Praha - Audi dokončilo obměnu svého luxusního segmentu. Jako poslední přijíždí očekávaný střední sedan, Audi A6. Je kratší, lehčí, ale lepší.
Audi A6 má na co navazovat. Řada A6 je sice známa jen posledních pár let, navazuje ale na proslulou řadu 100, kdysi vrcholnou řadu Audi, která se vyráběla už od 60. let. Poslední generace v této slavné rodině dostala oproti minulé generaci sice povědomé, ale mnohem atletičtější tělo oproti hamatné generaci dosavadní.
Přestože auta častěji rostou, nová Audi A6 se zkrátila. Jde jen o nepatrný jeden centimetr a dva milimetry, přesto je znát, že zde již zvětšování není racionální. Co se ale může zvětšovat vždy, je rozvor. Ten narostl o sedm centimetrů a protože je to právě on, kdo determinuje vnitřní rozměry vozu, máme se na co těšit. Na zmenšení převisů doplatil kufr, který se smrskl o 16 litrů na 530 l.
Než vejdeme dovnitř, podívejme se na motory. Benzínovým základem je osvědčený 2,8 FSI o výkonu 204 koní, který je standardně dodáván s převodovkou Multitronic (CVT). Nabídka pokračuje přeplňovaným třílitrem 3,0 TFSI, jehož výkon je 300 koní. Vrcholné benzínové motorizace přijdou až později.
Máme tu také diesely, základem je dvoulitr TDI o výkonu 175 koní, který je jako jediný v nabídce dodáván s manuální převodovkou. Silnější diesel je dodáván ve dvou variantách podle toho, jde-li o předokolku nebo Quattro. Verze s pohonem jediné nápravy má výkon 204 koní, Quattro 245 koní.
A to nejlepší nakonec. Audi A6 přijede i jako plnohodnotný hybrid. Půjde o elektromotor spolu s benzínovým motorem 2,0 TFSI o výkonech 210 + 45 koní. Plně hybridní systém umí jet až 3 km čistě na elektřinu. Elektromotor je umístěn přímo v osmistupňové automatické převodovce, baterie jsou v kufru. Kombinovaná spotřeba činí 6,2 litru, což je více než u všech dieselových variant.
Audi má tradičně dobře zpracované interiéry a ani tato generace A6 není výjimkou. Interiér se zvětšil. Standardem je multimediání systém MMI s výsuvným displejem o úhlopříčce 6,5 nebo 8 palců. Systém komunikuje s adaptivními světlomety, díky čemuž dokáže ovládat módy svícení již s předstihem. Příplatkovou výbavou je také displej mezi budíky na panelu před řidičem a také oblíbený head-up displej, který promítá důležité údaje přímo na čelní sklo. Základem je dvouzónová klimatizace nebo elektromechanická ruční brzda, díky které není nutné mít v interiéru nevzhlednou tyč brzdy.
Známe již také první ceny. Verze s nejslabším dieselem bude dostupná přesně za milion korun. Základní benzín bude o 35 tisíc dražší...
Související
DPA: Za emisní podvody bude jistější žalovat VW než jen Audi
Podíl dieselů v Evropě klesl pod 30 procent. Kormidlo přebírají hybridy a elektromobily
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Počasí: V Česku dnes udeří bouřky. Meteorologové upřesnili výstrahu
před 2 hodinami
Fico je mimo ohrožení života, oznámili lékaři
před 3 hodinami
Slovenská policie obvinila lidi, kteří schvalovali atentát na Fica
před 3 hodinami
Ukrajinské drony v noci vyřadily z provozu důležitou ruskou rafinérii
před 4 hodinami
Česko nakupuje nejvíce zlata na světě. Hodnota zlata v majetku ČNB je proto rekordní
před 4 hodinami
Nicholas Winton se narodil před 115 lety. Zachránil stovky židovských dětí před nacisty
před 5 hodinami
Ukrajinci viní Rusko z dalšího válečného zločinu během ofenzivy u Charkova
před 5 hodinami
Netanjahu dostal nůž na krk. Ganc chce nový plán pro Gazu, pohrozil demisí
před 6 hodinami
Tornádo na Ústecku se potvrdilo. Pohybovalo se i přes tok Labe
před 7 hodinami
Předpověď počasí na neděli. Pozor na jevy, pro které platí výstraha
včera
Češi především díky čtyřem bodům kapitána Červenky jasně přehráli Brity 4:1
včera
Karel III. vezme do Francie další dva zástupce monarchie. Kate zůstane doma
včera
Polsko se opevní před Ruskem a Běloruskem. Tusk oznámil obří investici
včera
Drtivý úder střelami ATACMS proti Rusům. Ukrajinci zničili stíhačky a palivová zařízení, dokládají satelitní snímky
včera
Trump opět vystoupí na zasedání NRA, asociace držitelů zbraní v USA
včera
Medvěd Wojtek. Zvíře, které před 80 lety pomohlo vybojovat vítězství v bitvě o Monte Cassino
včera
Počasí: Na Ústecku se možná vyskytlo tornádo, upozornil ČHMÚ
včera
Válka na Ukrajině: Rusové tvrdí, že dobyli další obec u Charkova
včera
Dosud neporažené Švýcarsko si smlslo na neškodném Dánsku, Švédové rozhodli třemi góly během 26 vteřin
včera
Předání Gazy palestinské samosprávě paradoxně zhoršilo kvalitu života Palestinců, uvádí Záhora
Před třiceti lety, 18. května 1994, byla v Pásmu Gazy formálně nastolena palestinská samospráva a Izrael zde omezil svou vojenskou přítomnost. Byť to může tuzemské veřejnosti připadat paradoxní, kvalita života Palestinců se tím zhoršila, konstatuje Jakub Záhora z Pražského centra pro výzkum míru na Institutu mezinárodních studií Fakulty sociálních studií Univerzity Karlovy. V rozhovoru pro EuroZprávy.cz připomíná, že Izrael se z Pásma Gazy definitivně stáhl s více než desetiletým odstupem, přičemž interpretace motivů tehdejší vlády premiéra Ariela Šarona se velmi různí. Odborník na současný Izrael také nastínil základní argumenty sporu o to, zda Izrael skutečně přestal Pásmo Gazy okupovat, stejně jako důvody, proč v izraelské společnosti nyní sílí hlasy označující předání Gazy Palestincům za základní strategickou chybu.
Zdroj: Matěj Bílý