Call centra jsou zahlcena. Vyřizují o desítky procent více dotazů než dříve

Počty dotazů, které směřují lidé na infolinky a služby zákaznické podpory, v době nynějších opatření proti šíření koronaviru stouply o desítky procent. Operátoři call center tak vyřizují každý den o tisíce hovorů více než dříve. Vyplývá to ze zjištění Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ), která call centra sdružuje a která to dnes sdělila ČTK.

Například objem dotazů vznesených na zákaznickou podporu České spořitelny se na přelomu března a dubna podle ředitele distribuce ČS Marka Blahy meziročně zvýšil zhruba o 22 procent.

"Z ankety, kterou jsme rozeslali mezi desítky call center, vyplývá, že ačkoliv až 90 procent jejich operátorů je na home office, vyřizují každý den o tisíce hovorů více než obvykle," uvedl ředitel ADMEZ Tomáš Hájek.

Od poloviny března je v Česku vládními a ministerskými opatřeními kvůli koronaviru omezen pohyb lidí na veřejnosti, s výjimkou cest do práce či na nákup. Vzhledem k tomu si Češi podle ADMEZ zvykli využívat pro zařizování běžných záležitostí nejrůznější možnosti komunikace. Čtvrtina lidí podle průzkumu společnosti GlobalWebIndex více telefonuje a téměř polovina tráví více času na sociálních sítích a službách. V souvislosti s tím stoupla poptávka po službách call center.

Podle zástupců ADMEZ řada těchto centra poskytuje své kapacity také státu a jeho krizovým linkám. Například pomáhají s obsluhou linky 112, kde vyřizují informační hovory ke koronaviru a předávají je na krajské hygienické stanice, nebo jsou součástí projektu telefonní linky 1212, na které občané získají informace ke koronaviru a nemoci COVID-19. Některá call centra provozují i specializované linky týkající se koronaviru jako například Linku pomoci seniorům.

Související

Více souvisejících

Česká spořitelna Česká republika Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2)

Aktuálně se děje

před 20 minutami

před 37 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

včera

včera

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu

Netanjahu: Izrael zůstane proti Hamásu osamocený, když bude muset

Izrael zůstane ve válce proti palestinskému hnutí Hamás "osamocený", pokud bude muset. Prohlásil to dnes izraelský premiér Benjamin Netanjahu v reakci na varování prezidenta USA Joea Bidena v souvislosti s plánovanou operací izraelské armády ve městě Rafah na jihu Pásma Gazy. Uvedla to agentura AP.

včera

Ilustrační foto

Všechny vodní elektrárny na Ukrajině jsou vážně poškozeny

Při středečních útocích ruských sil na Ukrajinu byly vážně poškozeny dvě vodní elektrárny a jsou mimo provoz. Podle agentury Reuters to ve čtvrtek uvedla státní energetická společnost Ukrhydroenerho, nekonkretizovala však, o které elektrárny se jedná.  

včera

včera

včera

Polsko-běloruská hranice

Polsko posiluje kovovou bariéru na hranici s Běloruskem

Polsko posiluje kovovou bariéru na své hranici s Běloruskem, aby zabránilo nelegální migraci. Připravuje také plány na zvýšení ochrany hranice s Ruskem, uvedl ve čtvrtek polský ministr obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz podle agentury AP.

včera

včera

včera

Valerij Zalužnyj

Změny ve vedení Ukrajiny: Zalužnyj míří do Británie, Kubrakov skončil

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj ve čtvrtek dekretem oficiálně jmenoval bývalého vrchního velitele ozbrojených sil Valerije Zalužného mimořádným a zplnomocněným velvyslancem Ukrajiny v Británii. Ukrajinský parlament také dnes odvolal Olexandra Kubrakova z funkce místopředsedy vlády pro obnovu Ukrajiny.

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

včera

Takhle vypadá skutečná digitalizace: Estonci mohou volit v eurovolbách i přes mobil

Občané Estonska budou moci hlasovat ve volbách i prostřednictvím mobilního telefonu. Příslušný návrh zákona předložený vládou v úterý schválil parlament tohoto pobaltského státu.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy