Přední světová služba pro streamování hudby Spotify je další digitální platformou, která se rozhodla skoncovat s politickou reklamou. V pátek oznámila, že tento druh inzerce ve svých produktech přestane provozovat během příštího roku.
Televize CNN podotkla, že opatření se dotkne pouze Spojených států, neboť na jiných trzích Spotify politické reklamy nešíří.
Streamovací platforma sídlící ve Švédsku chystanou změnu zdůvodnila tím, že aktuálně není schopna zodpovědně prověřovat sdělení spadající do dané kategorie. Za politickou reklamu přitom společnost považuje materiály zadávané politickými kandidáty, zvolenými či jmenovanými státními činiteli, dále politickými stranami nebo skupinami označovanými zkratkou PAC, které ve Spojených státech shromažďují peníze na politické kampaně. Kromě toho chce Spotify zablokovat obsah, který zaujímá stanovisko k politickým institucím či soudním a legislativním krokům.
"Vrátíme se k tomuto rozhodnutí v závislosti na tom, jak se budou vyvíjet naše prostředky," dodává streamovací platforma v prohlášení poskytnutém CNN.
Většina příjmů plyne Spotify od více než 100 milionů platících uživatelů, podobný počet lidí ale využívá bezplatnou verzi platformy, která přináší tržby z inzerce. Politická reklama má zmizet nejen z tohoto produktu, ale také z originálních či exkluzivních podcastů Spotify. Web Ad Age, který o věci informoval jako první, uvedl, že na Spotify si kupoval publikum možný prezidentský kandidát amerických demokratů Bernie Sanders, ale i celostátní výbor americké Republikánské strany (RNC).
Definice politické reklamy v podání Spotify částečně kopíruje přístup sociální sítě Twitter, která tento druh placených sdělení zablokovala koncem listopadu. Zejména kvůli tomuto kroku a naopak liberálnímu přístupu Facebooku se politická reklama na digitálních platformách v posledních měsících stala hojně diskutovaným tématem.
Největší sociální síť světa sklidila kritiku od některých odborníků, novinářů i politiků, protože odmítá ověřovat pravdivost sdělení zadávaných politickými kampaněmi. Facebook přitom není u debat o demokratických procesech zcela neutrální, neboť se snaží například blokovat dezinformace, jejichž cílem je potlačovat volební účast. Také před několika dny oznámil, že bude odstraňovat zavádějící příspěvky týkající se sčítání lidu, které USA čeká příští rok.
Podle CNN umožňují kromě Facebooku politickou reklamu nakupovat i Google a komunikační platformy Snapchat a Reddit. Odmítají ji naopak weby LinkedIn, Pinterest a Twitch, stejně jako celosvětově populární čínská sociální síť TikTok.
Související
Čekají streamovací služby změny? EP chce změnit pravidla pro streamování hudby
Harry a Meghan jsou mezi největšími poraženými letošního roku
Spotify , reklama , Facebook , USA (Spojené státy americké) , sociální sítě , Twitter , volební kampaň , Google
Aktuálně se děje
před 15 minutami
Pobřeží Řecka zasáhlo silné zemětřesení
před 53 minutami
Neopodstatněná vulgarita nemá smysl, v improvizaci ale na diváka funguje, říká herec Bořek Čermák
před 1 hodinou
Nasazením jednotek na Ukrajině by se státy NATO nestaly účastníky války s Ruskem, tvrdí experti
před 2 hodinami
Rusko podniklo masivní útok na ukrajinskou energetickou infrastrukturu
před 3 hodinami
Strůjci útoku v Moskvě dostali finanční podporu z Ukrajiny, tvrdí Rusko
před 4 hodinami
Čeští politici nevěří, že Putin nenapadne Česko
před 5 hodinami
Počasí: Výhled slibuje pokračování trendu i po Velikonocích
včera
Fico chce ulehčit odstřel medvědů, kteří se přiblíží k lidem
včera
Legendární spisovatel Bohumil Hrabal se narodil před 110 lety
včera
Polsko následuje Česko. ABW zasáhla proti proruské skupině, zajistila eura i dolary
včera
Rusové dál spojují Ukrajince s terorem u Moskvy. Nesmyslná propaganda, zní z Bílého domu
včera
Saharský prach bude od víkendu nad ČR. Může ovlivnit sobotní maxima
včera
Rada se na lavičce Dukly může objevovat ještě minimálně tři týdny. Osmiměsíční trest je nepravomocný
včera
Policie upravila tragickou bilanci nehody FlixBusu u Lipska. Oběti jsou jen čtyři
včera
Putin konečně řekl pravdu. Rusko by proti NATO nemělo velkou šanci
včera
Hokejisty Karlových Varů budou trénovat zlatí hoši z přelomu tisíciletí Patera a Moravec
včera
Sledování sankcí proti KLDR končí. Rusko vetovalo rezoluci OSN
včera
Policie varuje před novým trikem podvodníků: Vyberou vám účet i bez karty, stačí jim bankomat
včera
Fatální pochybení: Na Bulovce zaměnili pacientky, zdravá žena podstoupila potrat
včera
Hrozba pro zdraví i pozdní příchod do práce. Jak lidé vnímají přechod na letní čas?
Téměř třetina obyvatel Německa má obavy z přechodu na letní čas a vnímá to jako hrozbu pro své zdraví, uvádí průzkum německého institutu Forsa. Téměř každý pátý zaměstnaný uvádí, že se v důsledku časové změny zpozdí do práce.
Zdroj: Libor Novák