Facebook utne spolupráci s firmami, které shromažďují osobní údaje

New York - Facebook se v souvislosti se skandálem Cambridge Analytica odhodlal k dalšímu ráznému kroku. Ukončí spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích a pomáhají inzerentům při zaměřování reklamy na uživatele sociálních sítí.

Přidejte svůj názor

Facebook
doporučujeme

Facebook po léta poskytoval inzerentům možnost, aby zaměřovali své reklamy na konkrétní uživatele na základě údajů shromážděných podniky, jako jsou Acxiom či Experian. Nyní se však tento systém s označením Partner Categories rozhodl ukončit.

"Ačkoli je to v odvětví běžná praxe, domníváme se, že tento krok, tedy ukončení (Partner Categories) během šesti měsíců, pomůže zlepšit soukromí lidí na facebooku," uvedl Facebook. Odmítl se ale vyjádřit k tomu, jaký dopad bude mít tento krok na její příjmy z reklamy.

Britská analytická firma Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o 50 milionech uživatelů facebooku a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa v roce 2016.

Loading...
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Boeing se potýká s propadem zisku, firmě zavařil letoun 737 MAX

24.04.2019 16:00 Čistý zisk amerického výrobce letadel Boeing v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 13 procent na 2…

loading...

Aféra Ghosn táhne Nissan ke dnu, automobilka čeká prudký pokles zisku

24.04.2019 10:31 Japonský výrobce automobilů Nissan Motor zhoršil odhad zisku za uplynulý finanční rok. Podle nové…

Šéf SoftBank doplatil na bitcoiny, prodělal přes 130 milionů dolarů

24.04.2019 07:58 Zakladatel a generální ředitel japonské společnosti SoftBank Masajoši Son prodělal více než 130…

Česká zbrojovka postaví v Arkansasu továrnu, dostala sérii pobídek

24.04.2019 07:46 Uherskobrodský výrobce zbraní Česká zbrojovka chce přes dceřinou firmu CZ-USA postavit v Arkansasu…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama