Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Její hodnota se zvýšila o devět procent na 234 miliard USD (5,4 bilionu Kč). Také další tři příčky patří technologickým značkám, jsou to Google, Amazon a Microsoft.
Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.
Celková hodnota všech značek v žebříčku stoupla o 5,7 procenta na 2,13 bilionu USD. Celkem 26 značek vykázalo dvouciferný procentní růst hodnoty. Nejrychleji rostoucím se stal sektor luxusu. Hodnota devíti jeho značek, jako Gucci, Louis Vuitton nebo Chanel, se meziročně zvýšila o 11 procent. Z jednotlivých značek nejvíce vzrostla hodnota Mastercardu, o 25 procent.
Polovinu značek v první desítce tvoří technologické. Letos však vypadl z první desítky Facebook, nahradil ho Disney. Nováčky v žebříčku jsou firma Uber na 87. místě a LinkedIn na 98. příčce. Mezi 100 nejhodnotnějších značek se po šesti letech vrátil také Dell.
Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Žebříček 100 nejhodnotnějších značek sestavuje již 20 let.
Interbrand upozornil, že od počátku se v žebříčku do dnešního dne udrželo jen 31 značek, včetně Disney, Nike a Gucci. Naopak z žebříčku vypadlo 137 značek, včetně Nokia a MTV. Coca-Cola a Microsoft jsou pak jedinými značkami, které se po celou dobu udržely v první desítce.
Související
Apple začal prodávat brýle Vision Pro. Zatím si je koupí lidé v USA
Apple ustoupil Francii ohledně radiace. Připraví speciální aktualizaci pro iPhone 12
apple , Google , Amazon , Microsoft , Facebook , firmy , Ekonomika , Uber , LinkedIn
Aktuálně se děje
před 8 minutami
Změny počasí tvrdě dopadají na celou planetu. Jeden region ale trpí víc než jiné
před 38 minutami
Inspekce obvinila policisty, kteří před pražským barem napadli několik lidí
před 1 hodinou
Ramzan Kadyrov je údajně nevyléčitelně nemocný. Jeho stav je prý beznadějný
před 1 hodinou
Na poslední rozloučení s Josefem Lauferem dorazili Soukup či Troška
před 1 hodinou
75 let od založení, 25 let od vstupu. V Česku proběhne největší akce NATO od summitu v roce 2002
před 1 hodinou
Mrazivé počasí na ústupu. Pod nulou bude v noci ještě dvakrát
před 2 hodinami
Mrtvá těla se svázanýma rukama? Bují podezření na válečné zločiny Izraele v Pásmu Gazy
před 2 hodinami
Totální invaze, která uškodí i Izraeli? Svět se obává operace v Rafahu
před 3 hodinami
Donald Trump ve vězení. Co by se stalo, kdyby ho soud odsoudil?
před 3 hodinami
Princezna Kate se věnuje rodině. Vyfotila nový snímek nejmladšího Louise
před 4 hodinami
Putin něco chystá, naznačil Pistorius. Má víc zbraní a munice, než kolik využije na Ukrajině
před 4 hodinami
Jaderné zbraně se přesunou na orbitu? Rusko vetovalo rezoluci o zastavení zbrojení ve vesmíru
před 5 hodinami
Ministryně Langšádlová se rozhodla podat demisi
před 5 hodinami
Masivní bezpečnostní operace, zákaz letadel, vzdušné taxíky. Francie se chystá na olympiádu
před 6 hodinami
Víkendové počasí: Konec zimy a návrat jara. Meteorologové slibují příjemné teploty
Aktualizováno včera
Vláda schválila novelu zákona o zbraních, která reaguje na střelbu na FF UK
včera
Hamás zveřejnil video rukojmí, na důkaz, že přežil zranění ze 7. října
včera
Hamás ukázal jednoho z rukojmích. Izrael je chce v Rafáhu všechny osvobodit
včera
Putinův sluha Lukašenko: Nikdy jsme si nežili tak dobře, jako nyní
včera
Od příští sezóny ponese nejvyšší fotbalová liga jméno sázkovky Chance. Přiteče díky ní čtvrtmiliarda ročně
Až letos v červenci odstartuje nová sezóna tuzemské nejvyšší fotbalové soutěže, už se v jejím názvu neobjeví jméno sázkové kanceláře Fortuna, ale jejího konkurenta Chance. Právě tato sázková kancelář totiž vyhrála výběrové řízení na titulárního partnera první fotbalové ligy a díky tomu si tak tuzemský profesionální fotbal od příští sezóny dalších pět let přijde na čtvrtmiliardy ročně.
Zdroj: David Holub