Česká republika je e-shopová velmoc. Zatímco se dříve přes internet nakupovalo zejména zboží, které nebylo možné dostat v kamenných prodejnách, dnes už toto neplatí. Čeští spotřebitelé nakupují přes internet klidně i potraviny nebo léky. Co však rozhoduje o tom, zda vyrazí do fyzického obchodu, nebo nakoupí online?
Česká republika jako ráj e-shopů
E-commerce se v České republice daří – dokazují to statistiky – na trhu je e-shopů už téměř 51 tisíc, a jejich roční obrat dosahuje více než sto miliard korun, což činí 13,5 % z celkového maloobchodního trhu v Česku. To představuje meziroční nárůst o 2,3 %.
Další internetové obchody přitom přibývají a roste i celkový podíl e-commerce na české maloobchodním trhu. Nárůst rozšířenosti elektronického obchodování ukazuje na větší příklon k nakupování online za poslední roky.
Internetoví prodejci lákají zákazníky na slevové kupony a promo kódy
Čím více však čeští zákazníci nakupují v e-shopech, tím více si vybírají, kde utratí své peníze. Konkurence je veliká a prodejci tak musí o zákazníky bojovat, a to nejrůznějšími způsoby, přičemž mezi hlavní z nich slevové kupony a promo kódy.
Na slevové kupony s promo kódy si zvyknuli i spotřebitelé, podle expertů na digitální kupony z platformy promo-codes.cz, hledá stále více zákazníků slevy do svých oblíbených obchodů, porovnává akční nabídky a o jejich nákupu nakonec rozhodně právě skutečnost, zda mohou uplatnit některý z promo kódů či využít slevový kupon.
Platforma zaznamenala 12 % nárůst návštěvnosti svých stránek s digitálními kupony do českých i zahraničních e-shopů, přičemž největší zájem byl o slevy na oblečení, obuv a elektroniku. Ze statistik dále vyplývá, že slevové kupony stále častěji využívají i spotřebitelé, kteří hledají výhodnou nabídku na nákup potravin, léků nebo drogerie.
Češi čím dám častěji přes internet nakupují i služby, konvenuje jim pohodlnost, s jakou lze službu sjednat online. I v těchto případech však spotřebitelé sází na slevy – obecně je velký zájem o slevové kódy Skylink: https://promo-codes.cz/slevove-kody/skylink na výhodnější sjednání internetové či satelitní televize. V žebříčku oblíbenosti jsou však stále na předních místech slevy na spotřební elektroniku a oblečení. Návštěvníci slevových stránek v posledním měsíci nejvíce využívali slevové kupony JRC: https://promo-codes.cz/slevove-kody/jrc na výhodnější nákup elektronických zařízení a pak také slevové kupony na nákup módy a doplňků u předních prodejců, jako je Zalando, About You nebo Zoot.
Podle nedávno provedeného průzkumu odborníků z Promo-Codes mezi nejčastější návštěvníky slevové platformy patří věková skupina 20 až 30 let. To potvrzuje i aktuální trendy v oblasti e-commerce – preference nakupování online oproti nakupování v kamenných obchodech má s věkem klesající tendenci. Senioři a věková kategorie 50 až 60 let se mnohem méně často obracejí k online nakupování než mileniálové a příslušníci generace X.
Mění se i celý proces nakupování. V dnešní době mnoho nákupů zahrnuje jak digitální, tak fyzické prohlížení zboží – nákup často začíná online průzkumem, po kterém následuje návštěva obchodu za účelem nákupu, nebo naopak nákup může začít tím, že si zákazník produkt prohlédne v obchodě, ale nákup provede online.
Zákazníci mají vyšší očekávání a větší nároky na nakupování online než kdykoli předtím
Dva hlavní požadavky elektronického obchodu? Nakupující samozřejmě zajímá cena. Ale pohodlí je těsně na druhém místě – a je to tak správně, protože nakupování online znamená, že je nabídka zboží téměř nekonečná a porovnávání cen probíhá v reálném čase.
