Praha - Škoda Yeti není žádnou větší novinkou, už několik jejích verzí prošlo naším důkladným testem, ale teprve dnes vám přinášíme test toho nejlepšího, co model Yeti nabízí. Slovem nejlepší mám na mysli oplastovanou verzi Outdoor, nejvyšší výbavu Laurin & Klement a naftový motor 2.0 TDI s výkonem 177 koní s automatickou převodovkou DSG.
Design
I přes fakt, že design Yetiho jsem tu již několikrát chválil, velmi rád se budu znovu opakovat a zmíním, že facelift vozu přidal svěží nádech, usměvavý vzhled a také lepší výbavu. Mnou testované provedení Outdoor neslo typické černé a stříbrné plasty a celkově je mi tato verze o něco příjemnější, než do města orientovaný Yeti City.
Jelikož jsem testu podrobil nejvyšší výbavový stupeň L&K, vozidlo zdobila speciální litá 17ti palcová kola ve dvoubarevném provedení. Ty lze dostat jen u této verze a ačkoliv nevypadají vůbec zle, osobně bych si na Yetim dovedl představit lepší design disků. Při přebírce vozu mě nadchl tmavě zelený lak karoserie Jungle Green, který se k tomuto provedení hodí dokonale. Okolí navíc dost dobře poznalo, že mají tu čest s nejlépe vybaveným Yetim na trhu, jelikož jeho boky zdobily stříbrné nápisy „Laurin & Klement" a záď dostala specifickou chromovanou dvojitou koncovku výfuku.
Interiér a výbava
Tuhle kapitolu bych běžně moc nerozepisoval, ostatně, co jiného by zde mohlo být oproti dřívěji testovaným verzím, že? Jenže to je omyl, výbavová linie L&K nabízí specifický typ kožených sedadel v čokoládově hnědém odstínu, která mají vtisknuté nápisy Laurin & Klement a ve kterých se sedí hodně pohodlně. Před spolujezdcem je umístěna dekorativní lišta s nápisem Laurin a Klement a jediné co mi po vzoru Octavie chybělo, byl štítek L&K na spodní části koženého volantu. Sedadlo spolujezdce nabízelo příplatkovou funkci sklopení do roviny, což je ideální na převoz dlouhých předmětů či pro pohodlné natažení nohou cestujícího na zadním sedadle.
Po stránce pohodlí si rozhodně nemohu stěžovat, s Yetim bylo absolvováno několik cest, přičemž jsem nikdy nevylezl z kabiny s bolavými zády, pozadím či otlačeným pravým kolenem. Místa je zde zkrátka tolik, že i v plném obsazení pěti osobami nenastala stísněná atmosféra, každý měl svůj kousek prostoru a za dobu cesty nepadlo jediné slovo o nedostatku v jakémkoliv směru. O to větší je to překvapení, vezmu-li v úvahu, že testovaná verze měla příplatkové střešní posuvné dvoudílné okno. To většinou místo nad hlavou ubere, u Yetiho se tak naštěstí nestalo a tak i postava s výškou 190 cm nebude mít problém s tím, že by se její hlava dotýkala stropu.
Trošku překvapením ale bylo, že i nejvyšší výbavová specifikace stále nabízí další příplatky. Řekli by jste, že si budete muset připlatit za parkovací kameru či parkovacího asistenta? Bez příplatkového střešního okna bych se obešel, ale s parkovací kamerou ve standardu bych u verze L&K počítal. Za zmínku taktéž stojí způsob, jak propojit váš mobilní telefon se systémem Bluetooth na palubě vozu. Kdo z vás to bude chtít provést skrze dotykový displej systému Amundsen, neuspěje. Ačkoliv zmínku o aktivaci systému v palubním menu najdete, jeho aktivaci provede řidič výhradně skrze multifunkční displej mezi budíky palubní desky, respektive za pomoci tlačítek na volantu. Teprve pak se povede spárovat mobilní telefon a v kabině můžou z výkonné audiosoustavy, hrát vaše oblíbené hudební songy.
Co se týče komfortu na palubě, naftový brukot se do kabiny dostával jen velmi omezeně a teprve při ostrém jízdním tempu se k mým uším dostal hodně povedený sportovní zvuk dvojité koncovky výfuku. Odhlučnění je proto na dobré úrovni, ale díky krabicovitějšímu tvaru karoserie musíte logicky počítat s tím, že ve vysokých dálničních rychlostech se neubráníte většímu svistu okolního vzduchu. Občasné bouchnutí se ozve i od tlumičů, a to hlavně při přejezdu větší nerovnosti, jinak se k posádce dostane jen minimum rušivých elementů, za což uděluji Škodě kladné body.Celý test čtěte na našem webu AutoRoad.cz
Související
TEST: Subaru Forester 2.0i Lineartronic. Jak se jednou svezete, za volant už nikoho nepustíte!
Němci změřili poruchovost aut. Jak je na tom vaše?
Aktuálně se děje
včera
Trump slíbil, že pokud vyhraje volby, zajistí Gershkovichovo propuštění
včera
EU se chystá na maďarské předsednictví. Michel vysvětlil, proč se ho neobává
včera
Hackeři nabourali web KGB, zveřejnili nabídky na spolupráci z Česka
včera
Estonsko obvinilo Rusko z rušení GPS signálů
včera
Rusko tvrdí, že v úterý sestřelilo šest taktických raket ATACMS
včera
Zatykač na Putina podporujete, na Netanjahua ne. Kreml obvinil USA z pokrytectví
včera
Pálení čarodějnic dříve a dnes. Jak se změnil tento zvyk napříč historií?
včera
Další odchod z EU? Šance jsou malé, neodejde Polsko ani Maďarsko
včera
Trump dostal u soudu tučnou pokutu za veřejné vyjadřování
včera
Před 20 lety se EU masivně rozšířila. Michel naznačil, kdy dojde k dalšímu přijímání států
včera
Tusk: Bezpečnost Evropy závisí na Polsku. Západ nás neochrání
včera
Netanjahu: Jdeme si pro vítězství. Izrael podnikne invazi do Rafahu bez ohledu na příměří
včera
Pálení čarodějnic komplikuje suché počasí. Začal platit zákaz rozdělávání ohně
včera
Do důchodu později. Vláda schválila odchod do penze po 65. roku života
včera
Muž s mečem zaútočil na lidi v Londýně
včera
Výrazně se sníží důchody, nebo porostou daně. Jurečka popsal, co bez reformy hrozí Česku
včera
S fake news se setkalo 45 procent Čechů. Kterým lžím lidé věří nejvíce?
včera
Jednotky izraelské armády porušují lidská práva, tvrdí USA. Zvažují sankce
včera
Statisíce lidí přijdou o práci, milion míst změní digitalizace, varuje Jurečka
včera
Při lyžování v rakouských horách zahynul Čech
V pondělí tragicky zahynul 66letý Čech při lyžování v rakouském horském středisku Kaprun. Uvedla to agentura APA, která uvádí, že Čech nepřežil srážku s 53letým Nizozemcem.
Zdroj: Libor Novák