Přemrštěné ceny potravin trápí nejen Česko. Zatímco u nás ale od nového roku v obchodech pozorujeme komicky vyhlížející halířové ceny potravin, kterými se obchodníci snaží vyvolat dojem, že stojí na straně zákazníků, francouzský řetězec Carrefour udělal skutečně něco proto, aby se postavil za zákazníky.
Výrobci i prodejní řetězce dlouhodobě hledají způsob, jak stále více vydělat na svých zákaznících. Není tak výjimkou praxe, kdy lidé za stejnou cenu koupí produkt, jehož hmotnost či obsah je ale menší než dříve.
Proti této praxi se postavil francouzský řetězec Carrefour, který už v loňském roce začal na takové produkty umísťovat varování. Letos ale zašel ještě dál a produkty s přemrštěnou cenou začal dokonce stahovat z prodeje.
Šel tak odlišnou cestou než tuzemské řetězce, které se snaží pouze vyvolat dojem, že stojí na straně zákazníků, letmý pohled na ceny v obchodech od nového roku ale vzhledem k halířovým cenám vyhlíží spíše komicky a porovnání cen produktů s cenami v loňském roce ukazuje, že se nijak výrazné zlevnění nekoná, naopak u některých položek cena ještě více stoupla.
Carrefour se naopak skutečně pustil do boje s vysokými cenami a podle BBC oznámil, že přestane prodávat produkty americké společnosti PepsiCo. Jedná se například o nápoje Pepsi a 7up nebo o chipsy Lay's. Ochod je zkrátka považuje za příliš drahé na to, aby je svým zákazníkům nabízel.
Řetězec Carrefour tak patří mezi ty maloobchodníky, kteří jsou nejaktivnější při vytváření tlaku na cenovou politiku velkých producentů potravin, a u zákazníků se díky tomu těší značné oblibě.
Společnost Pepsi uvedla, že o cenách s Carrefourem diskutovala mnoho měsíců. "Budeme pokračovat v jednání v dobré víře, abychom se pokusili zajistit dostupnost našich produktů," uvedla.
Pepsi v posledních letech zvýšila ceny svých produktů a naposledy loni v říjnu opět poukázala na rostoucí náklady, když uvedla, že očekává další zvýšení cen v roce 2024. To už ale Carrefour odmítá tolerovat, a není sám.
Německé řetězce Edeka a Rewe také zastavily prodej některých produktů kvůli neúměrnému navyšování cen. Zákazníci si tak v těchto obchodech podle BBC nekoupí například produkty od výrobce Mars. Edeka navíc také vede spor s Pepsi.
29. dubna 2024 20:52
Západním bankám se u Putina daří. Přispěly mu na válku více než 800 milionů eur
Související
Otevírací doba pro květnové svátky: Jak budou fungovat obchody?
Pokles cen potravin? Naopak, většina z nich v dubnu zdražila, tvrdí ČSÚ
Aktuálně se děje
včera
Netanjahu nehodlá akceptovat požadavky Hamásu, který chce konec války
včera
Evropa se musí připravit na ruské sabotáže, varují tajné služby
Aktualizováno včera
Ukrajinci poklekávají jedině k modlitbě, vzkázal Zelenskyj do Ruska
včera
Na Nymbursku vjelo auto na chodník a srazilo několik chodců
včera
Zemřel herec Bernard Hill, král Théoden z Pána prstenů
včera
EU se chystá sankcionovat Voice of Europe, prozradila Jourová
včera
Policie obvinila řidiče kamionu kvůli tragické sobotní nehodě na D1
včera
Mladík se přiznal k napadení europoslance Eckeho. Policie hledá další podezřelé
včera
Odbory budou ještě během května protestovat proti vládním krokům
Aktualizováno včera
Náhle zemřela herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let
včera
Události Petra Nutila: Slovenská vláda lůzy a TOPácká střelba do vlastní nohy
včera
Revoluce v elektromobilitě: 10 minut stačilo švédské automobilce k nabití svého prototypu
včera
Lipavský potvrdil, že Česko odvolalo velvyslance z Ruska
včera
Google u soudu. V něm jde o miliardy dolarů a to, jak používáme internet
včera
Požár ve Frýdku-Místku: Hasiči zachránili 17 lidí z hořícího domu
včera
Izrael představil Američanům plán evakuace Rafáhu. Definitivně hotový ještě není
včera
Počasí: V Česku dnes hrozí bouřky. Problém může nastat na horách
včera
Ukrajině hrozí porážka kvůli váhající Evropě, tvrdí analýza z Německa
včera
Putin a další 6leté funkční období. Disponuje mimořádnou mocí v Rusku
včera
Madonna do starého železa nepatří. Brazilskou show sledoval více než milion lidí
Madonna zůstává i v 65 letech tahákem pro hudební nadšence po celém světě. Na sobotní bezplatnou show na slavné pláži Copacabana přišlo podle odhadu úřadů v Riu de Janeiro přes půldruhého milionu lidí, uvedla agentura Reuters. Koncert v Brazílii proběhl na závěr turné Celebration, které začalo loni na podzim.
Zdroj: Lucie Podzimková