FAA nařídil po incidentu v Denveru okamžitou kontrolu vybraných Boeingů 777

Americký Federální úřad pro letectví (FAA) nařídil okamžitou kontrolu letadel Boeing 777-200 se stejným motorem, jaký o minulém víkendu začal u jednoho z letadel ve vzduchu hořet. Úřad bezprostředně po nehodě všem aerolinkám doporučil, aby letadla zatím nepoužívaly, nyní doporučení změnil v příkaz provést důkladnou kontrolu titanových lopatek motoru před opětovným nasazením do provozu.

Saudi Arabian Airlines Boeing 777-200ER
doporučujeme

Letadlu americké společnosti United Airlines v sobotu krátce po startu na letišti v Denveru začal hořet pravý motor. Stroj se bezpečně vrátil na letiště, za letu z něj ale odpadl kus motoru a dalších částí, které spadly před rodinný dům na předměstí. Nikomu v letadle ani na zemi se nic nestalo. Letadlo bylo osazeno motory Pratt & Whitney PW4000 a letadel s těmito motory se nyní týká povinnost důkladné kontroly motorů.

Prvotní vyšetřování Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB) už v pondělí ukázalo, že motor vzplál zřejmě v důsledku únavy materiálu. Aerolinky proto na pokyn FAA teď musejí provést tepelnou zkoušku lopatek v přední části motoru, oznámil úřad.

"Na základě prvotních výsledků, které dostáváme, a na základě dalších dat z pokračujícího vyšetřování, může FAA toto nařízení upravit a stanovit nový interval inspekcí, případně nařídit ještě další inspekce," píše se v úterní zprávě amerického úřadu.

Letadla Boeing 777-200 a 777-300 patří ke starší generaci strojů, které jsou méně efektivní než novější modely. Nyní je používá jen pět leteckých společností, a to United Airlines, Japan Airlines, ANA Holdings, Asiana Airlines a Korean Air Lines. Většina dopravců je postupně vyřazuje z flotily, uvedla agentura Reuters. Letadlo, které mělo nad Denverem nehodu v sobotu, je staré 26 let.

Motor, který v sobotu selhal, je stejný typ, jakým je v celém světě osazeno 128 letadel. To je méně než deset procent globální flotily, která čítá více než 1600 letadel Boeing 777 dodaných aerolinkám.

V roce 2018 selhal jeden z motorů také u letadla United Airlines a tehdy vyšetřování také ukázalo na únavu materiálu velkých lopatek. V březnu 2019 proto FAA nařídil provádět u nich kontrolu každých 6500 cyklů. Jedním cyklem se rozumí vzlet a přistání.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Biden navrhl Putinovi uspořádání summitu na území třetího státu

13.04.2021 18:33 Americký prezident Joe Biden navrhl svému ruskému protějšku Vladimiru Putinovi v nadcházejících…

Blinken kritizoval ruské vojenské akce, ujistil Ukrajinu o podpoře USA

13.04.2021 17:57 Spojené státy jsou podle ministra zahraničí Antonyho Blinkena vážně znepokojeny ruskými vojenskými…

Brazilská mutace na Děčínsku nemusí být podle viroložky ze zahraničí

13.04.2021 17:48 Brazilská mutace koronaviru na Děčínsku nemusí podle viroložky Ruth Tachezy pocházet ze zahraničí,…

Úřady v USA jsou opatrné, doporučují přerušit očkování vakcínou Johnson &…

13.04.2021 17:43 Aktualizováno Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) a Středisko pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) ve…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama