Češi neumějí optimálně spořit, zisky nechávají bankám

Praha - Většina Čechů spoří bez znalosti parametrů jednotlivých finančních produktů, svědčí o tom především fakt, že většinu úspor nechávají české domácnosti na běžných účtech. Ve středu o tom informovala ČSOB prostřednictvím výsledků svého šetření.

„Z výzkumu vyplynulo, že české domácnosti zdaleka nejvíce uspořených peněz drží na prakticky nulově zhodnocených běžných účtech, místo aby je odkládaly na zajímavěji úročené produkty,“ uvedla Marcela Suchánková, výkonná manažerka segmentu Spoření a investice ČSOB.Podle výsledků průzkumu si až 12 procent lidí myslí, že ke spořicímu účtu lze získat státní podporu a necelých 20 procent českých domácností na běžný účet měsíčně odkládá více než pět tisíc korun.Průzkum dále ukázal, že i když Češi odkládají peníze na spořicí produkty, jejich rozložení není tak efektivní, jak by mohlo být. Příkladem je penzijní připojištění, na které třetina domácností odkládá do 500 korun měsíčně, a tak nedosáhnou na plnou státní podporu. Dalších 20 procent z dotazovaných odkládá na penzijní spoření naopak více než 2 500 korun měsíčně, kdy už by mohli část peněz směřovat na další výhodné produkty, jako jsou například podílové fondy.Šetření ukazuje, že spořicí účet jako nástroj spoření používá jen 41 procent českých domácností, termínovaný vklad pouze osm procent. Nejčastěji se měsíční úložka pohybuje kolem jednoho tisíce korun. Nejčastějším důvodem, proč Češi oba spořicí produkty nevyužívají, je mylná obava, že peníze nebudou mít kdykoliv k dispozici. „U spořicího účtu má klient peníze k dispozici do druhého dne a u termínovaného vkladu tvoří likvidní část dvacet procent naspořených finančních prostředků,“ upozornila Suchánková.ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací Skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a v regionu střední a východní Evropy.

Související

Ilustrační foto

Slovenská reklama útočí na Čechy. Dělá z nás burany

Bratislava - Slovenská spořitelna odstartovala minulý týden novou reklamní kampaň, která uráží české občany. V reklamním spotu jsou totiž vyobrazeni jako sociální případy, kteří si musí půjčovat cizí vybavení, neboť nemají na svoje vlastní.

Více souvisejících

spořitelny

Aktuálně se děje

včera

včera

Teroristé Hamásu

Návrh dohody o příměří má tři fáze, tvrdí Hamás

Návrh dohody o příměří v pásmu Gazy, s níž souhlasilo palestinské hnutí Hamás, má tři fáze a každá trvá 42 dní. Uvedl to v pondělí vysoce postavený představitel Hamásu Chalíl Hajjá v rozhovoru pro katarskou televizi Al-Džazíra, píše agentura Reuters.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Chřestýš

Extrémní změny počasí povedou k masové migraci. Vědci varují před rozšířením jedovatých hadů

Podle nové studie, na kterou upozornil server The Guardian, se očekává, že změna klimatu povede k masové migraci jedovatých hadů do nových oblastí a zemí, které na to nejsou připravené. To zvýší zranitelnost obyvatel vůči uštknutí hady. Vědci ve studii modelovali možné geografické rozšíření 209 druhů jedovatých hadů, které mohou ohrozit lidský život. Závěry ukazují, že největší riziko nesou lidé v nízkopříjmových zemích v jižní a jihovýchodní Asii a v částech Afriky.

včera

Ruská armáda, ilustrační foto

Rusko vyhlašuje cvičení. Použije jaderné zbraně

Ruské ministerstvo obrany v pondělí oznámilo, že uspořádá cvičení s taktickými jadernými zbraněmi. Před několika dny Kreml rozzlobeně reagoval na komentáře vysokých západních představitelů o válce na Ukrajině.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Netanjahu: Pokud se neubráníme sami, nikdo nás neubrání. Zvládneme to i sami

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu odmítl tlak mezinárodního společenství, které požaduje pozastavení válečného tažení v Pásmu Gazy. Podle agentur AP a DPA zdůraznil, že Izrael má schopnost bránit se sám, pokud bude potřeba.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy