PKF - Prague Philharmonia chystá kompletní provedení Mozartova díla pro housle a orchestr

Praha - Společný projekt kompletního provedení skladeb pro housle a orchestr Wolfganga Amadea Mozarta chystá na duben PKF – Prague Philharmonia s maďarským houslovým virtuózem Kristófem Barátim. V rámci koncertní sezony Hudební akademie Franze Liszta v Budapešti uvedou postupně všech pět Mozartových houslových koncertů, dvě Ronda z let 1777-1781, Adagio E dur a Sinfonii Concertante pro housle, violu a orchestr Es dur, ve které bude Barátiho partnerem violista Berlínské filharmonie Máté Szűcs.

Společný projekt kompletního provedení skladeb pro housle a orchestr Wolfganga Amadea Mozarta chystá na duben PKF – Prague Philharmonia s maďarským houslovým virtuózem, držitelem Kossuthovy ceny, Kristófem Barátim. V rámci koncertní sezony Hudební akademie Franze Liszta v Budapešti uvedou postupně všech pět Mozartových houslových koncertů, dvě Ronda z let 1777-1781, Adagio E dur a Sinfonii Concertante pro housle, violu a orchestr Es dur, ve které bude Barátiho partnerem violista Berlínské filharmonie Máté Szűcs.

První ochutnávku nabídne Kristóf Baráti a PKF – Prague Philharmonia 9. dubna v Praze v donátorské sérii PKF – LOBKOWICZ abonmá v Lobkowiczkém paláci na Pražském hradě. V Praze zazní mimo jiné populární třetí a pátý houslový koncert.

Vášnivý šachista, fotograf a milovník létání Kristóf Baráti spolupracoval od svého úspěchu v Soutěži královny Alžběty v Bruselu v roce 1997 s řadou světových orchestrů a dirigentských osobností: Kurtem Masurem, Vladimirem Jurowskim, Jiřím Bělohlávkem a dalšími. Během posledních dvou sezon senzačně debutoval na Verbier Festival ve Švýcarsku, s orchestrem Tonhalle Zürich, Mnichovskou filharmonií pod taktovkou Valerije Gergieva a Losangeleskou filharmonií.

Vrátil se ke spolupráci s Londýnskou filharmonií a Vladimirem Jurowskim a Orchestrem Mariinského divadla v Petrohradě. V roce 2018 ho čeká návrat na Verbier Festival, sedmnáct recitálů v rámci německého turné, koncerty v Hongkongu a debuty na festivalech v italském Meranu a Strese. Většinu svého dětství strávil ve Venezuele. Studoval u Eduarda Wulfsona, žáka Nathana Milsteina a Yehudi Menuhina. V Praze rozezní své stradivárky Lady Harmsworth z roku 1703.

Koncert se uskuteční 9. dubna v 19 hodin v Lobkowiczkém paláci na Pražském hrdě v rámci PKF - LOBKOWICZ abonmá 2018.Budapešť.

Související

Pražský primátor Zdeněk Hřib

Spor kvůli kulturní výměně zapříčinila ČR, vzkazuje čínské velvyslanectví

Prvotní příčina sporu kvůli kulturní výměně mezi Čínou a Českem je na příslušné straně České republiky. Odpovědné osoby českých kulturních orgánů nezohlednily fakta a bez vyslechnutí druhé strany vznesly neopodstatněná obvinění vůči Číně. V dnešním tiskovém prohlášení to uvedl mluvčí čínské ambasády v ČR.

Více souvisejících

PKF - Prague Philharmonia kultura Hudba koncerty Wolfgang Amadeus Mozart

Aktuálně se děje

před 31 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

Ilustrační fotografie

Muž s mečem zaútočil na lidi v Londýně

Muž zaútočil s autem a mečem na lidi na severovýchodním předměstí Londýna. Uvedla to v úterý místní policie, která podezřelého zadržela. Se zraněními bylo hospitalizováno v Hainaultu pět osob, informuje BBC.

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

včera

včera

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

včera

Ilustrační fotografie.

Dnes je Mezinárodní den tance. Kdy a jak začali lidé tančit?

Tanec je starý tak jako samo lidstvo. Během dlouhé historie prošel tanec vývojem a mnoha proměnami. Vznikly jeho specifické podoby pojící se s obdobími v roce, důležitými okamžiky v životě člověka nebo nejrůznějšími rituály. Pomocí tance se vyjadřovaly emoce či národní identita. Jaká je historie tance, který má dnes svůj mezinárodní den?

včera

RECENZE: Boy Kills World v krvavé lázni zabíjí struhadlem a drží se videoherních kontur

Ačkoli film Boy Kills World se v nabídce českých kin objevil relativně nenápadně, nabízí zběsilou, ujetou a sebeuvědomělou akční jízdu, kde je dějovým tahounem samotné násilí. Postmoderní hříčka sází na nápaditou stylistiku a moralizování zahazuje daleko od zmasakrovaných antagonistů.

Zdroj: Martin Pleštil

Další zprávy