Barcelona - Opel Insignia OPC, vysoce výkonná verze evropského Automobilu roku 2009, se představí už 7. května na autosalonu v Barceloně. Symbolicky se tak stane právě deset let po představení vůbec prvního modelu Opel OPC (Opel Performance Center).
Srdcem výkonné Insignie OPC je přeplňovaný zážehový motor 2.8 V6 Turbo. Tento agregát, odvozený ze šestiválce o výkonu 191 kW/260 k, který pohání vrcholnou verzi řady Insignia, disponuje výkonem 239 kW/325 k. Na nárůstu výkonu má velký podíl speciálně upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem. A protože i správný zvuk má velký vliv na přijetí výkonného motoru u zákazníků, vzali si nový motor 2.8 V6 Turbo/325 k do práce i odborníci na akustiku, kteří se s podporou nově řešeného středového a koncového tlumiče postarali o patřičný „sound“ silného agregátu.
Motor Opelu Insignia OPC je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment až 400 Nm je k dispozici už ve velmi nízkých otáčkách, takže Insignia OPC dokáže zrychlit u 0 na 100 km/h během pouhých šesti sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Také vynikající podvozek Insignie byl pro použití v modelu Insignia OPC náležitě upraven – světlá výška byla v porovnání s modelem Insignia Sport s pohonem všech kol Adaptive 4x4 snížena o 10 mm. Nově vyvinutý mechatronický podvozek dostal také novou přední nápravu. Vpředu má Insignia OPC stále kombinované vzpěry McPherson, ovšem specialistů centra Opel Performance Center připravili evoluční konstrukci nazvanou „HiPerStrut“ (zkratka High Performance Strut). Výhodou je lepší odezva řízení a redukovaný přenos silových momentů od kol do volantu.
Nová Insignia OPC má také adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče. Zatímco u „běžných“ modelů Opel Insignia nabízí podvozek FlexRide vedle standardního naladění také komfortní a sportovní volbu, podvozek Insignie OPC jednoznačně upřednostňuje vyznavače sportovní dynamické jízdy. Řidiči modelů Insignia OPC může volit ze třech různých sportovních režimů: Vedle standardního komfortního naladění m řidič k dispozici režim Sport a ultimativní režim OPC, který umožní optimální využití vysokého výkonového potenciálu Insignie OPC.
Vůbec poprvé se u modelu Opel řady OPC objevuje standardně pohon všech kol Adaptive 4x4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD. Řídicí jednotka pohonu všech kol Adaptive 4x4 prošla rekalibrací, tak, aby přednos výkonu a točivého momentu k jednotlivým kolům odpovídal sportovní filozofii OPC. Vzhledem k vysokým výkonům nového modelu Insignia OPC byl adekvátně posílen i brzdový systém – vpředu má Insignia OPC kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.
„Osobně jsem se podílel na vývoji modelu Insignia OPC a skvěle jsem si užil především program testování na nejnáročnějším okruhu světa – na legendární Severní smyčce okruhu Nürburgring,“ říká Hans Demant, ředitel automobilky Adam Opel GmbH. „Našim cílem bylo být lepší než nejlepší rivalové!“
Výrazný vzhled jasně demonstruje dynamické ambice Z exteriéru špičkového modelu Insignia OPC je zřetelně cítit inspirace studie GTC Concept, která sklízela ovace na světových autosalonech v roce 2007. Insignia OPC ovšem stále zůstává typickým představitelem své modelové řady, jejíž designová filozofie kombinuje sochařské umění s příznačnou německou precizností.
Nejvýkonnější představitel řady Insignia má osobitou „tvář“ s dvojicí výrazných vertikálních otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, originální je i zadní nárazník s dvojicí integrovaných výfukových koncovek. Standardem jsou litá kola 19“ s pneumatikami rozměru 245/40, na přání se dodávají kovaná kola 20“ s pneumatikami rozměru 255/35.
Dynamický image Insignie OPC rozvíjí i styling jejího interiéru. Dominantním prvkem jsou sportovní sedadla Recaro, dole zkosený sportovní volant nebo specifická hlavice řadicí páky. Zcela originální je i grafika palubních přístrojů.
„Insignia OPC předznamenává novou éru modelů Opel OPC – půjde stále o výrazně sportovní výkonné modely, budou však technicky vyspělejší a ještě ambicióznější než dříve,“ říká Alain Visser, vicepresident GM Europe.
Související
Přežije Opel? Automobilka Stellantis prozradila v rozhovoru víc
Nový automobilový gigant? Evropská komise má obavy ze spojení PSA a FCA
Aktuálně se děje
před 16 minutami
HRW: Ruská armáda popravuje ukrajinské vojáky, kteří se vzdávají
před 1 hodinou
Kuleba: Rusko bude možné zapojit do mírových jednání až po mírovém summitu
před 1 hodinou
Napětí v Nigeru: Ruští vojáci vstoupili na základnu, kde sídlí americká armáda
před 2 hodinami
Turecko definitivně zastavilo veškerý obchod s Izraelem
před 2 hodinami
Policie zasahuje na gymnáziu v Litvínově. Škola byla evakuována
před 3 hodinami
„Rusové se učí a upravují taktiku,“ říkají ukrajinští energetici. Firmám dochází peníze, žádají o Patrioty
před 3 hodinami
USA nevidí, že by Čína chtěla spravedlivé ukončení války na Ukrajině
před 3 hodinami
FOTO: Vykolejený vlak skončil na dva kusy mimo trať. Jel přes 100 km/h
před 3 hodinami
Rusko tajně dodává rafinovanou ropu do Severní Koreje, zákazu navzdory
před 5 hodinami
Předpověď počasí naznačuje, že současný trend bude pokračovat
včera
Trump naznačil, zdali by tentokrát uznal porážku ve volbách s Bidenem
včera
RECENZE: Kaskadér v čele s křehkým Goslingem je ideální letní zábavou z idealizovaného filmařského zákulisí
včera
NATO se snaží čelit ruské hybridní válce. Moskva cílí i na Česko
včera
V ZOO Praha se narodil orangutan. Mládě se má čile k světu
včera
Liverpool už má náhradu za Kloppa. Nový kouč si z Feyenoordu může přivést i slovenského fotbalistu
včera
Užitečný idiot, ruská onuce. Morawiecki to schytal za slova pro maďarský týdeník
včera
Pavel přijal demisi ministryně Langšádlové, nahradit ji má Tuleja
včera
Rána pro Putina: Ukrajinci ničí rafinerie, Rusům došly zásoby paliva
včera
Fiala uvedl do funkce nového ředitele NBÚ. Je jím Čuřín
včera
Gazprom skončil ve ztrátě 160 miliard korun. Poprvé od roku 1999
Ruský plynárenský gigant Gazprom skončil za loňský rok ve ztrátě ve výši 629 miliard rublů (tj. cca 160,1 miliardy korun). Přitom ještě v roce 2022 vykázal čistý zisk 1,2 bilionu rublů (cca 305,4 miliardy korun). Uvedl to server Kommersant.
Zdroj: Radovan Majer