Facebook chce do boje s dezinformacemi zapojit akademiky

San Francisco - Společnost Facebook dnes poodhalila svou strategii boje proti falešným zprávám, jejíž součástí má být také nová kampaň o mediální gramotnosti s radami pro identifikaci nepravdivých sdělení.

Přidejte svůj názor 2 komentáře

Facebook

Firma bude také v nadcházejících týdnech žádat akademiky, aby navrhovali metody, kterými by se dal změřit objem a účinek dezinformací na facebooku.

Coby úvod do tematiky falešných zpráv a boje s nimi zveřejnil Facebook krátký dokumentární film Facing Facts, v němž několik vývojářů popisuje výzvy spojené s tažením proti online dezinformacím.

Facing Facts: An Inside Look At Facebook's Fight Against Misinformation (11:47) | zdroj: YouTube


Otázka falešných zpráv na největší sociální síti světa se dostala do centra pozornosti zejména v důsledku posledních prezidentských voleb ve Spojených státech a podezřením na pokus o jejich ovlivnění ze strany Ruska. "Myslím, že to podrobné zkoumání bylo ve své podstatě zdravou věcí," říká ve videu jeden z viceprezidentů Facebooku Adam Mosseri.

"Sdělení je jasné: Facebook, ví, že to zvoral, a chce nám všem dát na vědomí, že ví, že to zvoral. Firma se přiznává a žádá o vykoupení," okomentoval video šéfredaktor technologického měsíčníku Wired Nicholas Thompson.

Podle Facebooku je fenomén dezinformací komplikovaným problémem a firma k němu proto přistupuje z různých úhlů. Jednou ze složek jejich potlačení má být nová kampaň mediální gramotnosti, která poskytne tipy na odhalení falešných zpráv, jakož i další informace o krocích sociální sítě. Tato sdělení se mají uživatelům v USA a dalších zemích začít zobrazovat na vrchu hlavní stránky v průběhu letošního roku.

Facebook chce do boje s dezinformacemi zapojit také akademickou sféru. Už v dubnu spustil speciální iniciativu s cílem zanalyzovat dopad sociálních médií na volby, potažmo na demokracii jako takovou. Nyní hodlá akademikům umožnit, aby zkoumali množství a dopady falešných zpráv na facebooku. Badatelé s nejlepšími návrhy dostanou od společnosti peníze a přístup k neveřejným souborům dat, soukromí uživatelů ale prý bude zachováno.

Podle Thompsona je jasné, že Facebooku na problému falešných zpráv záleží. "Otázkou pro Facebook ale už není, zda mu na tom záleží. Otázkou je, zda ten problém lze vyřešit. News Feed (hlavní stránka) byl po léta vylaďován, aby maximálně upoutával naši pozornost a v mnoha ohledech také naše rozhořčení," napsal.

Vstupte do diskuze (2)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

USA kvůli KLDR omezí rozsah manévrů s Jižní Koreou

21.11.2018 20:42 Spojené státy příští rok omezí rozsah plánovaného vojenského cvičení s Jižní Koreou, aby…

Kubánská opozice chce žalovat Raúla Castra v Haagu

21.11.2018 18:21 Kubánská opozice chce zažalovat u Mezinárodního trestního soudu (ICC) v Haagu nejvyššího kubánského…

Zkáza Centralie: Ve městě, které hoří 50 let v kuse, žije 7 lidí

21.11.2018 14:50 Centralia bylo kdysi slavné hornické město. Díky nalezišti antracitu a uhlí si tamní obyvatelé…

Trumpova popularita je bídná. Neměl by zasahovat do Russiangate, míní…

21.11.2018 07:52 Sedm z deseti Američanů je přesvědčeno, že prezident Donald Trump by neměl zasahovat do vyšetřování…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama
reklama