RB Lipsko: Nejnenáviděnější klub v Německu

Lipsko - Fotbalový klub Rasen-Ballsport Lipsko čelí napříč celým Německem velké nenávisti. Situace vygradovala o víkendu, kdy před vzájemným zápasem chuligáni Borussie Dortmund zasypali přívržence soupeře kameny a lahvemi. Výsledkem byla zranění šesti fanoušků a čtyř policistů.

Přidejte svůj názor

Německá fotbalová liga - Bundesliga

Protesty proti nováčkovi Bundesligy, který spravuje firma Red Bull a v letošní sezóně bojuje o účast v Lize mistrů, pokračovaly během zápasu. V hledišti byly k vidění mnohé nechutné transparenty, z nich se za mírnější dají považovat "Poprav býka" a "Red Bull, nepřítel fotbalu". Dortmundští nejsou sami. Před pár týdny bulvární deník Berliner Kurier zveřejnil tabulku první ligy a místo názvu RB Lipsko uvedl označení "Dosenverkauf" (Prodejci plechovek). Na podzim v pohárovém utkání tvrdé jádro Dynama Drážďany hodilo na hřiště uříznutou býčí hlavu. Takové případy nejsou ojedinělé, klub leží žaludku skoro všem v Německu.

"Ať už máte, či nemáte RB Lipsko v oblibě, není možné, aby docházelo k podobným incidentům," snažil se apelovat přední funkcionář svazu Max Eberl.

Odkud pramení nenávist? Rakouská společnost Red Bull zaměřující se na prodej energetických nápojů vstoupila do lipské kopané v roce 2009. Red Bull využil díru na trhu, jelikož Lipsko se chlubí hlubokou fotbalovou tradicí, která je v současném tisíciletí zaprášenou vzpomínkou. V městě byl založen Německý fotbalový svaz, v roce 1903 se místní Vfb stal prvním mistrem země. Vfb se po druhé světové válce přejmenoval na Lokomotivu a prožíval nejúspěšnější éru historie. Se 100 000 stadionem v zádech představoval chloubu Německé demokratické republiky. Nicméně od 90. let Lokomotiva působí pouze v nižších soutěžích.

RB Lipsko svůj počátek datuje do roku 2009 a už po sedmi letech a čtyřech postupech se objevilo v Bundeslize, v níž si počíná nad očekávání dobře. Momentálně zaujímá druhou příčku za mistrovským Bayernem Mnichov. Výborné výsledky jsou pochopitelně jenom vodou na mlýn silné zášti.

Ta má ale své opodstatnění. V německém prvoligovém celku jeden investor může ovládat maximálně 49 procent akcií a Red Bull toto nařízení obchází. Kompletní vlastnictví rozdělil mezi 17 členů prakticky uzavřené rady, a tak pravidla oficiálně neporušuje, tedy ne z morálního hlediska. "Klubu není vlastněn nebo sponzorován společností, klub je reklamou společnosti. Red Bull vytvořil zcela novou úroveň, co se týče sportu jako marketingové kampaně své značky," říká novinář Andreas Bischof. Další kontroverzi vyvolává název týmu. Zkomolenina Rasen-Ballsport, ve volném překladu trávníková míčohra, byla vytvořena, protože se dá zkrátit na RB – stejně jako jméno energetické drinku.

Pod vzestupem RB Lipska se podepsal sportovní ředitel Ralf Ragnick. Jeho ideou je kupovat mladé hráče, výjimkou nejsou ani amatéři, kteří jsou cílevědomí a ochotní plnit oddílovou filozofii. Věkový průměr kádru lehce přesahuje 23 let a Ragnickův plán sbírá ovoce. Pod vedením trenéra Ralpha Hasenhüttla a s vycházejícími hvězdami jako Timo Werner, Naby Keita a Emil Forsberg kráčí mezi evropskou špičku... a dělá nápoji Red Bull skvělou propagaci.

Témata: Fotbal | Bundesliga | RB Lipsko
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Spartu má z bryndy pomoct vytáhnout její první zimní posila. Přišla ze…

10.12.2018 15:43 Praha - Po posledních dvou výprascích se Slováckem (1:2) a doma s Teplicemi (0:1) přichází na…

Fotbalista Sterling se stal obětí rasismu, viní z něj média

09.12.2018 18:19 Anglický fotbalový reprezentant Raheem Sterling z Manchesteru City se podle všeho stal v sobotním…

Češi si o fotbalové EURO zahrají s Anglií. Jinak jejich cesty povedou na…

02.12.2018 13:35 Dublin - O první adventní neděli roku 2018 se čeští fotbaloví fanoušci dozvěděli, s kým se svěřenci…

Evropská liga: Sešívaná pohroma v Bordeaux! O postup budou slávisté…

29.11.2018 23:15 Bordeaux - Před odletem do francouzského Bordeaux byla ze strany pražské Slavie velká očekávání. I…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama