Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto dnes po čtyřech letech oficiálně představila nový facelift modelu Yeti. Vyrábět se bude ve dvou variantách, prodávat se začne koncem letošního roku. Cena by měla být zveřejněna na podzim, řekl Tomáš Kubík ze Škody Auto.
Zásadní novinkou modernizace modelu Yeti je nabídka
dvou samostatných designových linií. Kompaktní SUV značky Škoda bude od této chvíle nabízeno buď v elegantním provedení do města, nebo v outdoorové variantě pro výlety, které mohou vést i mimo silnice. Na první pohled se od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového" sourozence jsou z černého plastu. Škoda Yeti Outdoor je sériově vybavena stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek.
Modernizované provedení modelu Yeti přichází v novém designu značky Škoda. Přední i zadní část byla přepracována a působí teď mnohem výraznějším dojmem, s jasně patrnými znaky současného designového jazyka: ostrými hranami a liniemi, zdůrazněním horizontální roviny a novým logem.
Obě varianty se drží shodné koncepce vzhledu přídě. Zdůrazněna je horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety, které jsou nyní volitelně nabízeny jako bi-xenony s integrovaným LED světly pro denní svícení. Přední mlhová světla dostala v souladu s novým designovým jazykem značky Škoda hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku.
Přepracovaná záď modelů Yeti je jasně členěná. Páté dveře získaly dva kubistické trojúhelníkové prvky a nové logo značky Škoda – přesně v duchu aktuálního designového jazyka značky. Výrazné zadní sdružené svítilny mohou do tmy svítit písmenem „C" tvořeným světelnými diodami.
Nabídka kol byla rozšířena o čtyři kola z lehké slitiny v novém, atraktivním designu. Pestřejší je také paleta barev. Novinkou jsou čtyři metalické odstíny: bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic. Poslední z uvedených je k dispozici výlučně pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement.
Novinky lze nalézt i v interiéru. Jejich seznam zahrnuje tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce.
První vůz značky ŠKODA s parkovací kamerou
Yeti je prvním modelem značky, který může být na přání vybaven systémem Optical Parking Assistant (zadní parkovací kamerou). Škoda tak modelem Yeti pokračuje v zavádění asistenčních systémů, které přispívají jak komfortu, tak i bezpečnosti jízdy.
Poprvé je Škoda Yeti vybavena také nejnovější generací parkovacího asistenta Automatic Parking Assistant. S ním umí Yeti zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce; z podélných mezer i automaticky vyjede. Dále v SUV mladoboleslavské značky slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY. Díky tomuto systému je možné vůz odemknout, zamknout i nastartovat, aniž by klíč musel opustit kapsu.
Velkorysý a funkční: „Simply Clever" cestování
V přepracovaných modelech Škoda Yeti našly uplatnění čtyři nové „Simply Clever" prvky: vedle oboustranného koberce, který se osvědčil už v jiných modelech značky Škoda, se v zavazadlovém prostoru nachází vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.
Vedle těchto novinek nabízí přepracovaná Škoda Yeti i všechny dosud známé prvky komfortní výbavy na přání, mezi nimi rozměrnou panoramatickou prosklenou střechu, automatickou dvouzónovou klimatizaci „Climatronic", vyhřívaná sedadla, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.
Klíčovým prvkem interiéru vozu Škoda Yeti i nadále zůstává systém zadních sedadel
Varioflex. Nabízí jedinečnou variabilitu uspořádání: všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo dokonce vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posouvat v podélném i příčném směru. Obratem ruky se tak pětimístný vůz promění ve čtyřmístný, se spoustou prostoru v podélném i příčném směru.
Variabilitu dále zvyšuje řada osvědčených detailů výbavy, jako sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, spousta odkládacích prostorů nebo praktické držáky na láhve. Důraz na funkčnost v zavazadlovém prostoru dokládají mimo jiné upevňovací oka nebo výklopné háčky na zavěšení zavazadel.
Stejně jako před modernizací, i omlazená Škoda Yeti boduje velkorysou nabídkou prostoru. V žádném jiném kompaktním SUV nemají cestující na zadních sedadlech více místa nad hlavou – konkrétně 1 027 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 litrů, po posunutí všech zadních sedadel vpřed je možné ho zvýšit až na 510 litrů. Po vyjmutí všech zadních sedadel vzroste objem pro náklad na vynikajících 1 760 litrů.
Sedm moderních motorů, pohon předních i všech kol, převodovky ručně řazené i dvouspojková DSG
Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá Škoda Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.
Verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou produkuje jen 119 g CO2/km. To odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km. V nabídce jsou také další tři motorizace v provedení Green tec: 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG. Benzinový motor 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s manuální převodovkou se dodává pouze ve variantě Green tec se sníženou spotřebou. Paket Green tec obsahuje systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.
