Prodej aut v EU vzrostl, zásadní vzestup vykázalo všech pět hlavních evropských trhů

Brusel - Prodej nových osobních automobilů v zemích Evropské unie se po březnovém poklesu v dubnu meziročně zvýšil o 9,6 procenta na 1,31 milionu vozů. K růstu, na kterém se nejvíce podílely společnosti Toyota, Hyundai a Ford, přispěl vyšší počet prodejních dnů, který byl důsledkem dřívějšího termínu velikonočních svátků. Oznámilo to dnes Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). V České republice růst činil 6,6 procenta na 24.259 vozů.

Přidejte svůj názor

Ilustrační foto

Zásadní vzestup vykázalo všech pět hlavních evropských trhů, nejlépe si vedly Španělsko s 12,3 procenta a Británie s 10,4 procenta. Následuje Francie s devíti procenty, Německo s osmi a Itálie s 6,5 procenta.

Podle analytika KPMG Jana Linharta byl dubnový růst z velké části způsoben tím, že velikonoční svátky letos připadly na březen. "Dubnový růst tedy do značné míry kompenzoval březnový propad. Celoroční výhled tak zůstává stále stejný. Očekáváme, že evropský trh mírně poroste. Tempo růstu však bude znatelně pomalejší než v loňském roce," uvedl Linhart. "Trhy však vysílají stále silnější varovné signály, takže je možné, že již příští rok přinese na evropský trh určitou korekci," dodal.

Největším prodejcem aut v EU zůstala v dubnu skupina Volkswagen s podílem na evropském trhu 25,7 procenta. Prodej Volkswagenu se zvýšil o 13,1 procenta na 346.661 vozů, z toho prodej české Škody Auto stoupl o 10,2 procenta na 62.940 vozů. Škoda měla v březnu na trhu podíl 4,7 procenta. Ze skupiny vykázal největší růst prodejů Seat - o 25,1 procenta. Jediným, komu odbyt klesl, byla značka Audi - o jedno procento.

Většina automobilek zaznamenala v březnu nárůst prodeje. Výjimkou byly kromě zmíněné Audi také značky Fiat, Lancia/Chrysler, BMW nebo Land Rover.

Největšího nárůstu prodejů, o 20,3 procenta, docílila společnost Toyota. Následuje Hyundai s 15,3 procenta, zatímco Ford registroval o 14 procent víc prodejů. K nejslabším patřila společnost FCA, jejíž prodeje stouply o pouhých 2,3 procenta. Příčinou je propad prodejů značky Fiat o 4,5 procenta. Skupině BMW se prodeje snížily o 0,8 procenta, když prodej značky BMW klesl o 3,1 procenta a značky Mini o 8,7 procenta vzrostl.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Kontroverzní rozpočtové plány? Itálie odpálkovala Brusel, nehodlá nic měnit

22.10.2018 15:22 Italské ministerstvo financí sdělilo Evropské komisi (EK), že se hodlá držet svých rozpočtových…

Vlna stávek a dražší palivo. Ryanair hlásí poprvé po pěti letech pokles…

22.10.2018 09:20 Irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair Holdings klesl v pololetí zisk o sedm procent na 1…

Ukrajina se dohodla s MMF. Dostane miliardy, musí ale splnit jednu zásadní…

19.10.2018 20:07 Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF) na novém záložním úvěru v objemu 3,9…

Škoda nabízí v Německu šrotovné za starší diesely, Češi mají smůlu

19.10.2018 19:44 Automobilka Škoda Auto nabídla v Německu tzv. šrotovné při výměně staršího dieselu za nový naftový…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama