Praha – Vedoucí produkce akce Megakoncert Ortel Libor Šíba na facebookových stránkách uvedl, že společnost Kaufland nařídila, aby byly billboardy, které se nachází buď přímo v obchodech nebo na pozemcích tohoto řetězce a které na tuto akci zvou, přelepeny. Šíba označil tento krok za xenofobní. Kaufland se Brání, že billboardy odstranil, protože byly cílem vandalů
„Z lásky k Česku – slogan, který dnešním dnem začal smrdět!" uvedl na sociálních sítích Šíba, který si stěžuje, že Kaufland nechal i přes platnou smlouvu přelepit plakáty, které zvaly na velký koncert kontroverzní skupiny Ortel. Tento krok označil za nedemokratický a xenofobní. „Fanatismus který nemá s demokracií naprosto nic společného pokračuje. Všechny billboardy které jsou umístěny v Kauflandu, popř v prostorách u těchto obchodních domů budou s okamžitou platností během dneška zaslepeny. Také máte pocit, že už je to víc než přes čáru!?" píše se na stránkách Megakoncert Ortel.
Reklamní agentura prý produkci informovala o tom, že jde o požadavek přímo společnosti Kaufland. „Tento požadavek Kauflandu je pro nás velkým rozčarováním, jelikož bychom se nikdy nedomnívali, že Kaufland, ačkoliv hlásá ve svém reklamním sloganu heslo - Z LÁSKY K ČESKU - se zapojí do štvavé kampaně, ba co více, tímto svým cenzorským rozhodnutím se bude podílet na polarizaci české společnosti. Kaufland má zajisté na takové rozhodnutí právo, což mu nikdo neupírá. Těžko však bude tento svůj xenofóbní postoj vysvětlovat. Jedná se pouze o kulturní a společenskou akci," uvedl Šíba.
Nezkutečné se stalo pravdou!!! Billboardy na Megakoncert Ortel byly v Kauflandech a přilehlých prostorách opravdu přelepeny!!! a to bez ohledu na platnou smlouvu mezi námi a poskytovatelem reklamy!!!
Zveřejnil(a) Megakoncert ORTEL dne 24. únor 2016„Na Facebookovém profilu společnosti Kaufland se objevila odpověď této společnosti v reakci na četné dotazy, proč byla zaslepena reklama na Megakoncerty Ortel. Kaufland se zde zamotává do naprosto trapné lži, kdy prohlašuje, že zaznamenali poškozování těchto billboardů a proto rozhodli o jejich stažení. Hezká, ale nedomyšlená LEŽ!" píše se ve skupině na Facebooku. Kaufland prý argumentoval tím, že reklamní plochu má vyhrazenou pro své potřeby, organizátoři ale trvají na tom, že mají uzavřenou platnou smlouvu s reklamní agenturou.
Organizátorům se také nelíbí, že na facebookových stránkách Kauflandu údajně mizí kritické příspěvky týkající se sporu. „Kauza přelepených billboardů v Kauflandu má další pokračování a ještě více tragikomičtější! Kdo by očekával, že se v Kauflandu chytnou za ten svůj xenofóbní cenzorskej nos, se krutě plete!" uvádí organizátoři koncertů.
Lidé na facebookových stránkách Kauflandu žádají o odpověď, proč byly reklamy opravdu staženy. „Z lásky k čemu? K totalitě a zákazům. I Karla Kryla zakazovali. Totalitařský Kaufland přichází o zákazníky a to nejen kvůli nekvalitním potravinám. Ať žije a dlouho hraje Ortel vy komouši," napsal na zeď jeden z rozhořčených lidí.
„Ortel jsem neslyšel, neposlouchám a asi poslouchat nebudu. Leč to, co se kolem něj děje, je průhledné a trapné a neskutečně odkrývá neexistenci demokracie, kterou zabila politická korektnost. Kaufland tímto pro mne a mé blízké přestal existovat," uvedl k tomu Jan Mareček. Další vyzývají k bojkotu společnosti. „Z lásky k Česku by bylo fajn, kdyby většina zákazníků začala nakupovat u českých obchodníků. Zajděte si raději do menšího řeznictví, pekařství apod. Tam se s xenofobii nesetkáte tak jako v Kauflandu," napsal uživatel Rostislav Kormoš.
