Konec plastům v Lidlu, Alberu a H&M? S plasty již chtějí skončit i velké řetězce

Praha - Plasty a plastové výrobky v dnešní době činí největší hrozbu pro životní prostředí. Obrovské množství plastů se dostává do řek a je vyplavováno do moří a oceánů, kde jsou unášeny mořskými proudy daleko od pobřeží nebo končí v útrobách mořských a přímořských živočichů – ryb, želv či racků. Kvůli aktivnímu shromažďování plastů v oceánech vznikají celé plastové kontinenty. Ekologické organizace a ekologové upozorňují, že je třeba se postupně vzdát používání plastů, navíc se musíme naučit správně recyklovat tyto materiály.

Přidejte svůj názor 1 komentář

S plasty chtějí skončit Albert, Kaufland, Lidl a Tesco

Švédská nábytkářská společnost Ikea oznámila, že do dvou let skončí s jednorázovými plastovými výrobky. Společnost již dřív prohlásila, že hodlá používat jenom recyklované plastové materiály. Recyklované plasty jsou většinou méně kvalitnější, nejsou například tak pružný jako běžně vyrobeny plast. Ikea do roku 2020 musí najít alternativu pro brčka, plastové kelímky a další obvyklé plastové materiály. 

Příklad švédské Ikey následují i obchodní řetěze jako například Tesco, Kaufland či Lidl. Do konce příštího roku Kaufland a Lidl vyřádí z prodeje plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití. V obchodech pravděpodobně nenajdete ani vatové tyčinky do uší, které obsahují plast.

Na jaře Lidl oznámil, že do roku 2025 omezí množství plastů ve svých privátních značkách o pětinu. Další populární řetězec Albert přírodní alternativy plastovým produktům teprve hledá, má také v plánu zkrátit používání plastů.

Ekologický může být i módní průmysl, jak tvrdí další švédský řetězec H&M. Před rokem řetězec masové módy představil ekologicky šetrnou kolekci oblečení Conscious. Celá kolekce je ušita z obnovitelných organických materiálů – bavlny či organického hedvábí. Tváří této kolekce se stala populární supermodelka Ruska Natalia Vodianova.

Ministerstvo životního prostředí zahájilo ekologickou kampaň, která upozorňuje na škodlivé vlastnosti plastů. Kampaň, jejíž princip spočívá v uzavření dobrovolných dohod mezi MŽP a společnostmi ochotnými zavázat se ke snížení spotřeby plastů a jednorázového nádobí ve svých provozech, se jmenuje #dostbyloplastu. Do kampaně se zapojily CrossCafe, Dudes & Barbies, Bageterie Boulevard, UGO, Leo Express, České dráhy a Benzina.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zákulisní jednání a krátké kalhoty. Volbou Václava Havla prezidentem…

17.11.2018 07:00 Události sametové revoluce, které si mimo jiné připomínáme svátkem slaveným 17. listopadu, ukončila…

Matka dvou dětí si myslela, že menstruuje. Za chvíli už plánovala vlastní…

16.11.2018 23:37 Aktualizováno Ještě na začátku letošního roku byla Clare Waitesová matka jako každá jiná. Často se cítila unavená…

Tajemný signál z vesmíru. Pokoušeli se s námi v roce 1977 spojit…

16.11.2018 20:48 Aktualizováno Od 60. let minulého století pátrá značné množství radioteleskopů po signálu, který by mohl pocházet…

Nejničivější zbraň vietnamské války vyráběli pro Američany Češi, šeredně…

16.11.2018 14:00 Symbolů války ve Vietnamu, která trvala od roku 1955 do roku 1975, najdeme i dnes mnoho. Ani…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama