Další virtuální operátor na obzoru. Kdo to bude tentokrát?

Praha - Obchodní řetězec COOP chce nabízet i volání, jako virtuální operátor. Dnes to uvedly Hospodářské noviny (HN). S kterým z velkých operátorů bude spolupracovat, ale zatím řetězec neoznámil. Spuštění nové služby chce skupina COOP oficiálně ohlásit v květnu.

Ilustrační foto
doporučujeme

"S jedním z operátorů jsme v tuto chvíli nejblíže dohodě. O jakého půjde, ale nemohu prozradit," řekl deníku šéf COOP Zdeněk Juračka.

Skupina COOP v ČR provozuje téměř 2800 družstevních prodejen. Navíc nabízí třeba listovní služby a plánuje prodávat také plyn a elektřinu.

Zhruba před dvěma týdny oznámil spuštění virtuálního operátora konkurenční řetězec Tesco. V Česku zatím funguje jediný virtuální operátor BLESKmobil.

Síť Tesco spustí virtuálního operátora v létě ve spolupráci s operátorem Telefónica. Zájem mají i jiné firmy. Například vydavatelství Mafra jedná s operátorem T-Mobile.

Virtuální operátor nemá vlastní síťovou infrastrukturu a používá už existující síť jiného operátora. Za to může nabídnout daleko levnější služby, i když nemá tak širokou nabídku jako standardní operátoři.

Služby virtuálního operátora ovšem nemusejí být tak výhodné, jak vypadají. Příkladem může být právě Bleskmobil.

„Ty služby jsou výhodnější oproti běžným předplacenkám, kde se cenové hladiny pohybují někde mezi pěti sedmi korunami. To jsou předplacenky, kde zákazník nemusí mít nějakou minimální měsíční útratu nebo nemusí kredit dobíjet přehnaně často. Vůči tomu je 2,50 skutečně výrazný pokles. Jsou jiné nabídky, jsou tarify, kde uživatel musí měsíčně protelefonovat víc, ale zase se dostane na minutovou cenu, která je pod touto hladinou. Pak jsou nabídky, které si vyjednali firemní zákazníci na mobilních operátorech, a tam ty minutové ceny hovorného mohou být ještě podstatně nižší. Virtuální operátor to je vlastně takový velký firemní zákazník, který by si měl od toho operátora nakoupit ty služby za hodně nízké ceny a pak je sám prodávat, čili bychom ho měli asi srovnávat právě s těmi firemními zákazníky," zdůvodnil pro server rozhlas.cz svůj názor expert na telekomunikace a nezávislý publicista Jiří Peterka.

Nevýhodou jsou servisní služby pro klienty. „Zákazník se obslouží sám buďto hlasové nebo internetové samoobsluhy. Pokud chce mluvit s lidským operátorem, tak může, ale pak je každý hovor jednorázově zpoplatněn částkou 20 korun," doplnil Peterka s tím, že Bleskmobil nebude mít ani žádné prodejny.

Témata: operátor | BLESKmobil | mobily
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Evropský zelený hackathon vyhrála aplikace pro delší životnost nábytku

13.06.2021 15:31 V sobotu 12. června se v Praze uskutečnilo finále hackathonu Greenhack, největší zelené inovační…

ESA pošle sondu k Venuši, aby zkoumala, proč je nehostinná a není jako Země

10.06.2021 18:07 Evropská kosmická agentura (ESA) vybrala sondu, kterou na počátku 30. let hodlá vyslat k Venuši.…

Vrtulník Ingenuity na Marsu je podle NASA zřejmě v pořádku

06.06.2021 17:05 Vrtulníček Ingenuity americké vesmírné agentury NASA je po určitých problémech při šestém letu na…

Nadzvukové létání se vrací. United Airlines koupí 15 letadel Overture

03.06.2021 21:37 Americká letecká společnost United Airlines sází na nadzvukové cestování. Od firmy Boom technology…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama