Praha – Harley-Davidson představuje další letošní novinku – model Harley-Davidson Roadster. Nový Roadster je odstrojený až na samotný základ – formu a funkce a skvěle tak startuje novou kapitolu oblíbené řady Sportster. Motocykl je přímo stvořený do ulic velkoměst i pro klikaté horské cesty a jezdci poskytne ničím nerušený požitek z jízdy. I samotný pohled na stojící motocykl dokáže vzbudit vášeň, vyvolat nadšení a navodit silný dojem. Téměř 60letá historie řady Sportster tak začíná psát svoji novou kapitolu. A na jejím počátku stojí právě novinka modelového roku 2016 H-D Roadster.
„Od svého vzniku v roce 1957 se řada Harley-Davidson Sportster neustále mění a rozvíjí a Roadster otevírá novou kapitolu této historie," říká Brad Richards, Designový ředitel H-D a dodává: „Sledovali jsme, jak si majitelé upravují Sportster v mnoha různých směrech. Nový Roadster je kombinací různých stylů, ale hlavním záměrem bylo postavit motocykl primárně orientovaný na jezdce. Proto má Roadster štíhlou konstrukci, působivý výkon a perfektní odezvu při řízení."
Nový model Roadster, který je hlavním prvkem současné marketingové kampaně H-D Live Your Legend, se řadí do rodiny Dark Custom s minimalistickým designem inspirovaným klasickými závodními motocykly a současnou poptávkou po jednoduchých strojích ve stylu custom. Profilem připomíná závodní motocykly Sportster z období padesátých a šedesátých let.
„Chtěli jsme, aby se v modelu Roadster promítlo DNA supervýkonných motocyklů KHR z padesátých let i pozdějších Sportsterů upravených pro dragsterové závody," říká Richards. „Tyto stroje měly oříznuté blatníky, malou palivovou nádrž a byly odstrojené až na samotný základ, aby co nejlépe sloužily pro závodní účely."
Roadster nabízí moderní výkon díky kombinaci nových kol a pneumatik, špičkových komponent odpružení a vzduchem chlazeného motoru V-Twin 1200 ccm, který disponuje silným krouticím momentem ve středním pásmu otáček. Pětipaprsková litá kola s rozměry 19" vepředu a 18" byla navržena speciálně pro tento model a posilují jeho vyvážený a atletický výraz.
„Nová kola se inspirují klasickým prokládaným uspořádáním a patří k nejpropracovanějším litým kolům, jaké jsme kdy vytvořili," říká Ben McGinley, Industrial Designer H-D. „Prokládané paprsky kol směrují ven k opačnému okraji kola a vytvářejí poutavý vizuální efekt. Tato kola jsou na svoji velikost také velmi lehká, což přispívá k výborné ovladatelnosti modelu Roadster," dodává McGinley.
Odpružení modelu Roadster je posílené o novou 43mm obrácenou kazetovou vidlici s pružinami se třemi stupni tuhosti, která je upevněna pomocí tří masivních úchytů. Zadní odpružení je vybavené tlumiči plněnými dusíkem s pružinami se třemi stupni tuhosti a nastavením předpětí. Má větší zdvihy než odpružení u ostatních modelů Sportster – 114 mm vepředu a 81 mm vzadu. Duální plovoucí kotouče o průměru 300 mm na předním kole jsou zárukou perfektního brzdného účinku. Roadster je nabízen s ABS ve standardu.
Model se vyznačuje agresivní pozicí jezdce díky nízko umístěným řídítkům a nožním ovladačům uprostřed pod motorem, což pomáhá posunout váhu jezdce na střed nad 12,5litrovou nádrž s kultovním tvarem řady Sportster.
Abychom udrželi minimalistický styl modelu Roadster, je zadní blatník zkrácený o 38 mm oproti předchozím blatníkům využívaným řadou Sportster. Děrovaný kryt řemenu a kryty výfuků napodobují děrované komponenty používané u závodních strojů pro snížení hmotnosti. Nízko posazený přístrojový budík o průměru 100 mm obsahuje analogový tachometr s digitálním otáčkoměrem. Zadní směrovky osazené přímo na rám blatníku, nový modul zadního světla a držáku registrační značky a vykrojený tvar sedla podporují čistý a ničím nerušený design zádi.
„Profil sedla plynule přechází do zkráceného zadního blatníku. Potah sedla je prošívaný po vzoru koženého oblečení a zadní část sedla je tvarována jako sedlo spolujezdce, což zvyšuje všestrannost modelu Roadster," popisuje McGinley.
Harley-Davidson Roadster bude v nabídce ve čtyřech barevných provedeních: Vivid Black s tmavým pruhem s textilním vzorem; Black Denim s červeným pruhem; Velocity Red Sunglo s červeným pruhem a dvoubarevná Billet Silver/Vivid Black s vínovým pruhem.
Související
Ukázkové pokrytectví? Trumpův motorkář má co vysvětlovat
Na oslavy Harley-Davidson dorazilo do Prahy 110 tisíc lidí, motorku osedlal i Santa Claus
Aktuálně se děje
včera
OSN: Evakuace Rafahu je nehumánní. Utrpení v Pásmu Gazy už je neúnosné
včera
Návrh dohody o příměří má tři fáze, tvrdí Hamás
včera
Co jsou taktické jaderné zbraně a proč Rusko nařídilo cvičení?
včera
Hamás souhlasil s příměřím v Pásmu Gazy. Podle Izraele je to lest
včera
Invaze do Rafahu znepokojuje i USA. Biden chce mluvit s Netanjahuem
včera
Rusko si předvolalo velvyslance Británie. Důvod ale tají
včera
Civilisté mohou Rafah opustit. Egyptský hraniční přechod zůstává otevřený
včera
EU se snaží přivést Izrael k rozumu: Izraelské příkazy k evakuaci Rafahu znamenají to nejhorší
včera
Extrémní změny počasí povedou k masové migraci. Vědci varují před rozšířením jedovatých hadů
včera
Rusko vyhlašuje cvičení. Použije jaderné zbraně
včera
Ve Vatikánu zadrželi faráře z Česka. Měl u sebe pistoli
včera
Ruská armáda údajně postupuje. Tvrdí, že dobyla další ukrajinské vesnice
včera
Itálie: Protiofenzíva Ukrajiny byla chyba. Když Putin nechce jednat, Západ se musí víc snažit
včera
Čecha zadrželi ve Vatikánu kvůli zbraním v tašce. Šlo o faráře
včera
Česká diplomacie objasnila, jak momentálně funguje velvyslanectví v Rusku
včera
Putin nařídil ruské armádě manévry s nácvikem použití taktických jaderných zbraní
včera
Počasí: Meteorologové letos poprvé varují před bouřkami. Hrozí do půlnoci
včera
Proč USA odkládaly pomoc pro Ukrajinu? Jeden z politiků konečně prozradil důvod
včera
Vracet uprchlíky na Ukrajinu? Polsko je pro, Maďarsko to dělat nehodlá
včera
Netanjahu: Pokud se neubráníme sami, nikdo nás neubrání. Zvládneme to i sami
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu odmítl tlak mezinárodního společenství, které požaduje pozastavení válečného tažení v Pásmu Gazy. Podle agentur AP a DPA zdůraznil, že Izrael má schopnost bránit se sám, pokud bude potřeba.
Zdroj: Libor Novák