Provozní zisk VW i Škody klesl, brzdou jsou přísnější ekologická pravidla

Provozní zisk německého automobilového koncernu Volkswagen ve třetím čtvrtletí klesl o 18,6 procenta na 3,51 miliardy eur (90,7 miliardy Kč). Důvodem jsou slabší prodeje a zavedení přísnějších ekologických pravidel.

Přidejte svůj názor

Volkswagen

Zisk nicméně překonal očekávání analytiků, kteří jej v průzkumu agentury Reuters odhadovali na 3,21 miliardy eur.

Společnost měla problémy se zaváděním nové metodiky měření emisí a spotřeby automobilů WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure), která se mnohem více blíží podmínkám reálného provozu a která vstoupila v platnost na počátku září. Ve třetím kvartálu se odbyt snížil o tři procenta na 2,6 milionu vozů.

Silné první pololetí však pokles třetího kvartálu kompenzovalo a prodeje za prvních devět měsíců 2018 stouply o 4,2 procenta na 8,1 milionu vozů. Provozní zisk se v tomto období zvýšil o 0,6 procenta na 13,3 miliardy eur a příjmy o 2,7 procenta na 176,4 miliardy eur.

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letošního roku meziročně klesl o 10,2 procenta na 1,1 miliardy eur (28,5 miliardy Kč). Hospodářský výsledek byl ovlivněn mimo jiné nepříznivým vývojem měnových kurzů a vyššími náklady na nové produkty. Tržby se nicméně zvýšily o 2,1 procenta na 12,6 miliardy eur.

Automobilka již dříve uvedla, že za první tři čtvrtletí letošního roku dodala zákazníkům 939.100 vozů, tedy o téměř osm procent více než ve stejném období loňského roku. V samotném září však dodávky klesly o 16 procent na 94.800 vozů, podle firmy za to může přechod všech modelových řad na nový systém testování emisí WLTP.

Podle hlavního ekonoma BH Securities Štěpána Křečka se automobilka potýká s problémem homologace na novou emisní normu Euro 6c. Kvůli tomu musela zúžit nabídku aut, což mělo negativní vliv na celkové hospodaření. Tento problém ovlivní hospodářské výsledky Škody Auto i v závěrečném kvartále.

"Škodě nahrává současná fáze hospodářského cyklu, kdy se daří ekonomice a lidem se zvyšují příjmy. Díky tomu je vysoká poptávka po nákupu nových automobilů. Automobilový průmysl je představitelem cyklického odvětví, kde se hospodářské výsledky firem začnou zhoršovat s příchodem prvních ekonomických problémů," dodal.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Brusel nás k přijetí eura dotlačí? Merkelová prosazuje nový rozpočtový…

15.12.2018 18:52 Aktualizováno Budoucí rozpočtový nástroj pro konvergenci a konkurenceschopnost eurozóny bude mít za cíl pomoci…

Stávka zabrala? Deutsche Bahn se dohodly s odbory o platech

15.12.2018 11:49 Aktualizováno Německá železniční společnost Deutsche Bahn (DB) ohlásila dohodu s odboráři, kteří tento týden…

Brexit otřese ekonomikou, Britové se jistí zakládáním dceřiných firem v…

15.12.2018 08:40 S blížícím se termínem odchodu Británie z Evropské unie výrazně roste počet britských podniků,…

Prodej nových aut v EU klesl. Varovný signál, strašákem není jen brexit,…

14.12.2018 10:21 Prodej nových aut v Evropské unii se v listopadu snížil o osm procent na 1,1 milionu a pokles…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama