Konec plastům v Lidlu, Alberu a H&M? S plasty již chtějí skončit i velké řetězce

Praha - Plasty a plastové výrobky v dnešní době činí největší hrozbu pro životní prostředí. Obrovské množství plastů se dostává do řek a je vyplavováno do moří a oceánů, kde jsou unášeny mořskými proudy daleko od pobřeží nebo končí v útrobách mořských a přímořských živočichů – ryb, želv či racků. Kvůli aktivnímu shromažďování plastů v oceánech vznikají celé plastové kontinenty. Ekologické organizace a ekologové upozorňují, že je třeba se postupně vzdát používání plastů, navíc se musíme naučit správně recyklovat tyto materiály.

Přidejte svůj názor 1 komentář

S plasty chtějí skončit Albert, Kaufland, Lidl a Tesco

Švédská nábytkářská společnost Ikea oznámila, že do dvou let skončí s jednorázovými plastovými výrobky. Společnost již dřív prohlásila, že hodlá používat jenom recyklované plastové materiály. Recyklované plasty jsou většinou méně kvalitnější, nejsou například tak pružný jako běžně vyrobeny plast. Ikea do roku 2020 musí najít alternativu pro brčka, plastové kelímky a další obvyklé plastové materiály. 

Příklad švédské Ikey následují i obchodní řetěze jako například Tesco, Kaufland či Lidl. Do konce příštího roku Kaufland a Lidl vyřádí z prodeje plastové výrobky jako brčka, kelímky, talíře a příbory na jedno použití. V obchodech pravděpodobně nenajdete ani vatové tyčinky do uší, které obsahují plast.

Na jaře Lidl oznámil, že do roku 2025 omezí množství plastů ve svých privátních značkách o pětinu. Další populární řetězec Albert přírodní alternativy plastovým produktům teprve hledá, má také v plánu zkrátit používání plastů.

Ekologický může být i módní průmysl, jak tvrdí další švédský řetězec H&M. Před rokem řetězec masové módy představil ekologicky šetrnou kolekci oblečení Conscious. Celá kolekce je ušita z obnovitelných organických materiálů – bavlny či organického hedvábí. Tváří této kolekce se stala populární supermodelka Ruska Natalia Vodianova.

Ministerstvo životního prostředí zahájilo ekologickou kampaň, která upozorňuje na škodlivé vlastnosti plastů. Kampaň, jejíž princip spočívá v uzavření dobrovolných dohod mezi MŽP a společnostmi ochotnými zavázat se ke snížení spotřeby plastů a jednorázového nádobí ve svých provozech, se jmenuje #dostbyloplastu. Do kampaně se zapojily CrossCafe, Dudes & Barbies, Bageterie Boulevard, UGO, Leo Express, České dráhy a Benzina.

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Míle smrti. Legendární útok americké armády na desetitisícový konvoj se…

19.01.2019 22:01 Aktualizováno I válka v Perském zálivu má své stinné stránky. Jednou z nich je útok koaličních sil v čele s…

Génius, či podvodník? Jasnovidec z Čech prý věděl příliš, jeho ostatky…

19.01.2019 14:49 Erik Jan Hanussen byl jednou z nejzáhadnějších postav meziválečné Evropy. Podle jedněch se jednalo…

Ďábel v těle úředníka. Byl pro nacistu Eichmanna holokaust jen banalita?

19.01.2019 08:44 Adolf Eichmann se stal jedním z nemnoha zločinců nacistického režimu odsouzených za rozpoutání…

Osudový omyl? NASA zničila originální záznamy z přistání na Měsíci

18.01.2019 17:52 Aktualizováno Americká NASA přemazala původní pásky, na nichž bylo zachyceno přistání Apolla 11 na Měsíci.…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama