Reklama se souložícím kocourem? Česká banka se stala terčem kritiky rozzlobených občanů

Praha - Většina Čechů má dodnes v živé paměti kauzu reklamního letáku obchodního řetězce Lidl. Černošský model před několika měsíci pobouřil řadu Čechů, kteří počínání obchodu nehodnotili příliš kladně. Dnes se situace opakuje, namísto obchodního řetězce je ale v hledáčku pobouřených občanů banka, a reklamní leták vystřídal souložící kocour.

Nesporným principem reklamy je zaujmout potenciální spotřebitele. Toho lze docílit dvěma způsoby, buď formou pozitivní, kdy spotřebitele rozesmějete či jinak nadchnete pro váš výrobek, nebo negativní, tedy tím, že pobouříte co nejvíce lidí.

Většina velkých i menších společností se snaží jít první zmíněnou cestou a své reklamy proměnit v samostatný brand, jako je tomu například v případě mimozemšťana z internetového obchodu Alza nebo psa, který si střihl hlavní roli v reklamách na Kofolu. Občas ale snaha o humor nevyjde a reklama, která měla být původně vtipná, veřejnost pobouří.

S tímto problémem se aktuálně potýká banka Moneta Money Bank, která na sociálních sítích a v televizi zveřejnila reklamu s kočkami v hlavní roli. Se sloganem "Zajímá vás, jak šikovně rozmnožit své peníze? Náš kocour už to ví!" se pojí video, které, jak už někteří tuší, zobrazuje souložícího kocoura. A to některým Čechům vadí.

Na facebooku společnosti se od zveřejnění reklamního spotu objevilo velké množství pobouřených komentářů, z nichž řada se týká závadnosti reklamy pro děti mladší 18 let. Podle banky by ale děti s reklamou neměly vůbec přijít do styku. "Reklama se v televizi vysílá po 22.hodině a na facebooku je omezena věkem 18 let. K dětem by se tedy dostat neměla. Nemusíte mít obavy,"  reaguje banka na jeden z pobouřených příspěvků.

Jiným ale vadí i prostý fakt, že se náznaky sexu v reklamě vůbec objevují. "Raději bych viděla sex zvířat v dokumentárním filmu o páření než v reklamě... Upřímně ani tam by mě to asi nezajímalo. Chápu nadsázku, ale tohle podle mě do reklamy nepatří," uvedla jedna z diskutujících.

Další lidé jsou pobouřeni nikoliv kocourem, ale komentáři druhé kočky v záběru. "Tak tato se opravdu nepovedla.. Kocoura máme rádi a reklamy s ním byly moc pěkné ale tato mi zvedla žaludek.. Ani ne tak souložící kocour jak nesmyslné a nechutné komentáře druhého kocoura," uvedla další diskutující. 

Banka ale i přes kritiku na všechny pobouřené příspěvky reaguje a bere je s nadhledem. Upozorňuje například, že "kocour zkrátka neumí držet jazyk za zuby", nebo že jiné reklamy své diváky určitě osloví víc.

Mnoho lidí ale naopak reklama oslovila a odvahu banky chválí. Kritiky upozorňují, že žijeme v 21. století a sex je součástí života, a nemohou si vynachválit vtip, kterým se reklama snaží zaujmout. "Já ty vaše kočičí reklamy žeru. A tahle je skvěle ujetá," uvedla například jedna z diskutujících na sociální síti.

Podle tiskové mluvčí společnosti Lucie Leixnerové vznikla aktuální kampaň „Není o čem“ na podporu nového běžného účtu. Tento produkt banka považuje za důležitý milník v rámci své strategie stát se digitálním šampionem na bankovním trhu, a proto se rozhodla ho komunikovat bezprostřední a odvážnější formou, která "více sedí současné generaci X a Y a má tak virální potenciál."

"Reakce na sociálních sítích sledujeme a z průběžného hodnocení sentimentů a poměru likes/dislikes jednoznačně vyplývá, že většina diváků reaguje na kampaň pozitivně a bere roli kocoura s humorem a nadsázkou, tak jak jsme chtěli," uvedla pro EuroZprávy.cz Leixnerová.

Související

Léky, ilustrační foto

V reklamách na zdravotnické prostředky už nebudou smět být lékaři či celebrity

V reklamách na sirupy na kašel, oční kapky a přípravky na gynekologické nebo zažívací obtíže už nebudou smět vystupovat lékařské autority nebo celebrity, které by takové zdravotnické prostředky propagovaly. Zmizí také přehnané sliby o účinnosti nebo výrazy jako klinicky testováno. Na změnu, která podle letos schválené novely začne platit na konci května, ČTK upozornili právníci a odborníci na marketing. Podle právníků je úprava velmi přísná.
Facebook

Facebooku kvůli koronaviru klesají příjmy z reklamy, potíže má i Twitter

Americké firmě Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť, klesají kvůli koronaviru příjmy z reklamy. Lidé sice na sociálních sítích tráví z obav před epidemií více času, ale kvůli rozhodnutí vlád zavřít obchody nejsou firmy ochotny do reklamy tolik investovat. Facebook, pro který představuje reklama téměř jediný zdroj příjmů, to uvedl ve svém sdělení.

Více souvisejících

Reklamy reklama Moneta Money Bank

Aktuálně se děje

před 4 minutami

před 21 minutami

Uprchlíci z Ukrajiny se registrují v Česku.

Ukrajinské migranty Česko potřebuje. Vyplácí se nám

Nepřijímat migranty – ani ty z oblastí válečných konfliktů, ani ty ekonomické, zkrátka nikoho. Takové hlasy se ozývají ze širokého spektra rádoby vlasteneckých či populistických stran. Takové tunelové vidění ale zcela ignoruje fakta a ekonomickou realitu. Data ukazují, že se migrace Česku vyplácí.

Aktualizováno před 51 minutami

před 51 minutami

před 52 minutami

Aktualizováno včera

včera

včera

Londýnský starosta Sadiq Khan

Londýn beze změny. Starostou metropole bude nadále Sadiq Khan

V čele Londýna bude nadále labourista Sadiq Khan, který byl v sobotu zvolen na rekordní třetí po sobě jdoucí funkční období. Podle agentur je jeho aktuální vítězství nad konzervativci o to důležitější, že Velkou Británii čekají za několik měsíců všeobecné volby. Labouristé v nich budou favority. 

Aktualizováno včera

včera

včera

Kim Čong-un

VIDEO: Diktátor Kim Čong-un se stal hvězdou TikToku s propagandistickou písní „Přátelský otec“

Severokorejská propagandistická píseň "Friendly Father" (Přátelský otec) oslavující Kim Čong-una zaznamenala obrovský úspěch na sociální platformě TikTok, kde získala miliony zhlédnutí. Tato píseň, která chválí komunistického diktátora Severní Koreje, si získala oblibu zejména mezi mladou generací Z, která ji sdílela a komentovala s obrovským nadšením. Jeden uživatel ji označil jako "to, co jsem potřeboval dneska slyšet", zatímco další se dokonce zeptal, zda je k dispozici na hudební platformě Spotify.

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Hasiči, ilustrační fotografie.

Požár v Tlumačově zaměstnal hasiče. Dva se zranili

Hasiči v sobotu zasahovali u požáru na autovrakovišti v Tlumačově na Zlínsku. Dva z nich se při zásahu, během kterého byl vyhlášen třetí stupeň poplachu, zranili. Zasahovalo celkem třináct hasičských jednotek, příčina je předmětem vyšetřování. 

Aktualizováno včera

včera

Rusko vydalo zatykač na Volodymyra Zelenského

Rusko vydalo zatykač na ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského, informovala v sobotu ruská státní agentura TASS s odvoláním na záznam v policejní databázi. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy