Čechům nejvíce vadí stejně jako v minulých letech reklama v komerčních televizích, obtěžující je až pro tři čtvrtiny z nich. Nepopulární je také inzerce na internetu. Vyplývá to z průzkumu agentury ppm factum pro Českou marketingovou společnost, kterou dnes společnost představila novinářům. Nejpozitivněji lidé hodnotí reklamu v místě prodeje, zejména v případě ochutnávek a prezentací.
Pocit přesycenosti reklamou v komerčních televizích podporuje přerušování TV pořadů reklamními bloky. Více než čtyři lidé z pěti reklamní bloky hodnotí jako velmi obtěžující. Devět z deseti respondentů by zcela zakázalo reklamní bloky během dětských pořadů.
Reklama na internetu vadí zhruba dvou třetinám populace. Kontinuálně stoupá pocit přesycenosti reklamou hlavně na sociálních sítích, ve výzkumu ji jako obtěžující deklarovalo až 54 procent respondentů. Růst neoblíbenosti této reklamy souvisí zejména zejména s růstem využívání sociálních sítí. Letáky v poštovních schránkách pak vadí přibližně 46 procentům obyvatel.
Dlouhodobě nejpozitivněji je přijímána reklama v místě prodeje. Až třetina populace ji hodnotí kladně a uvítala by i více akcí v podobě ochutnávek nebo prezentací.
Reklamy, které ovlivnily nákup, se nejčastěji týkaly potravin, kosmetiky, drogerie a elektrospotřebičů. Nákup na základě reklamy ve výzkumu přiznalo zhruba 48 procent respondentů. Tvůrci výzkumu však poukazují na skutečnost, že mnoho lidí se zdráhá přiznat nákup ovlivněný reklamou. Téměř polovině populace pak reklama při nákupu pomáhá s výběrem. Tento podíl se postupně mírně zvyšuje, loni to bylo kolem 44 procent. Nejvíce jde o ženy, obyvatelé menších měst a mladší generaci.
Mezi citlivá témata patří postoje k reklamě na cigarety, alkohol, léky a nezdravé potraviny. Reklamu na cigarety by zakázala téměř polovina populace, mírnější je přístup k alkoholu, například inzerci na pivo by zakázalo pouze 12 procent lidí. Pobouření a naprostý zákaz reklamy s erotickými motivy by pak žádalo kolem čtyř procent lidí.
Šetření se uskutečnilo letos v lednu na reprezentativním vzorku obyvatel ČR. Celkem bylo dotázáno 1000 osob ve věku nad 15 let.
Související
Za zasílání obchodních sdělení bez souhlasu bude hrozit pokuta až 100.000 korun
Marketéři vyloučili ze svých řad Marka Prchala za Babišovu neetickou kampaň
reklama , češi , televize , průzkumy , život , internet
Aktuálně se děje
před 1 hodinou
Letní počasí je zpět. Teploty příští týden vyrostou k 27 stupňům
včera
Do čela Sokola byl zvolen Martin Chlumský
včera
Vědce znepokojuje další nemoc. Ptačí chřipka se šíří u krav, přenesla se i na člověka
včera
Finský poslanec střílel opilý před nočním klubem. Policie ho zadržela
včera
VIDEO: Ukrajinci zaútočili na mezinárodní letiště v Moskvě
včera
Šéf ukrajinské armády přiznal, že situace na frontě se neustále zhoršuje
včera
Dopady změn počasí jsou stále ničivější. Prohlubují konflikty, ničí lidem životy, varuje UNHCR
včera
Kreml o mírových jednáních s Ukrajinou: Jednu věc je třeba vzít v úvahu
včera
WSJ: Putin pravděpodobně nenařídil vraždu Alexeje Navalného
včera
Dohoda, nebo útok na Rafah. Izrael dal Hamásu poslední šanci
včera
Misky vah se naklání. Rutte si získává podporu Turecka, v cestě do křesla šéfa NATO mu ale stojí další země
včera
Babišovo ANO opět prachsprostě lže. Tentokrát o důchodech
včera
Hamás zvažuje izraelský protinávrh na příměří v Pásmu Gazy a propuštění rukojmí
včera
Ukrajinské drony údajně zasáhly dvě ruské ropné rafinerie
včera
Rusko údajně sestřelilo desítky dronů z Ukrajiny
včera
Biden se postaví Trumpovi? Chce se s ním setkat tváří v tvář
včera
OSN spočítala, jak dlouho potrvá renovace Pásma Gazy
včera
Rusové provedli další útoky na energetickou infrastrukturu Ukrajiny
včera
Bez Číny by invaze na Ukrajinu byla pro Rusko náročná, zní z USA
včera
Předpověď počasí: Bude tepleji a beze srážek, míní meteorologové
Nebývale chladná dubnová epizoda je u konce, o víkendu už teploty překročí dvacítku. Podle týdenní předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) pak v příštím týdnu ještě o pár stupňů vzrostou.
Zdroj: Jan Hrabě