Vyprázdněný pokus o přenesení úspěšné divadelní komedie na stříbrná plátna se debutujícímu režisérovi a scénáristovi Matěji Balcarovi příliš nepovedl. Přestože měl k dispozici dostatek herců zvučných jmen, hlavní bolestí snímku se stal nepropracovaný scénář a neschopnost sjednotit projev jednotlivých aktérů.
Nutnost navštěvovat terapii pro eroticky závislé osoby svede dohromady rozdílnou pětici mužů. Cyril (Jiří Mádl) je učitel, který se obává erotických představ o studentkách, ale zároveň se bojí vlastní ženy. Eda (Milan Šteindler) je erotoman a záletník, jenž má potřebu si neustále dokazovat své chlapáctví. Martin (Martin Leták) se sice prezentuje jako zkušený milovník, ale jeho vystupování tomu rozhodně neodpovídá, ale zato má vypěstovanou solidní závislost na sledování porna. No a na závěr zde máme Přemka (Bolek Polívka), který bojuje se svou druhou mízou a vyhořelého rockera Gigiho (Zdeněk Žák), jenž má problémy s erekcí.
Pětice výtečníků dochází na sezení s atraktivní psycholožkou Lindou (Kristýny Hrušínská), jenže terapie se brzy zvrtne, přičemž otěže sezení přejímají „pacienti“, zatímco Linda se ocitá součástí soukolí bez možnosti zabrzdit.
Snímek vychází z divadelní hry debutujícího režiséra, která se v Divadle Na Jezerce těšila velkému ohlasu. Bohužel přerod z prken pódia do filmové podoby se nezdařil úplně ideálně a místo rozverné komedie dostáváme podivnou směsici nevyrovnaných hereckých výkonů a nepříliš vtipných sexistických scén, z nichž se podlézavě vyjevuje omlouvání šovinismu.
Velkým dílem se na tom podílí ploché vyobrazení postav, které sice skrývají dílčí zápletky, ale jejich uchopení nevyvolává v divákovi téměř žádné sympatie. Zároveň o žádném z charakterů není možné hovořit jako o určité formě anti-hrdiny, nebo že by se jednalo o úmyslnou karikaturu, který má svůj účel.
Milan Šteindler přehrává svým typickým způsobem, zatímco Bolek Polívka vystupuje až s chladně stoickým přesahem, který se hodí spíše do melancholického dramatu než do komedie. Kristýna Hrušínská je zase v roli psycholožky ztracená podobně jako její postava a někde na půl cesty mezi přehrávajícím Šteindlerem a až dramaticky strohým Polívkou je Jiří Mádl, který zvládá svou roli docela uvěřitelně zahrát.
Ale jak je asi zřejmé, takto rozštěpené herectví, které je spíše bezúčelným projevem neschopnosti udržet režijní otěže pevně v rukou než nečekanou genialitou, vnáší do emocionální stránky solidní zmatek. Ve výsledku se tak není moc čemu zasmát, ale zároveň se ve snímku neřeší nic podstatného, co by stálo z hlubší rozjímání.
Celkově tak jde o plochý pokus o konverzační komedii, který selhává na více frontách. Nevím, do jaké míry se scénář snímku liší od divadelní předlohy, ale výsledné zpracování rozhodně nedosahuje kvalit produkce, kterou bychom očekávali na stříbrném plátně. Kdyby šlo o televizní jednohubku, tak s přimhouřením obou očí by šlo snímek zkousnout, ale za návštěvu kina nestojí.
Celkové hodnocení: 25 %
Pánský klub (2022)
Hrají: Kristýna Hrušínská, Jiří Mádl, Milan Šteindler, Zdeněk Žák, Boleslav Polívka, Martin Leták, Nela Boudová, Hana Vagnerová, Jan Hrušínský, Dana Syslová, Patricie Pagáčová, Daniel Šváb, Miluše Šplechtová, Petr Brukner a další.
Režie: Matěj Balcar
Scénář: Matěj Balcar
Kamera: Aleš Svoboda
Hudba: Jan Kučera
Česko / 91 min / komedie
Související
RECENZE: Boy Kills World v krvavé lázni zabíjí struhadlem a drží se videoherních kontur
RECENZE: Papežův zákon o prohnilé církvi stojí i padá na velikášském akademismu
recenze , filmy , Kina , komedie , české filmy , film Pánský klub , Boleslav Polívka , Milan Šteindler , Jiří Mádl , Falcon (filmová distribuční společnost)
Aktuálně se děje
před 2 hodinami
Moskva se chlubí ukořistěnou západní vojenskou technikou ve válce na Ukrajině + VIDEO
včera
Vstup Česka do Evropské unie byl výhrou, i když EU není bezchybná, řekl Pavel
včera
USA oznámily obří balík sankcí proti Rusku a zemím, které pomáhají jejich vojenskému průmyslu. Včetně Slovenska
včera
Blinken: Odmítnutím dohody Hamás ukáže, že se o Palestince „nestará“
včera
Nová bilance: V Pásmu Gazy zemřelo přes 34 500 lidí
včera
„Udeřte je do obličeje,“ radí Lukašenko běloruským sportovcům před olympiádou
včera
Většina Američanů věří, že Čína využívá TikTok k ovládání občanů v USA
včera
V Německu se převrhl traktor s vlečkou. 30 zraněných, 10 lidí bojuje o život
včera
V Pásmu Gazy se nachází více válečného odpadu a trosek než na Ukrajině
včera
Diskuse, koncerty i výstavy. Česko slaví 20 let v EU, odstartuje Týden Evropy
včera
Evropou prošly prvomájové demonstrace. V Německu a Francii zasahovala policie
včera
V Číně se zřítila dálnice. Zemřely desítky lidí
včera
Rusko ještě víc zvýší výrobu zbraní. Kvůli americké podpoře Ukrajiny
včera
Počasí narušilo lodní dopravu v Panamském průplavu, zjistili vědci. Region postihlo rekordní sucho
včera
Rusko tvrdí, že provedlo útok na štáb operačního velení ukrajinských ozbrojených sil
Aktualizováno včera
Zemřel zakladatel a výrazná osobnost ODS Miroslav Macek
včera
Génius Newey končí v Red Bullu. Zamíří k Ferrari?
včera
Žoldáci z Nepálu ve velkém dezertují z ruské armády na Ukrajině
včera
Boj proti Green Dealu i migraci. Hnutí ANO zahájilo předvolební kampaň
včera
Svátek práce se slaví již 135 let. Jak se za tuto dobu proměňovala jeho podoba?
Na první květnový den připadá Svátek práce, který není jenom státním svátkem, ale i tím mezinárodním. Jeho historie sahá až do roku 1889, kdy byl jiný, než se prezentoval v dobách komunistického režimu. Povinné prvomájové průvody doprovázené budovatelskými slogany, oslavami pracovních úspěchů a stranickými představiteli na tribunách měly s původní myšlenkou svátku pramálo společného.
Zdroj: Lucie Žáková