Najdou se ale i tací, kteří s tímto krokem společnosti souhlasí a podporují ho. „Gratuluju k jasnému a pevnému postoji. Odvážný, ale dobrý krok," napsal na stránky řetězce David Macek. „Dobře, že nepodporujete nácky," dodal Kuba Wajgl. „Velký respekt za stažení billboardu ORTELu z okolí vašich obchodních domů. Normálně u vás nenakupuji, ale teď se asi zastavím. Díky!" napsal Michal Kroupa.
Oslovili jsme také společnost Kaufland. „Situace se týká 7 billboardů u našich prodejen. Vzhledem k tomu, že jsme zaznamenali jejich poškození, rozhodli jsme se je využít k jinému účelu. Billboardy byly na daných místech umístěny téměř po celou dobu domluvené kampaně, dnešním dnem by doba jejich vývěsu končila," uvedl pro sezver EuroZprávy tiskový mluvčí Michael Šperl.
Související
Mouka ze Slovenska mizí z regálů. Lidé se báli pesticidů, řetězec zadal testy
Kaufland zavádí do prodeje antigenní samotesty
Kaufland , billboardy , Lidé
Aktuálně se děje
před 11 minutami
Fico je po operaci. Krvácel do břicha, je ve stabilizovaném stavu
před 30 minutami
Rusko musí zaplatit za obnovu Putinem zničené Ukrajiny, prohlásil Blinken
Aktualizováno před 39 minutami
Útočníkem, který střílel na Fica, má být slovenský spisovatel
před 1 hodinou
Atentátník na Fica se sám stal terčem útoku
před 1 hodinou
Čekám, kdy dojde k vraždě někoho z vládních politiků, řekl před měsícem Fico
před 1 hodinou
VIDEO zachytilo střelbu na slovenského premiéra Fica
před 2 hodinami
Čaputová: Všichni jsme šokováni z hrozného a záludného útoku. Nevynášejme ale soudy
před 3 hodinami
Svět reaguje na atentát na Fica. Zelenskyj útok odsoudil
Aktualizováno před 3 hodinami
Atentát na Fica: Slovenský premiér byl postřelen, v nemocnici bojuje o život
před 3 hodinami
Bezpečnostní expert po atentátu na Fica varuje před další polarizací společnosti
před 3 hodinami
Zemřel známý baletní mistr Vlastimil Harapes
před 4 hodinami
Fico utrpěl průstřel břicha a ruky, píše tisk
Aktualizováno před 4 hodinami
Slovensko je po útoku paralyzováno. Poslanci křičí, Čaputová je v šoku
před 4 hodinami
Postřelení Fica je šokující, reagují čeští politici
před 5 hodinami
Kim Čong-un vyzval k "epochální změně" v rámci příprav na válku
před 6 hodinami
EU varovně zvedá prst. Vyzvala Izrael k okamžitému ukončení operace v Rafahu
před 6 hodinami
Izraelská armáda oznámila, že zabila vysoce postaveného velitele Hizballáhu
před 6 hodinami
Ministerstvo kultury navrhlo od příštího roku zvýšení koncesionářských poplatků
před 7 hodinami
Havárie v Praze. Neteče voda ve čtyřech čtvrtích na severu města
před 7 hodinami
Češi začnou nejvíce umírat na rakovinu, varují lékaři. Onemocní jí polovina lidí
Podle onkologů bude rakovina v roce 2030 nejčastější příčinou úmrtí v České republice. V současnosti vedou onemocnění srdce, ale nádory již nyní způsobují přibližně 28.000 úmrtí ročně, což představuje čtvrtinu všech úmrtí.
Zdroj: Karolína Svobodová