodejů, o 20,3 procenta, docílila společnost Toyota. Následuje Hyundai s 15,3 procenta, zatímco Ford registroval o 14 procent víc prodejů. K nejslabším patřila společnost FCA, jejíž prodeje stouply o pouhých 2,3 procenta. Příčinou je propad prodejů značky Fiat o 4,5 procenta. Skupině BMW se prodeje snížily o 0,8 procenta, když prodej značky BMW klesl o 3,1 procenta a značky Mini o 8,7 procenta vzrostl.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Důvěra investorů v německou ekonomiku? Výsledek předčil očekávání

19.02.2019 13:13 Důvěra investorů a analytiků v německou ekonomiku se v únoru zlepšila více, než se čekalo. Výhled…

Rána pro Británii: Honda potvrdila uzavření továrny ve Swindonu. Kvůli…

19.02.2019 12:15 Japonská automobilka Honda Motor plánuje v rámci globální restrukturalizace své výroby zavřít do…

EU se dohodla na snížení emisí u autobusů a náklaďáků, lobbing byl marný

19.02.2019 10:51 Aktualizováno Evropská unie se dohodla na snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) u nových nákladních vozů a…

Rusko drtí sankce. Jakou škodu už způsobily? Ministerstvo zveřejnilo nová…

19.02.2019 09:53 Hospodářské sankce, které 62 zemí světa z různých důvodů zavedlo proti Rusku, stály ruské vývozce…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama