V Číně zkrachovala automobilka propojená s BMW, neustála koronakrizi

V Číně se dostala do insolvence státní automobilka Huachen Automotive Group, na kterou dolehly dopady způsobené šířením nového koronaviru. Informovala o tom dnes agentura Kjódó. Huachen je mateřskou společností firmy Brilliance Auto, která je na čínském trhu partnerem německé automobilky BMW.

Zpráva podtrhuje fakt, že prodej čínských značek na největším automobilovém trhu světa nadále čelí útlumu, který začal už před příchodem koronavirové krize.

Nový typ koronaviru byl poprvé zjištěn koncem loňského roku v provincii Wu-chan v centrální Číně. Omezení, k nimž vláda v Pekingu později přistoupila ve snaze šíření viru zbrzdit, domácí poptávku ještě více utlumila.

Společný podnik firmy Huachen s německou automobilkou BMW zůstal zdravý. Čínská automobilka, která má své vlastní tři značky, ale nedokázala hospodaření zlepšit. Společný podnik má také s francouzskou automobilkou Renault.

Agentura Nová Čína poznamenala, že situace značek firmy Huachen se ještě více zhoršila, jak se začal šířit koronavirus. Restrukturalizace firmy ale na společné podniky s BMW a Renaultem patrně vliv mít nebude, dodala tisková agentura.

Huachen má sídlo ve městě Šen-jang na severovýchodě Číny. Založena byla na začátku 90. let.

Čína má největší automobilový trh světa, v roce 2009 vystřídala na tomto postu Spojené státy. V říjnu se v Číně prodej aut meziročně zvýšil o 12,5 procenta na 2,57 milionu a vyšší byl už sedmý měsíc za sebou. Kvůli přetrvávajícímu poklesu poptávky se ale prodej už skoro dva roky snižuje. Loni klesl o 8,2 procenta, letos čínský svaz prodejců aut CAAM očekává propad z loňských 25 milionů aut o deset až 20 procent.

Související

Ilustrační fotografie. Komentář

Spory o emisní normy a Česko proti Euro 7. Jaká auta budeme řídit?

To, že náš život ovlivňují často maličkosti, není jistě třeba připomínat. Právě probíhající vášnivé diskuse o nových emisních normách Evropské unie jsou toho dobrým příkladem. Škoda jen, že kvůli maličkostem nám mezi prsty zbytečně protékají ty „velké“ a „důležité“ skutečnosti. Připomíná to totiž jeden velmi známý „kus“: Mnoho povyku (možná) pro nic. Hodně důležitá otázka, která může člověka napadnout je, zda je skutečně nějaké to množství určitých látek z výfukových plynů motorů ve všech možných souvislostech důležitější než (nadneseně) čistší a zdravější ovzduší na planetě Zemi?
Stavebnictví, ilustrační foto.

Stavebnictví dál klesá. Průmyslu pomohla auta, obchod je v přebytku

Stavební výroba v Česku v květnu pokračovala čtvrtý měsíc v poklesu, meziročně se snížila o 2,7 procenta. Naopak průmyslová výroba vzrostla o 1,4 procenta, táhla ji zejména produkce motorových vozidel. Zvýšení exportu aut společně se snížením schodku obchodu s ropou a plynem pomohlo bilanci zahraničního obchodu, která v květnu skončila v přebytku 11,8 miliardy korun, v kladných hodnotách je od počátku roku. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

Více souvisejících

automobilový průmysl Čína BMW Ekonomika

Aktuálně se děje

před 29 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Finsko: Moskva je nyní nepřítel č. 1 a proto roste vysoký plot na hranici

Finští pohraničníci vybaveni i běžkami monitorují východní hranici země, která představuje nejnovější a nejdelší hranici NATO s hlavním protivníkem Aliance, s Ruskem.

Zdroj: Radek Novotný

Další zprávy