Víte jistě, že vám telefonují jen lidé? Google přišel s převratnou novinkou

Představte si ne příliš složitou situaci. V kapse vám zazvoní mobil, vy jej vytáhnete, zvednete a hovoříte s jinou osobou. Ať už ji znáte nebo ne, víte, že jde o skutečného člověka, který na vás reaguje, odpovídá vám a posouvá hovor kupředu. Co kdyby ale byla na druhé straně umělá inteligence, schopna vyřídit za svého majitele prakticky jakýkoliv požadavek? Co kdyby byl její hlas k nerozeznání od lidského a vy už si tak nikdy nebyli jisti, s kým ve skutečnosti hovoříte? A co kdyby byl asistent od společnosti Google chytřejší, než vy?

Přidejte svůj názor 1 komentář

Umělá inteligence

Tak přesně něčeho takového se možná v blízké budoucnosti dočkáme. Firma Google představila nedávno revoluční novinku nazvanou Google Assistant. A nejedná se o žádnou vědeckofantastickou představu, jejíž realizace bude trvat roky.

Na nedávném veletrhu byla totiž tato funkce představena již v praxi. Představitel firmy Google přehrál záznam hovoru, na němž jeho umělý asistent volal do kadeřnictví. Hlas zněl naprosto lidsky a kadeřnice neměla nejmenší tušení, že nemluví s člověkem.

Podle Googlu nejde o žádné technologické demo, ale o skutečnou ukázku funkčnosti. "Umělá inteligence dokáže pružně reagovat na vývoj hovoru. Je naprosto přirozená. Vyvíjeli jste tento projekt roky." řekl pro web The Verge představitel firmy Sundar Pichai.


Virtuální asistent by měl být testován již během tohoto léta. Google tvrdí, že ještě chybí doladit některé aspekty jeho fungování. Brzy by ale chtěli mít službu, která bude schopna zarezervovat místa v restauraci, objednat dovolenou nebo koupit lístky do divadla.

Asistent prý dokáže pružně a inteligentně reagovat i ve chvíli, kdy konverzace nejde tak jak bylo naplánováno. Přesto ale zatím není dokonalý. "Víme to a chceme velmi tvrdě pracovat na odstranění nedostatků." tvrdí Pichai.

Nový Google Asistent za vás vyřídí co potřebujete (4:11) | zdroj: YouTube

"Chceme, aby byl v první řadě užitečný a usnadňoval lidem život." dodává. "Například když se ráno probudíte, nebudete vědět kde vám hlava stojí a vaše dítě bude nemocné, asistent vás může objednat k lékaři. Vy mezitím připravíte snídani." přibližuje Pichai svoji představu o budoucím fungování služby.

Testy prý zatím probíhají velmi dobře. Podle vývojářů zvládl asistent většinu hovorů vyřídit úspěšně a bez jejich zásahu. Rozhovory probíhaly přirozeně a lidé na druhém konci neměli pocit, že hovoří s neživou inteligencí.  

Vstupte do diskuze (1)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Příčina havárie Sojuzu? Možná stejná jako v roce 1986

23.10.2018 07:54 Příčina havárie rakety Sojuz z 11. října, kvůli níž musela dvoučlenná posádka nouzově přistát, byla…

Nanotechnologie jako hit současnosti? O jejich nebezpečí se nemluví,…

22.10.2018 15:23 Nanotechnologie jsou stále rozšířenější, najdeme je téměř všude kolem nás. S jejich šířením se ale…

Používáte google překladač? Dejte si velký pozor, hrozí vám problémy

20.10.2018 07:00 I přes to, že se překladové aplikace neustále zlepšují a vyvíjí, ještě stále se na ně nedá…

Za havárií Sojuzu stojí chyba při montáži nosné rakety

18.10.2018 19:38 Ruská agentura Roskosmos zřejmě našla viníky havárie pilotované rakety Sojuz MS-10, jejíž návratový…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama