Ferrari po 16 letech opět vyhrálo v Monaku, Vettel byl lepší než poleman Räikkönen

Závod v ulicích Monte Carla je považován za ikonický, přestože v mnoha směrem nesplňuje stále přísnější bezpečnostní opatření. Ačkoliv letos nebyli diváci svědky předjížděcích manévrů na čele, k vidění toho bylo opravdu dost.

Přidejte svůj názor

Sebastian Vettel v kokpitu Ferrari

Start čela závodu proběhl bez jakýchkoli problémů, na pilotech bylo vidět, že si dávají dobrý pozor. Všichni si zachovali své pozice, na chvostu dvojice Wehrlein a Button zajeli na konci 1. kola do boxů a připravili první napínavou chvíli, když mechanici Sauberu vypustili svého pilota přímo před příď Buttona - pilot švýcarského týmu byl vzápětí penalizován pěti vteřinami.

O výsledku závodu rozhodly zastávky v boxech, kam povolal ze špičky jako první svého pilota v 32. kole Red Bull, po Verstappenovi v každém dalším kole následovali další soupeři - Bottas a Räikkönen. Vettel čtyři kola vyčkal a to se ukázalo jako zásadní, protože se na trať vrátil před do té doby vedoucího týmového kolegu. Kimi jako by po ztrátě prvního místa přišel i o motivaci a začal ztrácet.

Závod mohl zdramatizovat výjezd safety caru, k čemuž došlo v 60. kole. V zatáčce Virage du Portier kolidovali Button a Wehrlein, přičemž Němcův sauber skončil na levém boku opřený o bariéru, takže pilot ani nemohl vylézt. Pole se sjelo a kroužilo za zpomalovacím vozidlem šest kol. Nakonec se ale nic nezměnilo, i když to chvílemi vypadalo na možné souboje na 3. - 5. místě mezi Ricciardem, Bottasem a Verstappenem. Ricciardo měl navíc z pekla štěstí, protože hned po restartu kontaktoval levým předním kolem bariéru v zatáčce Saint Dévote.

img-responsive

Lewis Hamilton bojoval ze všech sil, ale bodově na Vettela ztratil | foto: Mercedes AMG F1 Team

Hamilton útočil z 13. místa a postupně se propracoval až na sedmé. Do boxů zajížděl jako vůbec poslední, ale v dalším postupu vpřed mu zabránil skvělým výkonem Carlos Sainz jr. Černý den prožily týmy Sauber a McLaren - o kolizi Buttona a Wehrleina už byla řeč, druhý pilot Sauberu Marcus Ericsson ještě v režimu safety caru při návratu do aktuálního kola najel do bariéry v zatáčce Saint Dévote, v čemž ho hned po restartu napodobil Vandoorne, který zapíchl svůj mclaren prakticky do stejného místa. Jako zlého muže lze označit Sergia Péreze, který nejdřív musel do boxů s poškozeným spoilerem po strkanici ve vlásence a v 71. kole v La Rascasse najel do boku Kvjata a vyřadil ho ze závodu. Sám musel do depa a slabou útěchou mu mohlo být nejrychlejší kolo v závodě.

Ferrari vyhrálo v Monaku opět po 16 letech (tehdy vyhrál Michael Schumacher před Rubensem Barrichellem) a zároveň si připsal 90 double ve své historii v F1. V cíli byl zajímavý kontrast radujícího se Vettela a zklamaného Räikkönena, ale tvrdit, že by šlo o záměr nebo týmovou režii ze strany Ferrari je nejspíš přehnané.

KLASIFIKACE GRAND PRIX MONAKA (78 kol)

1. Sebastian VETTEL, Ferrari: 1:44.44,340 (149,105 km/h)
2. Kimi RÄIKKÖNEN, Ferrari: - 3,145 
3. Daniel RICCIARDO, Red Bull: - 3,745
4. Valtteri BOTTAS, Mercedes: - 5,517
5. Max VERSTAPPEN, Red Bull: - 6,199

Kompletní a podrobné zpravodajství na www.f1news.cz.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Nehýbe se a pláče. Jak Schumacher vypadá po nehodě v obličeji? Nové…

28.11.2018 22:04 Aktualizováno Za 36 dní oslaví Michael Schumacher 50. narozeniny. Zároveň ale za 31 dní uplyne pět let od…

Lewis Hamilton ovládl Formuli 1. Stal se mistrem světa

25.11.2018 16:31 Sezóna 2018 je historií, poslední setkání startovního pole proběhlo pod měnící se oblohou ve…

Rodina odtajnila nejnovější video s Michaelem Schumacherem

23.11.2018 10:29 Zdravotní stav legendárního pilota Formule 1 Michaela Schumachera je dodnes jednou velkou neznámou.…

Kontroverzní brazilskou Grand Prix vyhrál Hamilton

11.11.2018 20:19 Vítězem mohl být a morálně se jím také stal Max Verstappen, ovšem to by nesměl Esteban Ocon ve 44.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama