Totalita, komouši, cenzura. Kaufland přelepil billboardy zvoucí na koncert Ortelu a strhlo se peklo

Praha – Vedoucí produkce akce Megakoncert Ortel Libor Šíba na facebookových stránkách uvedl, že společnost Kaufland nařídila, aby byly billboardy, které se nachází buď přímo v obchodech nebo na pozemcích tohoto řetězce a které na tuto akci zvou, přelepeny. Šíba označil tento krok za xenofobní. Kaufland se Brání, že billboardy odstranil, protože byly cílem vandalů

„Z lásky k Česku – slogan, který dnešním dnem začal smrdět!" uvedl na sociálních sítích Šíba, který si stěžuje, že Kaufland nechal i přes platnou smlouvu přelepit plakáty, které zvaly na velký koncert kontroverzní skupiny Ortel. Tento krok označil za nedemokratický a xenofobní. „Fanatismus který nemá s demokracií naprosto nic společného pokračuje. Všechny billboardy které jsou umístěny v Kauflandu, popř v prostorách u těchto obchodních domů budou s okamžitou platností během dneška zaslepeny. Také máte pocit, že už je to víc než přes čáru!?" píše se na stránkách Megakoncert Ortel.

Reklamní agentura prý produkci informovala o tom, že jde o požadavek přímo společnosti Kaufland. „Tento požadavek Kauflandu je pro nás velkým rozčarováním, jelikož bychom se nikdy nedomnívali, že Kaufland, ačkoliv hlásá ve svém reklamním sloganu heslo - Z LÁSKY K ČESKU - se zapojí do štvavé kampaně, ba co více, tímto svým cenzorským rozhodnutím se bude podílet na polarizaci české společnosti. Kaufland má zajisté na takové rozhodnutí právo, což mu nikdo neupírá. Těžko však bude tento svůj xenofóbní postoj vysvětlovat. Jedná se pouze o kulturní a společenskou akci," uvedl Šíba.

//

Nezkutečné se stalo pravdou!!! Billboardy na Megakoncert Ortel byly v Kauflandech a přilehlých prostorách opravdu přelepeny!!! a to bez ohledu na platnou smlouvu mezi námi a poskytovatelem reklamy!!!

Zveřejnil(a) Megakoncert ORTEL dne 24. únor 2016

„Na Facebookovém profilu společnosti Kaufland se objevila odpověď této společnosti v reakci na četné dotazy, proč byla zaslepena reklama na Megakoncerty Ortel. Kaufland se zde zamotává do naprosto trapné lži, kdy prohlašuje, že zaznamenali poškozování těchto billboardů a proto rozhodli o jejich stažení. Hezká, ale nedomyšlená LEŽ!" píše se ve skupině na Facebooku. Kaufland prý argumentoval tím, že reklamní plochu má vyhrazenou pro své potřeby, organizátoři ale trvají na tom, že mají uzavřenou platnou smlouvu s reklamní agenturou.

Organizátorům se také nelíbí, že na facebookových stránkách Kauflandu údajně mizí kritické příspěvky týkající se sporu. „Kauza přelepených billboardů v Kauflandu má další pokračování a ještě více tragikomičtější! Kdo by očekával, že se v Kauflandu chytnou za ten svůj xenofóbní cenzorskej nos, se krutě plete!" uvádí organizátoři koncertů.

Lidé na facebookových stránkách Kauflandu žádají o odpověď, proč byly reklamy opravdu staženy. „Z lásky k čemu? K totalitě a zákazům. I Karla Kryla zakazovali. Totalitařský Kaufland přichází o zákazníky a to nejen kvůli nekvalitním potravinám. Ať žije a dlouho hraje Ortel vy komouši," napsal na zeď jeden z rozhořčených lidí.

