Platbám v hotovosti odzvonilo? Následky mohou být děsivé, varuje zpráva

Stále častější využívání digitálních plateb, rušení bankomatů a zavírání poboček bank by mohlo vést k tomu, že platby v hotovosti budou v Británii do 15 let představovat pouze desetinu všech transakcí. Milionům Britů by ale život v bezhotovostní společnosti činil potíže, vyplývá podle deníku The Guardian z nezávislé zprávy Access to Cash Review.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Britské libry
doporučujeme

Dokument varuje i před hrozícím kolapsem britské "hotovostní infrastruktury" a vyzývá vládu, regulátory a banky, aby zajistily životaschopnost hotovosti, dokud ji lidé budou potřebovat.

Zpráva připomíná, že platby debetními kartami ve Spojeném království loni poprvé převážily nad platbami bankovkami a mincemi.

Účet za provoz hotovostní infrastruktury, kterou platí převážně banky a provozují komerční operátoři, činí stabilně pět miliard liber (149 miliard Kč) za rok.

Zatímco náklady se nemění, příjmy neustále klesají, a některé společnosti proto uvažují o odchodu z trhu. Podle autorů zprávy je tak možné, že například bankomaty nebude mít časem kdo plnit.

Loading...
Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Z Ruska teče znečištěná ropa. Evropské státy včetně ČR zastavují odběr

25.04.2019 21:20 Aktualizováno Polsko, Německo, Bělorusko a Slovensko zastavily dovoz ruské ropy ropovodem Družba kvůli jejímu…

loading...

Nokia zaskočila ztrátou, akcie se propadly o deset procent

25.04.2019 16:02 Finský dodavatel zařízení pro telekomunikační sítě Nokia se v prvním čtvrtletí nečekaně propadl do…

Fúze Deutsche Bank a Commerzbank nebude, jednání zkrachovalo

25.04.2019 13:48 Aktualizováno Ze zvažovaného sloučení největší německé banky Deutsche Bank s finančním ústavem Commerzbank sešlo.…

Taxislužba Uber se vrátila do Bratislavy. Není náhoda, že právě v této době

25.04.2019 12:12 Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber dnes obnovil svou činnost v Bratislavě, kterou…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama