Škoda dodá Německu první luxusní vysokorychlostní vlaky

Škoda Transportation začne dodávat dvoupodlažní vysokorychlostní soupravy pro německou trať Mnichov - Norimberk. Od jara 2019 budou nahrazovat staré jednotky InterCity. Zahájení provozu celé flotily se očekává v červnu. Plzeňská skupina získala v minulých dnech certifikát TSI od agentury EBC na vozy i na lokomotivy 109E3. Jde o mimořádný úspěch v procesu homologace, jehož dokončení Škoda očekává počátkem příštího roku, kdy by měla být schválena celá souprava, řekl ČTK předseda představenstva a generální ředitel skupiny Petr Brzezina. Kontrakt s Deutsche Bahn AG za 2,6 miliardy Kč podepsala v srpnu 2013.

Škodovka vyrobila pro německého operátora Deutsche Bahn Regio šest vysokokapacitních souprav včetně šesti lokomotiv. Vysokorychlostní vozy soupravy MNE (Mnichov - Norimberg Express) jsou určeny pro provoz na nejvýznamnější bavorské linii Norimberk - Ingolstadt - Mnichov. Vzdálenost mezi Mnichovem a Norimberkem ujedou za hodinu a 45 minut a podle Brzeziny pouze o 30 minut pomaleji než vysokorychlostní soupravy ICE. "Už letos v září byly úspěšně prezentovány na mezinárodním veletrhu kolejových vozidel Innotrans v Berlíně," uvedl.

Dodávky souprav byly podle viceprezidenta pro obchod Zdeňka Majera posunuty o více než dva roky. "Důvodem byl náročný vývoj tlakotěsných vozů a testy souprav, které se budou potkávat například v tunelu se soupravami ICE s rychlostí 300 km/h. Teď je projekt téměř dokončen a první pasažéři se škodováckými vozy svezou na jaře příštího roku," uvedl.

"Končíme výrobu a všech šest souprav budeme předávat v první polovině příštího roku," řekl ČTK Brzezina.

Škoda má teď v Německu tři velké projekty. Kromě vlaků pro DB to bude 80 tramvají, které budou od roku 2021 jezdit na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Škodovka také podepsala kontrakt na 14 tramvají pro Chemnitz, které budou dodány v polovině roku 2019. "Na německém trhu, který považujeme ze velmi důležitý, máme v hledáčku několik větších projektů. Vidíme jich osm až devět v různé fázi přípravy a v různých městech a připravujeme se na to, až bude možnost se do nich zapojit," uvedl Brzezina.

Soupravy se skládají z řídícího a koncového vozu, čtyř vložených vozů a lokomotivy Škoda řady Emil Zátopek. Budou jezdit rychlostí do 190 km/h, i když jsou konstruovány na 200 km/h. Škoda Transportation je podle Majera prvním dodavatelem pro Německo, který nabízí vlak s bezbariérovým vstupem z nástupiště 760 mm. Plní nejpřísnější německé i evropské standardy, řekl. Jednotky jsou vybaveny tlakotěsnou skříní pro nerušené cestování při potkávání jiných vlaků, hlavně v tunelech. Interiér se dělí na první a druhou třídu a dětský oddíl. Souprava má 676 míst k sezení, 37 pro kola, místa pro lidi se sníženou pohyblivostí a wi-fi.

Dokončení technicky náročného projektu je podle Brzeziny prioritou nového představenstva pod novým vlastníkem - skupinou PPF. "A v budoucnu podpoří naše obchodní plány na evropském trhu," dodal.

Související

Designová studie vlakových souprav Škody Transportation pro německé dráhy Deutsche Bahn.

Škoda Transportation staví zázemí a zkušebnu, investuje přes 800 milionů

Strojírenská skupina Škoda Transportation začala v Plzni stavět zázemí pro výrobu podvozků a zkušebnu pro testování vozidel. Letos a v příštím roce investuje do areálu více než 800 milionů korun a přijme postupně více než tisíc zaměstnanců. Hledá především konstruktéry, projektanty a elektromechaniky.
Škoda T. vyrobila pro Slovenské dráhy (ZSSK) moderní vícesystémovou lokomotivu Škoda 109 E

Škoda Transportation se loni propadla do ztráty 380 milionů

Strojírenská skupina Škoda Transportation se loni propadla do ztráty téměř 380 milionů korun. O rok dříve měla přitom hospodářský výsledek po zdanění ve výši 327 milionů Kč. Konsolidované tržby výrobce vlaků, lokomotiv, tramvají, trolejbusů a vozů metra přesáhly 9,9 miliardy korun a byly o 16 procenta nižší než v roce 2018. Informace zveřejnila skupina na svém webu.

Více souvisejících

ŠKODA TRANSPORTATION a.s. Německo Vlaky

Aktuálně se děje

včera

včera

Teroristé Hamásu

Návrh dohody o příměří má tři fáze, tvrdí Hamás

Návrh dohody o příměří v pásmu Gazy, s níž souhlasilo palestinské hnutí Hamás, má tři fáze a každá trvá 42 dní. Uvedl to v pondělí vysoce postavený představitel Hamásu Chalíl Hajjá v rozhovoru pro katarskou televizi Al-Džazíra, píše agentura Reuters.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Chřestýš

Extrémní změny počasí povedou k masové migraci. Vědci varují před rozšířením jedovatých hadů

Podle nové studie, na kterou upozornil server The Guardian, se očekává, že změna klimatu povede k masové migraci jedovatých hadů do nových oblastí a zemí, které na to nejsou připravené. To zvýší zranitelnost obyvatel vůči uštknutí hady. Vědci ve studii modelovali možné geografické rozšíření 209 druhů jedovatých hadů, které mohou ohrozit lidský život. Závěry ukazují, že největší riziko nesou lidé v nízkopříjmových zemích v jižní a jihovýchodní Asii a v částech Afriky.

včera

Ruská armáda, ilustrační foto

Rusko vyhlašuje cvičení. Použije jaderné zbraně

Ruské ministerstvo obrany v pondělí oznámilo, že uspořádá cvičení s taktickými jadernými zbraněmi. Před několika dny Kreml rozzlobeně reagoval na komentáře vysokých západních představitelů o válce na Ukrajině.

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

včera

Netanjahu: Pokud se neubráníme sami, nikdo nás neubrání. Zvládneme to i sami

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu odmítl tlak mezinárodního společenství, které požaduje pozastavení válečného tažení v Pásmu Gazy. Podle agentur AP a DPA zdůraznil, že Izrael má schopnost bránit se sám, pokud bude potřeba.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy