Ekologie vyhnala ruské vozy Lada z Evropy, zato Volkswagen si mne ruce

Výrobce vozů Lada, ruský koncern AvtoVAZ, se kvůli zpřísnění emisních limitů v Evropské unii rozhodl zastavit export těchto aut do Evropy. Všechna nová osobní auta nyní při první registraci v EU totiž musejí splňovat normu Euro 6c a od září pak ještě přísnější normu Euro 6d-TEMP. Moskva zavádí emisní normy EU se zpožděním. Vývoz z Ruska zato může zvýšit německá automobilka Volkswagen, píše polský deník Gazeta Wyborcza.

Přidejte svůj názor 15 komentářů

Lady Vesta a XRAY 50th Anniversary oslavují padesátiny AvtoVAZu
doporučujeme

"Už rok se chystáme přerušit dodávky aut do Evropy, protože tam vstoupily v platnost nové ekologické požadavky, které přesahují dosud platnou normu Euro 6," citovala představitele ruského koncernu agentura Finmarket.

V Rusku nyní platí emisní norma Euro 5, která byla v zemích EU závazná do roku 2015. Ruské požadavky na vozy s naftovým motorem jsou ještě mírnější.

Ruský koncern uvádí, že opatření je pouze přechodné. "Plánujeme se na ten trh za několik let vrátit," říká představitel koncernu AvtoVAZ. Dodává, že firma plánuje ve spolupráci s Renaultem vytvořit model Lady určený pro globální trh. Francouzský koncern přebral plnou kontrolu nad výrobcem vozů Lada koncem uplynulého roku.

Ruská divize Renaultu přitom ujišťuje, že ji odchod z evropského trhu nepoškodí. Loni AvtoVAZ prodal v zemích EU téměř 5800 vozů, což bylo pouze 1,5 procenta celkového prodeje firmy AvtoVAZ. Na Evropu ale připadlo zhruba 15 procent celkového vývozu aut Lada, který loni čítal 38.300 vozů. Z rozhodnutí ruské pobočky Renaultu tak může těžit její konkurent Volkswagen, píše list.

"Pokud se dobře pamatuji, tak loni Volkswagen v Rusku vyrobil 200.000 aut, z toho 20.000 jich šlo na vývoz," řekl ruský prezident Vladimir Putin, když začátkem dubna přijal v Kremlu generálního ředitele Volkswagenu Herberta Diesse. Setkání to bylo výjimečné, protože Putin jen velmi zřídka přijímá v Kremlu šéfy zahraničních firem. Pravidelně ale tuto čest prokazuje vedení Volkswagenu.

Tentokrát přijel Diess do Moskvy promluvit si s Putinem osobně o speciálních investičních dohodách, jaké chce Volkswagen podepsat s ruskou vládou. Smlouvy tohoto typu investorům garantují daňové úlevy. Diess dodal, že Volkswagen potřebuje Putinovu podporu nejen v záležitosti investičních úlev pro svou továrnu v podmoskevské Kaluze, ale i pro závody v Nižním Novgorodu, kde se rovněž montují vozy Volkswagen. Tyto závody patří koncernu GAZ, který ovládá ruský oligarcha Oleg Děripaska, na něhož a několik jeho firem včetně firmy GAZ před rokem uvalila sankce vláda Spojených států.

Právě kvůli riziku amerických sankcí Volkswagen odkládá své plány na investice do Děripaskových závodů. Ruský prezident ale šéfa Volkswagenu uklidnil. "Budeme pokračovat v naší práci a hledat způsoby, jak podpořit činnost Volkswagenu v Rusku," slíbil Putin.

Ruský prezident se tento měsíc poblíž Moskvy zúčastnil slavnostního otevření prvního ruského závodu na výrobu mercedesů. Jeho provozovatel, automobilový koncern Daimler, v souvislosti s výstavbou továrny nazvané Mercedes Moskovia uzavřel s ruskou vládou také zvláštní investiční úmluvu, uzavírá Gazeta Wyborcza.

Loading...
Vstupte do diskuze (15)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Ryanair padá na dno. Potopí ho i problémy s boeingy

20.05.2019 10:55 Celoroční zisk irských aerolinek Ryanair se snížil na čtyřleté minimum. Firma navíc varovala, že v…

Vstup do EU byl zásadním okamžikem českých dějin, tvrdí představitelé…

16.05.2019 14:31 Vstup Česka do Evropské unie byl z ekonomického pohledu jednoznačným úspěchem. Vzrostl hrubý domácí…

Lidl a Kaufland vydělaly majiteli přes 100 miliard eur

13.05.2019 18:34 Německá maloobchodní skupina Schwarz Gruppe, která vlastní diskontní řetězce Lidl a Kaufland, v…

Do Maďarska stále proudí nekvalitní ruská ropa

13.05.2019 17:24 Aktualizováno Maďarská ropná a plynárenská skupina MOL již obdržela testovací dodávky ruské ropy z ropovodu…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama