New York - Malí výrobci potravin ve Spojených státech v poslední době přechází do velkého obchodu s potravinami, neboť klesá množství překážek pro vstup do potravinářského průmyslu.
Pro malé společnosti je díky smluvním výrobcům snazší produkovat potraviny levněji. Dostupnost digitální reklamy jim pak umožňuje se zaměřit na určité klienty bez velkých výdajů za marketing, upozorňují odborníci z odvětví.
Stále více velkých prodejců potravin chce mít specializované, menší značky, které spotřebitelé považují za zdravější. Doufají, že se jim tak podaří přilákat více zákazníků.
"Nikdy v historii nebylo tak snadné pro potravinářskou firmu nebo nového výrobce bioproduktů dostat své výrobky do regálů," řekl výkonný viceprezident prodeje a marketingu společnosti Nature's Path Foods Arjan Stephens, jehož cituje agentura Reuters. Soukromý producent snídaňových biocereálií byl založen v roce 1985 a trvalo mu téměř dvě desetiletí, než pronikl do předních maloobchodů.
Například u zmrzlin prodej některých významných amerických značek slábne. Na to si ale nemůže stěžovat menší výrobce mražených dezertů Arctic Zero. Jeho produkty bez tuku, laktózy a lepku pocházejí ze stroje umístěného v garáži ve městě Temecula v Kalifornii. Arctic Zero se dostal mezi prestižní maloobchodní značky v roce 2013, kdy získal místo v mrazácích firmy Kroger, pouhé tři roky po svém založení. V současnosti produkty firmy prodává také Wal-Mart Stores, Whole Foods a Amazon.com.
Podle konzultačních firem IRI a Boston Consulting Group se malým a středně velkým producentům spotřebního zboží podařilo od roku 2009 ukrást z tržeb velkých firem v USA asi 18 miliard dolarů (440,3 miliardy Kč) a snížit jejich podíl na trhu o dva procentní body. V samotném roce 2014 pak snížily velkým výrobcům podíl o 0,7 procentního bodu.
Související
Přímý prodej v Česku zažívá boom. Které zboží jde nejvíc na dračku?
Konec omezení prodeje o svátcích? Může na něj přistoupit Senát
Aktuálně se děje
včera
Trump naznačil, zdali by tentokrát uznal porážku ve volbách s Bidenem
včera
RECENZE: Kaskadér v čele s křehkým Goslingem je ideální letní zábavou z idealizovaného filmařského zákulisí
včera
NATO se snaží čelit ruské hybridní válce. Moskva cílí i na Česko
včera
V ZOO Praha se narodil orangutan. Mládě se má čile k světu
včera
Liverpool už má náhradu za Kloppa. Nový kouč si z Feyenoordu může přivést i slovenského fotbalistu
včera
Užitečný idiot, ruská onuce. Morawiecki to schytal za slova pro maďarský týdeník
včera
Pavel přijal demisi ministryně Langšádlové, nahradit ji má Tuleja
včera
Rána pro Putina: Ukrajinci ničí rafinerie, Rusům došly zásoby paliva
včera
Fiala uvedl do funkce nového ředitele NBÚ. Je jím Čuřín
včera
Gazprom skončil ve ztrátě 160 miliard korun. Poprvé od roku 1999
včera
Koubek se rozhodl. I v příští sezóně bude nadále trénovat Viktorii Plzeň
včera
Kuleba řekl, kdy by Ukrajina mohla začít jednat o míru s Ruskem
včera
Rusko poslalo během března na Ukrajinu stovky raket, dronů a tisíce bomb
včera
Vlak bez strojvedoucího se rozjel ze stanice. Jízda skončila vykolejením
včera
Ruská armáda na Ukrajině postupuje. Obsadila další vesnici
včera
Upozornil na problémy při výrobě a zemřel. Boeing obestírají záhadná úmrtí whistleblowerů
včera
Bankovní rada ČNB snížila základní úrokovou sazbu o půl procentního bodu
včera
Trump: Paříž a Londýn už jsou k nerozeznání. Otevřely dveře džihádu
včera
OSN: Obnova zničeného Pásma Gazy může trvat až do příštího století
Aktualizováno včera
Moskva se chlubí ukořistěnou západní vojenskou technikou ve válce na Ukrajině + VIDEO
Rusko v moskevském památníku s názvem Park vítězství odhalilo novou venkovní expozici, která však nemá nic společného s vítězstvím ve druhé světové válce, které se zde obvykle slaví. Pro veřejnost jsou zde vystavena vojenská vozidla a technika západních armád, která byla ukořistěna ruskou armádou ve válce na Ukrajině, kterou Rusko způsobilo. Tyto válečné trofeje slouží jako demonstrace síly a Rusko se rozhodlo je zde prezentovat veřejnosti.
Zdroj: Radek Novotný