OBRAZEM: Unikátní parní vůz „Komarek“ na pražských kolejích
Historie železnice skrývá mnohá překvapení, která její věrní ctitelé dobře znají, laická veřejnost má možnost se jimi čas od času pokochat. To je případ unikátního parního vozu typového označení M124.001 zvaného „Komarek“ – v celé Evropě existují pouze tři podobné konstrukce. Náš veterán, který před dvěma lety oslavil sté výročí svého vzniku, byl cíleně zvolen pro lokálky s menším provozem, ale u první konstrukce se prokázaly nedostatky ve výkonu, proto mu byl vyměněn kotel a zároveň došlo k částečné rekonstrukci. V Ringhofferových závodech na Smíchově byly postaveny dva vozy de facto spojující malou parní lokomotivu a osobní vůz. Druhý s označením M124.002 ukončil své působení na tratích v roce 1941, „jednička“ se zachovala a po válce se „Komarek“ přestěhoval do hlavní budovy Národního technického muzea, kde si ho mohli návštěvníci prohlédnout až do roku 2001. Plánovaná rekonstrukce vedla k záměru vrátit tento unikát opět na koleje – jenže rekonstrukce v letech 2005-2006 nebyla nejúspěšnější, objevovaly se různé nedostatky a závady. Proto následovala v depozitáři NTM v Chomutově další důkladná oprava (2014) a jejím výsledkem je „Komarek“ v plné kráse a plně funkčním stavu. Přesvědčit se o tom mohli Pražané v posledním květnovém víkendu, kdy tento stoletý „mladík“ pendloval mezi Masarykovým nádražím a zastávkou Praha-Bubny. V budoucnu se počítá s jeho nasazením na nostalgické jízdy.
– EuroZprávy.cz