V redakci už jsme zástupce plejád nějakou dobu neměli, a tak před podzimní smrští novinek plynoucích z modelového roku 2018 přerušila náš půst ještě ochutnávka ročníku se sedmičkou na konci. A s čím jiným vyrazit na sklonku léta do přírody než s modelem, který si kus krajiny a divočiny vozí s sebou už ve svém názvu?
Za těch pár let, co je poslední generace Foresteru na očích, jsme si stačili zvyknout. Ano, uznávám, takové tvrzení obvykle nebývá známkou kdovíjaké chvály. Jenže auto vloni navštívilo kosmetický salón a modifikace zejména v přední části posunuly Fozzyho z pozice asijského SUV do postavení asijského SUV, na které se dá koukat a kterému to z určitého pohledu i docela sluší. To je především zásluha nárazníku a masky chladiče zdůrazňujícího horizontální linie. S výjimkou nejlevnějšího stupně výbavy Active zdobí předek auta ještě BiLEDkové světlomety s originálně řešeným páskem denního svícení a funkcí natáčení do zatáček. Tvary karoserie jsou jinak ryze funkční. Krátké převisy oceníte v terénu, krabicoidní kabina toho pojme opravdu spoustu a velmi bohaté prosklení zase budete kvitovat při parkování. Za zmínku stojí posunutá vnější zrcátka na samostatných nosičích, které tak výrazně zmenšují mrtvé úhly A sloupků.
Králem prostoru i ergonomieJestli ale něčím dovede Fozzy přesvědčit, pak je to vnitřní prostor ve všech třech dimenzích. Na šířku, délku a kupodivu i výšku si budete chrochtat blahem nejen na předních sedačkách, ale kritické hlasy neuslyšíte ani od cestujících vzadu. Místa a vzdušnosti je tam totiž spoustu, stejně jako za pátými dveřmi. Sem se na plochu dlouhou 94 cm a širokou 107 cm vejde v základu 505 litrů. A to se pod podlahu ještě vleze rezervní kolo, které je vždycky lepší než polovičaté lepicí sady.
Lehkou kritiku směřujeme k samotným sedačkám, které mají kratší sedáky, jsou vcelku mělké a mají bočnice daleko od sebe, takže řidič subtilnější postavy bude mít snahy držet se v zatáčkách volantu a neucítí tak dobře auto po zadnicí. Posed za volantem je ale bezvadný a ani palubní deska už nepřipomíná retro dobu s devadesátkovými autorádii. Plasty jsou měkčené, chod všech tlačítek jednoznačný a ovládání velmi dobře ergonomicky zvládnuté.
Celý test včetně jízdních dojmů a bohaté fotogalerie najdete na AutoRoad.CZ.
Související
Subaru svolává 2,3 milionu aut k opravě, odhalen problém s brzdovým světlem
TEST: Subaru Forester 2.0i-L dostalo nové oči, které vám zachrání krk
Aktuálně se děje
před 46 minutami
Letní počasí nevydrží. Na víkend se opět ochladí
včera
Trump slíbil, že pokud vyhraje volby, zajistí Gershkovichovo propuštění
včera
EU se chystá na maďarské předsednictví. Michel vysvětlil, proč se ho neobává
včera
Hackeři nabourali web KGB, zveřejnili nabídky na spolupráci z Česka
včera
Estonsko obvinilo Rusko z rušení GPS signálů
včera
Rusko tvrdí, že v úterý sestřelilo šest taktických raket ATACMS
včera
Zatykač na Putina podporujete, na Netanjahua ne. Kreml obvinil USA z pokrytectví
včera
Pálení čarodějnic dříve a dnes. Jak se změnil tento zvyk napříč historií?
včera
Další odchod z EU? Šance jsou malé, neodejde Polsko ani Maďarsko
včera
Trump dostal u soudu tučnou pokutu za veřejné vyjadřování
včera
Před 20 lety se EU masivně rozšířila. Michel naznačil, kdy dojde k dalšímu přijímání států
včera
Tusk: Bezpečnost Evropy závisí na Polsku. Západ nás neochrání
včera
Netanjahu: Jdeme si pro vítězství. Izrael podnikne invazi do Rafahu bez ohledu na příměří
včera
Pálení čarodějnic komplikuje suché počasí. Začal platit zákaz rozdělávání ohně
včera
Do důchodu později. Vláda schválila odchod do penze po 65. roku života
včera
Muž s mečem zaútočil na lidi v Londýně
včera
Výrazně se sníží důchody, nebo porostou daně. Jurečka popsal, co bez reformy hrozí Česku
včera
S fake news se setkalo 45 procent Čechů. Kterým lžím lidé věří nejvíce?
včera
Jednotky izraelské armády porušují lidská práva, tvrdí USA. Zvažují sankce
včera
Statisíce lidí přijdou o práci, milion míst změní digitalizace, varuje Jurečka
V následujících sedmi až osmi letech v Česku přijde o práci 300 000 lidí a další milion pracovních míst se výrazně změní kvůli digitalizaci.
Zdroj: Karolína Svobodová