Co dalšího však spotřebitelé zohledňují při svém rozhodování o online nakupování? Průzkum provedený odborníky z Promo-Codes říká, že je to:
- doprava zdarma,
- bezplatné vrácení zboží,
- udržitelnost.
Obchodníci, kteří nabízejí dopravu a vrácení zboží zdarma – a to z dostupných míst, kde se snižují náklady na odevzdání zboží, působí na své zákazníky dojmem, že jsou více orientováni na hodnoty a zákazníky. To platí zejména pro vracení výrobků. Někteří prodejci začali tuto službu zpoplatňovat a jsou ochotni při tom přijít o zákazníky, ale tato filozofie může být z dlouhodobého hlediska škodlivá. Nakupující chtějí utrácet peníze u obchodníků, u kterých cítí, že sdílejí jejich hodnoty a starají se o potřeby svých zákazníků.
25. února 2024 15:49
Bungee, pilotování i škola smyku: Zážitkové dárky pro ženy překonávají stereotypy
Související
Dovolená se blíží. Kde na ni vzít, když nejsou peníze?
4 podivuhodné evropské stavby, které v průvodcích nenajdete
Aktuálně se děje
před 28 minutami
Dohoda, nebo útok na Rafah. Izrael dal Hamásu poslední šanci
před 1 hodinou
Misky vah se naklání. Rutte si získává podporu Turecka, v cestě do křesla šéfa NATO mu ale stojí další země
před 2 hodinami
ANO lže, jako když Rudé právo tiskne. Tentokrát o důchodech
před 2 hodinami
Hamás zvažuje izraelský protinávrh na příměří v Pásmu Gazy a propuštění rukojmí
před 3 hodinami
Ukrajinské drony údajně zasáhly dvě ruské ropné rafinerie
před 4 hodinami
Rusko údajně sestřelilo desítky dronů z Ukrajiny
před 5 hodinami
Biden se postaví Trumpovi? Chce se s ním setkat tváří v tvář
před 5 hodinami
OSN spočítala, jak dlouho potrvá renovace Pásma Gazy
před 6 hodinami
Rusové provedli další útoky na energetickou infrastrukturu Ukrajiny
před 7 hodinami
Bez Číny by invaze na Ukrajinu byla pro Rusko náročná, zní z USA
před 8 hodinami
Předpověď počasí: Bude tepleji a beze srážek, míní meteorologové
před 15 hodinami
Ukrajina dostane od Španělska rakety Patriot
včera
Počasí: Česko čeká poslední mrazivá noc. Pod nulou bude jen na západě
včera
Vinaři vyúčtovali ztráty. Mráz způsobil škody za více než dvě miliardy
včera
Policie večer evakuovala nádraží v Plzni. Někdo vyhrožoval bombou
Aktualizováno včera
Lipavský: Ruský imperialismus je největší hrozbou. Je v zájmu Evropy, aby se Ukrajina ubránila Rusku
včera
Biden poprvé prohlásil, že bude debatovat s Trumpem. Termíny už jsou známé
včera
Válek zmínil, jak české zdravotnictví těží z členství v EU
včera
Erdogan v květnu do Bílého domu nedorazí, potvrdili Turci
včera
Voráček pomalu zavírá dveře za svou hráčskou kariérou. Na 99 procent se na led nevrátí
Kariéra bývalého hokejového reprezentanta Jakuba Voráčka, během níž nastoupil k více než tisícovce zápasů v kanadsko-americké NHL, se nezadržitelně blíží ke svému konci. Samotný čtyřiatřicetiletý hokejista totiž v úterním rozhovoru pro CNN Prima News uvedl, že končí svou bohatou kariéru. Záhy ale svá slova mírnil, když pro server sport.cz řekl, že ještě není definitivně rozhodnut o svém konci, ale to, že se už mezi mantinely neobjeví, je podle něj na 99 procent jisté.
Zdroj: David Holub