„Ortel jsem neslyšel, neposlouchám a asi poslouchat nebudu. Leč to, co se kolem něj děje, je průhledné a trapné a neskutečně odkrývá neexistenci demokracie, kterou zabila politická korektnost. Kaufland tímto pro mne a mé blízké přestal existovat," uvedl k tomu Jan Mareček. Další vyzývají k bojkotu společnosti. „Z lásky k Česku by bylo fajn, kdyby většina zákazníků začala nakupovat u českých obchodníků. Zajděte si raději do menšího řeznictví, pekařství apod. Tam se s xenofobii nesetkáte tak jako v Kauflandu," napsal uživatel Rostislav Kormoš.

Najdou se ale i tací, kteří s tímto krokem společnosti souhlasí a podporují ho. „Gratuluju k jasnému a pevnému postoji. Odvážný, ale dobrý krok," napsal na stránky řetězce David Macek. „Dobře, že nepodporujete nácky," dodal Kuba Wajgl. „Velký respekt za stažení billboardu ORTELu z okolí vašich obchodních domů. Normálně u vás nenakupuji, ale teď se asi zastavím. Díky!" napsal Michal Kroupa.

Oslovili jsme také společnost Kaufland. „Situace se týká 7 billboardů u našich prodejen. Vzhledem k tomu, že jsme zaznamenali jejich poškození, rozhodli jsme se je využít k jinému účelu. Billboardy byly na daných místech umístěny téměř po celou dobu domluvené kampaně, dnešním dnem by doba jejich vývěsu končila," uvedl pro sezver EuroZprávy tiskový mluvčí Michael Šperl. 

Související

Kaufland zavádí do prodeje antigenní samotesty

Kaufland zavádí do prodeje antigenní samotesty

Obchodní řetězec Kaufland se od počátku pandemie snaží zajistit maximální bezpečí pro zákazníky i zaměstnance. Pro své zaměstnance nyní opatřil 150 tisíc antigenních testů. Ti se tak od pondělí 8. března budou moci nechat zdarma otestovat přímo na svém pracovišti. „Na všech našich prodejnách a na centrále jsme připravili testovací místnosti. V logistice a masozávodě bude testování probíhat v testovacím kontejneru přes externího poskytovatele. Samotný proces testování je také již definován,“ přiblížila Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

Více souvisejících

Kaufland billboardy Lidé

Aktuálně se děje

před 11 minutami

před 30 minutami

Aktualizováno před 39 minutami

před 1 hodinou

Robert Fico

Atentátník na Fica se sám stal terčem útoku

Údajný útočník, který ve středu střílel na slovenského premiéra Roberta Fica, se v roce 2016 stal sám terčem útoku. Juraj Cintula tehdy pracoval jako ochranka obchodního domu ve městě Levice.

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 3 hodinami

Aktualizováno před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Vlastimil Harapes

Zemřel známý baletní mistr Vlastimil Harapes

Česko zasáhla ve středu smutná zpráva. Ve věku 77 let zemřel tanečník a herec Vlastimil Harapes. O jeho úmrtí informovalo Národní divadlo. Harapes v poslední době bojoval s vážnými zdravotními problémy. 

před 4 hodinami

Aktualizováno před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

před 6 hodinami

Česká televize, ilustrační foto

Ministerstvo kultury navrhlo od příštího roku zvýšení koncesionářských poplatků

Česká televize získá příští rok díky zvýšení koncesionářských poplatků navíc 865 milionů korun a Český rozhlas si polepší o 331 milionů korun. Ministerstvo kultury navrhuje od roku 2025 zvýšit televizní poplatek o 15 Kč na 150 Kč měsíčně a rozhlasový poplatek o 10 Kč na 55 Kč měsíčně, jak uvedl ministr kultury Martin Baxa (ODS) na dnešní tiskové konferenci. 

před 7 hodinami

před 7 hodinami

Češi začnou nejvíce umírat na rakovinu, varují lékaři. Onemocní jí polovina lidí

Podle onkologů bude rakovina v roce 2030 nejčastější příčinou úmrtí v České republice. V současnosti vedou onemocnění srdce, ale nádory již nyní způsobují přibližně 28.000 úmrtí ročně, což představuje čtvrtinu všech úmrtí.

Zdroj: Karolína Svobodová

Další zprávy