Prodej osobních aut v EU v září mírně vzrostl, letos poprvé

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii v září vzrostl o 3,1 procenta na 933.987 milionu vozů. Jde přitom o první růst v letošním roce, oznámilo dnes Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Výsledek naznačuje, že na některých trzích v Evropě se začíná situace na trhu zlepšovat. Vyšší prodej zaznamenala za uplynulý měsíc i Česká republika.

Volkswagen
doporučujeme

Statistickému růstu pomohla podle automobilového experta EY Petra Knapa nižší srovnávací základna z loňského září, kdy se registrovalo více vozů v létě kvůli poslednímu termínu doprodeje vozidel homologovaných podle starších emisních pravidel NEDC. Od září pak bylo možné prodávat jen vozy splňující pravidla testování automobilových emisí WLTP.

Čtyři největší evropské trhy ale vykázaly nejednoznačné výsledky. Zatímco prodej nových osobních vozů ve Španělsku klesl o 13,5 procenta a ve Francii o tři procenta, Německo hlásí růst o 8,4 procenta a Itálie o 9,5 procenta.

Za devět měsíců letošního roku klesl počet registrací nových osobních aut v EU o 28,8 procenta. Od ledna do září jich bylo registrováno 7,06 milionu.

Navzdory příznivému vývoji za měsíc září automobilový trh v EU nadále zásadně ovlivňuje pandemie nemoci covid-19. Ve Španělsku prodej aut letos meziročně klesl zatím o 38,3 procenta, v Itálii o 34,2 procenta, ve Francii o 28,9 procenta a v Německu o 25,5 procenta.

V České republice se prodej nových osobních aut podle sdružení ACEA v září meziročně zvýšil o 7,2 procenta na 16.909. Úhrnem od ledna do září se však o 22,4 procenta snížil a dosáhl 148.319 vozů.

Automobilka Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, v září prodej v zemích EU meziročně zvýšila o 17 procent na 51.806 vozů. Úhrnem od ledna do září se však prodej o 19,1 procenta snížil na 403.678 vozidel. Podíl této značky na unijním trhu se nicméně v září meziročně zvýšil na 5,5 ze 4,9 procenta loni v září, za prvních devět měsíců roku se pak zvýšil na 5,7 z pěti procent před rokem.

"Celkový nárůst zhruba o 28.000 vozů z rozhodující části táhlo Německo, kde pomohly pobídky. Mezi nejodolnější větší značky, mimo prémiových, s celoročním poklesem pod 20 procent patří Škoda, Toyota a Kia. Škoda v září meziročně nejvýrazněji zvýšila svůj tržní podíl a je tedy pátou největší značkou v EU," podotkl Knap. Vzhledem k současnému vývoji kolem koronaviru podle něj nelze po zbytek letošního roku na evropském trhu čekat významné zlepšení.

Loading...
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Piloti aerolinek KLM odmítli zmrazení platů

31.10.2020 14:16 Odborová organizace pilotů společnosti KLM, která je součástí francouzsko-nizozemské skupiny Air…

ECB vyzývá evropské vlády k selektivnímu omezování ekonomiky

30.10.2020 18:47 Evropské vlády musejí při boji s koronavirem omezovat pouze vybrané ekonomické aktivity a…

České dráhy stanovovaly predátorské ceny, tvrdí Evropská komise. Hrozí…

30.10.2020 14:09 Aktualizováno Evropská komise (EK) dospěla k předběžnému závěru, že České dráhy porušují antimonopolní pravidla,…

Německá ekonomika prudce vzrostla, vláda zlepšila výhled

30.10.2020 13:44 Aktualizováno Německá ekonomika ve třetím čtvrtletí vzrostla proti předchozím třem měsícům o rekordních 8,2…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama