Provozní zisk VW i Škody klesl, brzdou jsou přísnější ekologická pravidla

Provozní zisk německého automobilového koncernu Volkswagen ve třetím čtvrtletí klesl o 18,6 procenta na 3,51 miliardy eur (90,7 miliardy Kč). Důvodem jsou slabší prodeje a zavedení přísnějších ekologických pravidel.

Přidejte svůj názor

Volkswagen

Zisk nicméně překonal očekávání analytiků, kteří jej v průzkumu agentury Reuters odhadovali na 3,21 miliardy eur.

Společnost měla problémy se zaváděním nové metodiky měření emisí a spotřeby automobilů WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure), která se mnohem více blíží podmínkám reálného provozu a která vstoupila v platnost na počátku září. Ve třetím kvartálu se odbyt snížil o tři procenta na 2,6 milionu vozů.

Silné první pololetí však pokles třetího kvartálu kompenzovalo a prodeje za prvních devět měsíců 2018 stouply o 4,2 procenta na 8,1 milionu vozů. Provozní zisk se v tomto období zvýšil o 0,6 procenta na 13,3 miliardy eur a příjmy o 2,7 procenta na 176,4 miliardy eur.

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letošního roku meziročně klesl o 10,2 procenta na 1,1 miliardy eur (28,5 miliardy Kč). Hospodářský výsledek byl ovlivněn mimo jiné nepříznivým vývojem měnových kurzů a vyššími náklady na nové produkty. Tržby se nicméně zvýšily o 2,1 procenta na 12,6 miliardy eur.

Automobilka již dříve uvedla, že za první tři čtvrtletí letošního roku dodala zákazníkům 939.100 vozů, tedy o téměř osm procent více než ve stejném období loňského roku. V samotném září však dodávky klesly o 16 procent na 94.800 vozů, podle firmy za to může přechod všech modelových řad na nový systém testování emisí WLTP.

Podle hlavního ekonoma BH Securities Štěpána Křečka se automobilka potýká s problémem homologace na novou emisní normu Euro 6c. Kvůli tomu musela zúžit nabídku aut, což mělo negativní vliv na celkové hospodaření. Tento problém ovlivní hospodářské výsledky Škody Auto i v závěrečném kvartále.

"Škodě nahrává současná fáze hospodářského cyklu, kdy se daří ekonomice a lidem se zvyšují příjmy. Díky tomu je vysoká poptávka po nákupu nových automobilů. Automobilový průmysl je představitelem cyklického odvětví, kde se hospodářské výsledky firem začnou zhoršovat s příchodem prvních ekonomických problémů," dodal.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Důvěra investorů v německou ekonomiku? Výsledek předčil očekávání

19.02.2019 13:13 Důvěra investorů a analytiků v německou ekonomiku se v únoru zlepšila více, než se čekalo. Výhled…

Rána pro Británii: Honda potvrdila uzavření továrny ve Swindonu. Kvůli…

19.02.2019 12:15 Japonská automobilka Honda Motor plánuje v rámci globální restrukturalizace své výroby zavřít do…

EU se dohodla na snížení emisí u autobusů a náklaďáků, lobbing byl marný

19.02.2019 10:51 Aktualizováno Evropská unie se dohodla na snížení emisí oxidu uhličitého (CO2) u nových nákladních vozů a…

Rusko drtí sankce. Jakou škodu už způsobily? Ministerstvo zveřejnilo nová…

19.02.2019 09:53 Hospodářské sankce, které 62 zemí světa z různých důvodů zavedlo proti Rusku, stály ruské vývozce…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama