V druhé polovině roku 2016 si pro nás Toyota připravila odhalení nového kompaktního crossoveru s trošku matoucím označením C-HR. Právě název a vzhled jsou dva aspekty, kterými bude novinka budit rozruch ještě asi pěkně dlouho. V nabídce je sice i čistě benzinová verze, ovšem my jsme sáhli v rámci testu po hybridní variantě. Jak jezdí konkurent Nissanu Qashqai s atmosférickou jednaosmičkou a bateriemi v kufru?
Předně je nutno říci, že rozměrově je Toyota C-HR pomyslným středem mezi modely Auris a RAV4. Může za to délka 4 360 mm, šířka 1 795 mm a výška 1 565 mm. My však testujeme verzi Hybrid, která má v základu o deset milimetrů nižší světlou výšku. Tabulkové hodnoty ale nejsou ničím podstatným, jelikož až živý pohled na vůz odhalí, jak moc je tenhle stroj extravagantní.
Sice rádi zmiňujeme, že hlavně produkty automobilové značky DS jsou snad nejvíce nápadnými auty současné masové produkce, jenže po příchodu Toyoty C-HR se vše mění. Nebojíme se uvést, že tohle vypadá jak o něco menší japonské BMW X6 s logem Toyoty. Ostře řezaná záď, mohutné boky a zkosené zadní okno, skrze které toho bohužel moc neuvidíte.
A čistě pro zajímavost, víte, co zkratka C-HR znamená? Sami Japonci to totiž nevědí, podle zdrojů přímo z vedení se nejčastěji uvádí označení Coupé High Rider anebo také Compact Hybrid Revolution. Je tak čistě na vás, jak si zkratku vozu přeberete, faktem zůstává, že tohle se minimálně po vizuální stránce povedlo.
InteriérKdo bude mít tu čest usednout do kabiny Toyoty C-HR, hned ho zaujme všude možně umístěné čalounění s motivem diamantu. Tedy alespoň podle Toyoty to má být diamant, podle nás je to spíše lichoběžník. Najdeme jej naprosto všude, na stropě, ve dveřích, i okolo tlačítek na středovém tunelu. Líbí se nám decentní displej klimatizace s příjemným modrým podsvícením a přes celou palubní desku táhnoucí se výrazná modrá lišta občas vypadala, že snad dokáže svítit i v noci.
Technické nadšence potěší obří dotyková obrazovka multimediálního systému Toyota Touch 2. Ta je podle náš možná až moc vystouplá a báli bychom se, aby se jí nepokusil nějaký méně inteligentní nenechavec odcizit. Její osmi palcová úhlopříčka určitě neurazí a jen reakce na dotek by mohla být o něco rychlejší. Změnu by potřeboval i navigační systém, jenž je lehce zmatený a jeho ovládání vyžaduje delší cvik.
Zbytek testu hybridní Toyoty najdete v pokračování testu na stránce AutoRoad.cz.
Související
Hybridní auta jdou v Česku na dračku. Které modely jsou nejoblíbenější?
Toyota svolává ke kontrole 1,03 milionu hybridů, je hlášen incident kvůli zkratu
Aktuálně se děje
včera
Trump naznačil, zdali by tentokrát uznal porážku ve volbách s Bidenem
včera
RECENZE: Kaskadér v čele s křehkým Goslingem je ideální letní zábavou z idealizovaného filmařského zákulisí
včera
NATO se snaží čelit ruské hybridní válce. Moskva cílí i na Česko
včera
V ZOO Praha se narodil orangutan. Mládě se má čile k světu
včera
Liverpool už má náhradu za Kloppa. Nový kouč si z Feyenoordu může přivést i slovenského fotbalistu
včera
Užitečný idiot, ruská onuce. Morawiecki to schytal za slova pro maďarský týdeník
včera
Pavel přijal demisi ministryně Langšádlové, nahradit ji má Tuleja
včera
Rána pro Putina: Ukrajinci ničí rafinerie, Rusům došly zásoby paliva
včera
Fiala uvedl do funkce nového ředitele NBÚ. Je jím Čuřín
včera
Gazprom skončil ve ztrátě 160 miliard korun. Poprvé od roku 1999
včera
Koubek se rozhodl. I v příští sezóně bude nadále trénovat Viktorii Plzeň
včera
Kuleba řekl, kdy by Ukrajina mohla začít jednat o míru s Ruskem
včera
Rusko poslalo během března na Ukrajinu stovky raket, dronů a tisíce bomb
včera
Vlak bez strojvedoucího se rozjel ze stanice. Jízda skončila vykolejením
včera
Ruská armáda na Ukrajině postupuje. Obsadila další vesnici
včera
Upozornil na problémy při výrobě a zemřel. Boeing obestírají záhadná úmrtí whistleblowerů
včera
Bankovní rada ČNB snížila základní úrokovou sazbu o půl procentního bodu
včera
Trump: Paříž a Londýn už jsou k nerozeznání. Otevřely dveře džihádu
včera
OSN: Obnova zničeného Pásma Gazy může trvat až do příštího století
Aktualizováno včera
Moskva se chlubí ukořistěnou západní vojenskou technikou ve válce na Ukrajině + VIDEO
Rusko v moskevském památníku s názvem Park vítězství odhalilo novou venkovní expozici, která však nemá nic společného s vítězstvím ve druhé světové válce, které se zde obvykle slaví. Pro veřejnost jsou zde vystavena vojenská vozidla a technika západních armád, která byla ukořistěna ruskou armádou ve válce na Ukrajině, kterou Rusko způsobilo. Tyto válečné trofeje slouží jako demonstrace síly a Rusko se rozhodlo je zde prezentovat veřejnosti.
Zdroj: Radek Novotný