Nenechte se při Black Friday napálit. Výše skutečných slev je většinou 10 až 15 procent

Výše reálných slev v tuzemských internetových obchodech se při letošní akci Black Friday zatím pohybuje nejčastěji mezi deseti a 15 procenty, což je zhruba stejně jako loni. Někteří obchodníci přitom inzerují slevy až čtyřnásobně vyšší. Vyplývá to z údajů projektu Hlídač shopů. Black friday vyvrcholí v pátek 25. listopadu, část obchodníků slevy spustila již dříve tento měsíc.

"E-shopy se pomalu připravují na platnost Evropské směrnice i v ČR. Zhruba polovina tak už uvádí reálné slevy i během letošního Black Friday. Jsou ale stále e-shopy, které si hledají skulinky. Jednou z nich je například neuvádět výši slevy a jen produkt dát do kategorie Black Friday, což je nekalá praktika," uvedl jeden z autorů projektu Hlídač shopů Jakub Balada. Podle něj je v těchto případech sleva zanedbatelná, nebo je produkt zdražený.

U největších e-shopů se nicméně udávaná sleva blíží té skutečné. Například u Alzy je průměrná uváděná sleva 19 procent a reálná je podle Hlídače shopů 18 procent, v případě Datartu je to 16 procent versus 12 procent a u CZC se průměrná a deklarovaná sleva shodují na 14 procentech. Na Mall.cz je ale například rozdíl mezi uváděnými 19 procenty a skutečnou slevou deset procentních bodů a u Mountfieldu pak 46 bodů v neprospěch reálné slevy.

Pro obchodníky je závěr roku začínající právě akcí Black Friday vrcholem sezony. Podle Asociace pro elektronickou komerci letos e-shopy v souvislosti s Black Friday utrží okolo sedmi miliard korun a slevové akce využije 67 procent internetových uživatelů.

Matěj Kapošváry ze společnosti Shopsys očekává, že i přes pokles on-line prodejů z předchozích tří kvartálů, kdy v prvním čtvrtletí klesly meziročně o 25 procent, ve druhém o devět a ve třetím o pět procent, Češi na internetu utratí během těchto slevových akcí stejné množství peněz jako v loňském roce. Zároveň se domnívá, že výsledky těchto slevových akcí budou významným indikátorem celkových výsledků posledního kvartálu, a tedy i celého roku.

CZC podle svého sdělení uvádí u každého ze standardních produktů možnost zobrazení grafu s transparentním vývojem ceny. Všechny slevy počítá z nejnižší ceny e-shopu za posledních 30 dní. Podobné je to podle mluvčí Pavly Hobíkové u Mall.cz. "Změnou oproti předchozím slevovým akcím je to, že u nás zákazníci letos již nenajdou produkty se slevou ve výši 70 až 80 procent. V minulosti se totiž výše slev počítala z doporučených maloobchodních cen, kdežto od letošního roku je vypočítávána z nejnižší ceny, za jakou se zboží prodávalo v posledních 30 dnech. Slevy sice působí opticky menší, nakupující mají ale stoprocentní jistotu, že jsou opravdu férové," dodala.

"Do slev dáváme i aktuální sezonní zboží, jako je třeba noční prádlo, nejde pouze o výprodej starších kolekcí. V akci v rámci Black Friday máme zboží v hodnotě 100 milionů korun. Je to největší Black Friday v dějinách naší firmy a samozřejmě zajímavá příležitost pro zákazníky na Vánoce," uvedl ředitel nákupu Astratex Lukáš Barcal.

Podle posledního spotřebitelského průzkumu mezi více než 1000 respondenty pro marketingovou agenturu Acomware a logisticko-technologickou společnost Zásilkovna se nechá slevami ke spontánním nákupům zlákat 42 procent lidí. Impulzivně nakupují spíše ženy a, co se týče věkové kategorie, nejvíce jim neodolají lidé mezi 25 a 34 lety. Neplánovaně na internetu častěji nakupují vysokopříjmové, nebo naopak nízkopříjmové domácnosti.

Související

Více souvisejících

černý pátek (Black Friday) slevy

Aktuálně se děje

před 24 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 6 hodinami

Ruské ministerstvo obrany vystavuje zbraně a vojenskou techniku ​​zemí NATO, včetně tanků Leopard a M1 Abrams, ukořistěných ruskou armádou během války proti Ukrajině, ve Victory Park v Moskvě v Rusku. Expozice skládající se z více než 30 vzorků zbraní a vojenské techniky z produkce zemí jako USA, Německo, Anglie, Francie a Ukrajina byla otevřena návštěvníkům (1. května 2024).

Moskva se chlubí ukořistěnou západní vojenskou technikou ve válce na Ukrajině + VIDEO

Rusko v impozantním moskevském památníku s názvem Park vítězství odhalilo novou venkovní expozici, která však nemá nic společného s vítězstvím ve druhé světové válce, které se zde obvykle slaví. Pro veřejnost jsou zde vystavena vojenská vozidla a technika západních armád, která byla ukořistěna ruskou armádou ve válce na Ukrajině, kterou Rusko způsobilo. Tyto válečné trofeje slouží jako demonstrace síly a Rusko se rozhodlo je zde prezentovat veřejnosti.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Rusko ještě víc zvýší výrobu zbraní. Kvůli americké podpoře Ukrajiny

Ve středu ruský ministr obrany Sergej Šojgu nařídil zvýšení výroby zbraní s důrazem na urychlení dodávek pro konflikt na Ukrajině. Toto rozhodnutí přichází týden poté, co americký prezident Joe Biden podepsal nový vojenský balíček v hodnotě desítek miliard dolarů jako pomoc pro Kyjev.

Zdroj: Radek Novotný

Další zprávy