Facebook utne spolupráci s firmami, které shromažďují osobní údaje

New York - Facebook se v souvislosti se skandálem Cambridge Analytica odhodlal k dalšímu ráznému kroku. Ukončí spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.

Přidejte svůj názor

Facebook

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

"Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku," uvedl Facebook. Odmítl se ale vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Sankce USA? Známe trik, jak se jim vyhnout, pochlubil se íránský ministr…

15.12.2018 18:16 Americké sankce nebudou mít dopad na íránskou politiku doma či v zahraničí. Na konferenci v…

Nissan žaluje Ghosnovu sestru, dle automobilky se neoprávněně obohatila

13.12.2018 18:40 Japonská automobilka Nissan zažalovala u brazilského soudu sestru bývalého předsedy správní rady…

Zasáhne svět v příštím roce globální ekonomická krize? Mezi odborníky to…

10.12.2018 14:50 Světová ekonomika zažívá skvělé časy. Po propadu zapříčiněném ekonomickou krizí, která začala v…

Další rána pro Nissan: Ghosn zůstane ve vazbě, obviněna je celá automobilka

10.12.2018 10:29 Tokijská prokuratura dnes oficiálně obvinila bývalého šéfa automobilky Nissan Motor Carlose Ghosna…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama