Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Bernhard Maier končí po necelých pěti letech v čele společnosti. Jeho nástupce zvolí představenstvo společnosti v srpnu, informovala dnes ČTK Škoda Auto v tiskové zprávě. Důvody firma neuvedla. Podle německého listu Handelsblatt stojí v pozadí Maierova odchodu mocenské spory v koncernu Volkswagen.
List uvedl, že koncern využil k Maierově výměně blížící se konec jeho nynějšího kontraktu. Upozornil, že zůstává otevřená možnost, zda bude Maier v koncernu dál působit, nebo zda jej zcela opustí.
Ještě nedávno se spekulovalo, že Maier se postaví do čela divize Porsche. Spekulace vycházely z předpokladu, že nynější šéf Porsche Oliver Blume nahradí koncernového ředitele Herberta Diesse v řízení hlavní značky VW. Do čela této značky byl však minulý měsíc nakonec jmenován její provozní ředitel Ralf Brandstätter. Změna ve vedení Škody Auto přichází v době širších změn ve vedení koncernu Volkswagen a nejde ani o první změnu v představenstvu Škoda Auto.
Do čela české automobilky byl Maier povolán v listopadu 2015. Škoda pod jeho vedením uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq, firma se během jeho působení zaměřila také na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.
Bernhard Maier zahájil kariéru v roce 1984 ve společnosti Nixdorf Computer AG. V letech 1988 až 2001 pracoval pro společnost BMW AG na různých vedoucích pozicích v Německu i v zahraničí, stal se mimo jiné i vedoucím projektu mezinárodní strategie značek. Působil také ve společnosti Porsche Deutschland GmbH.
"Bernhard Maier je jedním z nejzkušenějších manažerů v koncernu Volkswagen. Ve funkci předsedy představenstva společnosti Škoda Auto výrazně přispěl k dalšímu vyprofilování značky. Jeho léta ve společnosti Škoda Auto patří mezi ta nejúspěšnější v celé 125leté historii automobilky. Za to i za téměř dvě desítky mimořádně úspěšných let, nejprve ve společnosti Porsche a poté ve Škoda Auto Bernhardu Maierovi děkuji," řekl předseda představenstva Volkswagen AG a předseda dozorčí rady Škoda Auto Herbert Diess. Pod koncern Volkswagen Škoda spadá.
Bernhard Maier is stepping down as Chairman of the Board of Directors on 31 July 2020 after almost 5 years running #SKODA AUTO.His successor will be chosen in line with Czech law, then announced at the 1st ŠKODA AUTO a.s. Board meeting in August 2020.https://t.co/22RMI7S4ro pic.twitter.com/5LIHVEHvcn
— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) July 9, 2020
Škoda se pod Maierovým vedením stala podle automobilového experta EY Petra Knapa sebevědomější značkou, která reagovala na nové výzvy a posílila svou pozici v koncernu VW i na klíčových trzích západní Evropy. Zároveň byla velmi úspěšná i finančně a vyvinula řadu nových modelů. Mimo jiné nyní zodpovídá za aktivity na indickém i ruském trhu. Významně se rozšířily inovační aktivity v digitalizaci a mobilitě, jako ty ve vlastním DigiLabu, tak i ve světě, například spolupráce s izraelskými start-upy.
"Kde má Škoda rezervy oproti některým konkurentům, je při uvádění elektrifikovaných modelů, ale tam jsou jasné souvislosti s vývojem situace v koncernu VW," podotkl.
Maier je podle motoristického novináře iDnesu Františka Dvořáka charismatický člověk a skvělý rétor. "Největším úspěchem bylo systematické plnění cílů, které se zpočátku zdály nerealizovatelné. Nastoupil do Škody po vypuknutí aféry Dieselgate, kdy měl za úkol uklidnit situaci. Odchází ve chvíli, kdy Škoda výjimečně dobře překonala paralýzu autoprůmyslu kvůli koronaviru. Jako krizový a růstový manažer se tedy osvědčil skvěle. Minimálně tím, že dokázal dát firmě i v těžkých časech navenek klidnou suverénní tvář," dodal Dvořák.
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 zaměstnanců, z toho v ČR téměř 34.000 lidí.
Související
Nabíjení elektromobilů? V Česku začne fungovat nový systém ukládání energie
Škoda vyrobila milion aut v rekordním čase. Už je ale cítit krize, bude hodně bolet
Bernhard Maier (Škoda) , Škoda , Mladá Boleslav , Ekonomika , Herbert Diess (VW)
Aktuálně se děje
před 14 minutami
Teplé počasí vydrží i příští týden, mírně se ale ochladí
včera
Izrael po rozhodnutí Turecka hledá nové dodavatele. Zvažuje i Česko
včera
Rusko opět vyhrožuje: Odpovíme zničujícím odvetným úderem, pokud Ukrajina zaútočí na Kerčský most
včera
Hamás dostal od Izraele ultimátum: Máte týden, jinak jdeme do Rafahu
včera
Čekání na schválení vojenské pomoci americkým Kongresem mohlo způsobit vážné škody
včera
Chcete se nám mstít? ICC varoval před odvetou vůči soudu
včera
Evropa si v současné době hraje s ohněm, varuje Orbán
včera
Velmi důležité, velmi nebezpečné. Kreml zareagoval na návrhy Camerona a Macrona
včera
Rusko plánovalo útok na německém území, chtělo zničit vojenskou pomoc Ukrajině
včera
Tragická nehoda na Třebíčsku: Auto vyjelo mimo silnici, žena zemřela
včera
Putin pracuje na nejkrutější válečné zbrani Ruska, tvrdí experti. Systém promění bojiště v hořící peklo
včera
Putin má paranoidní strach, že Západ omezí moc Ruska. Moskva proto enormně zbrojí
včera
Tuleja ministrem pro vědu a výzkum nebude. Nominace se vzdal
včera
Ruská armáda dobyla na Ukrajině území o rozloze 547 kilometrů čtverečních, oznámil Šojgu
včera
Počet mrtvých výrazně vzroste, varuje WHO. Pro invazi Izraele do Rafahu má nouzový plán
včera
Turecko sdělilo podmínky, za jakých obnoví obchod s Izraelem
včera
Česko vyzývá Rusko, aby přestalo s kybernetickými útoky
včera
NATO míří k tomu, aby překročilo červené čáry na Ukrajině, varuje Maďarsko
včera
HRW: Ruská armáda popravuje ukrajinské vojáky, kteří se vzdávají
včera
Kuleba: Rusko bude možné zapojit do mírových jednání až po mírovém summitu
Ukrajinský ministr zahraničních věcí Dmytro Kuleba zastává názor, že Rusko bude možné zapojit do mírových jednání, ale až po mírovém summitu, který se v polovině června uskuteční ve Švýcarsku bez účasti delegace z Moskvy.
Zdroj: Libor Novák