Lidstvo na pokraji vyhubení? Nový objev vyděsil vědce

Před 12 800 lety na Zemi dopadl asteroid, který vyhladil velkou část lidstva. Zjistili to nově vědci s tím, že lidé tehdy měli na málo. Mohli zahynout prakticky úplně všichni.

Dopad asteroidu na Zemi způsobil katastrofu, která vyhladila některé živočišné druhy. Nechybělo mnoho a mohla vést i k zániku lidské populace. Tvrdí to vědci u Univerzity Witwatersrand v Johannesburgu.

Před téměř 13 tisíci lety žili pravěcí lidé v Severní Americe, náhle však zcela zmizeli. Jihoafričtí odborníci tvrdí, že to je proto, že došlo ke klimatickým změnám, které nezpůsobily jen zánik této, ale i jiných raných lidských civilizací.

Vědci se domnívají, že za tím stojí právě pár asteroidu, který vyvolal globální ochlazení a Země se ocitla v mírné době ledové, zatímco hladiny moří stoupaly.

Podle vědců nelze vyloučit, že se něco podobného nemůže stát znovu. Chtějí proto, aby se lidstvo více obrnilo proti podobným hrozbám.

Archeologové v Severní Americe a Africe se shodují, že na obou těchto kontinentech došlo k velkým změnám. Že za nimi stojí asteroid ale na 100 % nyní ještě tvrdit nemohou.

Přesto této teorii nahrává i nový objev. Nedávno byl v severním Grónsku pod ledovcem Hiawatha nalezen kráter velký třicet kilometrů. Vědci předpokládají, že ho vytvořil právě onen asteroid, který tam dopadl před 12 800 lety.