vesmír, Mléčná dráha

vesmir

Vědkyně z NASA: Dinosauři žili na opačné straně naší galaxie

Slunce společně se Sluneční soustavou obíhají kolem středu Mléčné dráhy a cyklus dokončuje každých 250 miliónů let. Vědkyně Jessie Christiansenová vytvořila unikátní animaci, na které je zřetelně vidět, jak dlouhé bylo období dinosaurů ve srovnání s lidskou érou.
Ilustrační fotografie

Vědci objevili uprostřed Mléčné dráhy obří černou díru. Je stotisíckrát větší než Slunce

Atacama - Japonští vědci pomoci teleskopu umístěným v poušti Atacama získali pravděpodobné důkazy o masivní černé díře poblíž jádra Mléčné dráhy. Astronomové už nějakou dobu pozorují podivné pohyby oblaku toxických plynů v centru galaxie, který cirkuluje nezvykle rychle. Nyní přišli na to, že to nejspíš způsobuje další obrovská černá díra, druhá největší v galaxii.
Slunce

Co se stane se Zemí, až Slunce vyhasne?

Všechno musí jednou zemřít a ani Slunce není výjimkou. Ačkoliv je jeho smrt ještě poměrně daleko, vědci odhadují, co přesně se stane a jaký vliv to bude mít na Zemi a zbytek vesmíru.
Umělecké ztvárnění černé díry, ilustrační fotografie

Tajemství Mléčné dráhy odhaleno? Vědci jsou novým objevem velice překvapeni

Mléčná dráha je galaxie, v níž se nachází Slunce spolu s naší sluneční soustavou – a tedy i Země. I přesto se ukazuje, že o ní zdaleka nevíme vše. Vědci teď například zjistili, že se v ní možná ukrývá až 100 milionů černých děr, což je mnohem víc, než se až dosud předpokládalo. Toto číslo je výsledkem statistického sčítání.
vesmir

Naše galaxie cestovala zdaleka: Ve vesmíru fouká

Ve vesmíru je sice vakuum a ve vakuu není vzduch, i tak to tam ale může pěkně foukat. Vítr tvořený částečkami plynů profukují vysokými rychlostmi kolem galaxií, jejich rychlost může být od 100 či 1000 kilometrů za sekundu.
vesmír, Mléčná dráha: „Mliečná dráha nad Salašom Zbojská“, autor: Ondrej Králik

Nádherná Mléčná dráha zachycena nad Slovenskem

MAGAZÍN - Nádherně barevný a trochu rozervaný pás táhnoucí se oblohou na vítězné fotografii nazýváme Mléčná dráha. Tento pohled zaujal i naše předky. Řekové například tvrdili, že představuje proud mateřského mléka bohyně Héry. Dnes jsme na tom s vědomostmi o dost lépe. Víme, že se jedná o pohled na několik za sebe se promítajících ramen naší hvězdné soustavy, kterou nazýváme Galaxie. Ta má tvar plochého disku tvořeného jádrem a soustavou ramen tvořících spirály.

Film Rivalové

RECENZE: Rivalové rozehrávají drama milostného trojúhelníku na tenisovém kurtu

Česká kina pohostí rozhodující tenisový zápas, který v závěru není ani tak důležitý ze sportovního hlediska, jako z toho osobního. Stojí proti sobě dva muži, jejichž mladistvé přátelství skrečovala společná láska k jedné ženě. Rivalové v melodramatických konturách konstruují milostný trojúhelník, jehož exekuce je jedna z těch nejlepších za poslední dobu.

Harvey Weinstein

Odvolací soud zrušil odsuzující verdikt nad Weinsteinem

Nejvyšší soud amerického státu New York ve čtvrtek zrušil rozsudek nad hollywoodským producentem Harveym Weinsteinem z roku 2020, ve kterém byl uznán vinným ze sexuálních trestných činů. Nařídil zároveň nový proces v případě.

Policie ČR, ilustrační fotografie.

Inspekce obvinila policisty, kteří před pražským barem napadli několik lidí

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) ve středu obvinila dvojici příslušníků policie, kteří v únoru v opilosti napadli několik osob před barem na pražském Smíchově. Policie v dubnu zprostila muže zapojeného do incidentu výkonu služby, už dříve označila jeho jednání za neakceptovatelné a neomluvitelné.

Mrazivé počasí na ústupu. Pod nulou bude v noci ještě dvakrát

Česko má před sebou poslední dvě mrazivé noci, avizují meteorologové. Hydrometeorologický ústav ve čtvrtek vydal výstrahu, která prodlužuje varování před mrazem ve vegetačním období do soboty v jihozápadní polovině Čech.