Radikální příspěvky na internetu? V Británii přetekl pohár trpělivosti

Společnosti provozující sociální sítě musí důrazněji odstraňovat příspěvky, které šíří radikální a násilnické myšlenky. Vyzval k tomu britský ministr vnitra Sajid Javid v reakci na to, že video zachycující dnešní masakr v novozélandském městě Christchurch se rychle šířilo po internetu.

Přidejte svůj názor 8 komentářů

Sajid Javid (britský ministr)
doporučujeme

"Ve společnostech YouTube, Google, Facebook, Twitter skutečně musíte udělat více, abyste zastavili propagaci násilného extremismu na vašich platformách," napsal na twitteru Javid. "Pohár trpělivosti přetekl," dodal.

Australan, který se k činu přihlásil, masakr natočil a zveřejnil na internetu spolu s manifestem, ve kterém obhajoval své činy. Ihned poté se začali odkazy na tyto soubory po internetu šířit. Provozovatelé sociálních sítí uvedli, že všechny takové příspěvky mažou.

Firmy provozující sociální sítě jsou pod dlouhodobým tlakem, aby důrazněji blokovaly příspěvky šířící nenávistné projevy či dezinformace. V květnu 2016 se společnosti Facebook, Twitter, YouTube a Microsoft prostřednictvím kodexu chování dobrovolně zavázaly potírat šíření nenávistného obsahu po Evropě.

Loading...
Vstupte do diskuze (8)
Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Zemřel Kurt Taussig, jeden ze dvou posledních letců RAF

19.09.2019 23:36 V Londýně zemřel v 96 letech jeden ze dvou posledních žijících československých letců RAF Kurt…

Paul McCartney o brexitu: referendum byla chyba

19.09.2019 22:23 Britský zpěvák legendární kapely the Beatles – Paul McCartney, nedávno prozradil, že se v průběhu…

Řecko praská pod tíhou migrantů. Tisíce dalších jsou na cestě

19.09.2019 19:07 Na řecké ostrovy v Egejském moři, jejichž infrastruktura už nyní praská ve švech kvůli náporu…

Jak rozdělit uprchlíky? Nový návrh se Česku líbit nebude, Macron hrozí i…

19.09.2019 18:07 Aktualizováno Francie a Itálie budou na půdě Evropské unie společně usilovat o zavedení automatického mechanismu…

Související:

Právě se děje

Další zprávy

reklama