Naftový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v atraktivní kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro vůz Yeti s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.Bezpečnost na vysoké úrovni
Bezpečnost hrála při navrhování modelu Škoda Yeti zásadní roli. Za ochranu posádky získalo kompaktní SUV při svém uvedení na trh v roce 2009 maximální možné hodnocení v testech Euro NCAP v podobě pěti hvězdiček.
Aktivní bezpečnost zvyšuje ESC (Electronic Stability Control) s ABS a brzdovým asistentem. Tyto systémy jsou součástí sériové výbavy pro země EU. Mlhové světlomety je možno volitelně vybavit i funkcí přisvětlování zatáček. Nové bi-xenonové světlomety, na přání s LED světly pro denní svícení, zvyšují bezpečnost za snížené viditelnosti. Vůz může být vybaven elektronickými asistenty pro rozjezd do kopce a pro sjíždění svahů. Kromě toho je v nabídce také kontrola tlaku v pneumatikách.
S elektronicky řízeným pohonem všech kol (mezinápravová spojka Haldex páté generace) a světlou výškou 180 mm je kompaktní SUV připraveno na jízdu nejen na silnicích, ale i mimo zpevněné cesty. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS umožňuje rovnoměrný a komfortní rozjezd na povrchu s nerovnoměrnou adhezí.
V oblasti pasivní bezpečnosti se cestující v modelu Yeti mohou spolehnout až na devět airbagů. Pro bezpečné upevnění dětských sedaček jsou ve voze úchyty Isofix. Bezpečnostní paket doplňují tříbodové pásy (vpředu s přitahovači) a výškově stavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech.
Související
Nástupce Škody Yeti se jmenuje Karoq, některé funkce lze ovládat gesty
Šéfdesignér Škody Kabaň přechází k BMW
Aktuálně se děje
před 52 minutami
Čekání na schválení vojenské pomoci americkým Kongresem mohlo způsobit vážné škody
před 1 hodinou
Chcete se nám mstít? ICC varoval před odvetou vůči soudu
před 2 hodinami
Evropa si v současné době hraje s ohněm, varuje Orbán
před 3 hodinami
Velmi důležité, velmi nebezpečné. Kreml zareagoval na návrhy Camerona a Macrona
před 3 hodinami
Rusko plánovalo útok na německém území, chtělo zničit vojenskou pomoc Ukrajině
před 4 hodinami
Tragická nehoda na Třebíčsku: Auto vyjelo mimo silnici, žena zemřela
před 4 hodinami
Putin pracuje na nejkrutější válečné zbrani Ruska, tvrdí experti. Systém promění bojiště v hořící peklo
před 4 hodinami
Putin má paranoidní strach, že Západ omezí moc Ruska. Moskva proto enormně zbrojí
před 5 hodinami
Tuleja ministrem pro vědu a výzkum nebude. Nominace se vzdal
před 5 hodinami
Ruská armáda dobyla na Ukrajině území o rozloze 547 kilometrů čtverečních, oznámil Šojgu
před 6 hodinami
Počet mrtvých výrazně vzroste, varuje WHO. Pro invazi Izraele do Rafahu má nouzový plán
před 6 hodinami
Turecko sdělilo podmínky, za jakých obnoví obchod s Izraelem
před 7 hodinami
Česko vyzývá Rusko, aby přestalo s kybernetickými útoky
před 7 hodinami
NATO míří k tomu, aby překročilo červené čáry na Ukrajině, varuje Maďarsko
před 8 hodinami
HRW: Ruská armáda popravuje ukrajinské vojáky, kteří se vzdávají
před 8 hodinami
Kuleba: Rusko bude možné zapojit do mírových jednání až po mírovém summitu
před 9 hodinami
Napětí v Nigeru: Ruští vojáci vstoupili na základnu, kde sídlí americká armáda
před 10 hodinami
Turecko definitivně zastavilo veškerý obchod s Izraelem
před 10 hodinami
Policie zasahuje na gymnáziu v Litvínově. Škola byla evakuována
před 10 hodinami
„Rusové se učí a upravují taktiku,“ říkají ukrajinští energetici. Firmám dochází peníze, žádají o Patrioty
Ukrajinští energetici se snaží opravit škody způsobené rostoucími ruskými vzdušnými útoky, které mají za cíl zničit ukrajinskou energetickou infrastrukturu, poškodit ekonomiku a podlomit morálku společnosti. Obávají se, že nedokáží zemi připravit na zimu, pokud spojenci Kyjevu neposkytnou systémy protivzdušné obrany, jako jsou americké Patrioty, které by pomohly zastavit další útoky Rusů na již poškozené elektrárny.
Zdroj: Libor Novák