Hyundai IONIQ 6 získal pět hvězdiček Euro NCAP

Elektrifikovaný aerodynamický sedan Hyundai IONIQ 6 obdržel nejvyšší hodnocení od nezávislé organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), která se zabývá testováním bezpečnosti nových automobilů. Nejnovější model v produktové nabídce značky IONIQ nabízí stejně jako již dříve testovaný IONIQ 5 nejvyšší bezpečnostní standardy potvrzené maximálním hodnocením bezpečnosti v podobě pěti hvězdiček Euro NCAP.

Vozidla, která absolvují testy bezpečnosti Euro NCAP, jsou hodnocena ve čtyřech kategoriích: „ochrana dospělých cestujících“, „ochrana dětí“, „ochrana nechráněných účastníků silničního provozu“ a „bezpečnostní asistenční systémy“. Pěti hvězdičkami oceněný Hyundai IONIQ 6 exceloval v kategoriích „ochrana dospělých cestujících“, „ochrana dětí“ a „bezpečnostní asistenční systémy“.

„Skutečnost, že IONIQ 6 dosáhl stejně jako již dříve testovaný IONIQ 5 nejvyššího pětihvězdičkového hodnocení bezpečnosti od organizace Euro NCAP, je důkazem toho, že je Hyundai lídrem v oblasti mobility budoucnosti, ale také potvrzuje, že naše modely patří mezi nejbezpečnější automobily v Evropě,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europě odpovědný za marketing a produkt. „Hyundai zaručuje svým zákazníkům a všem účastníkům silničního provozu vysokou úroveň bezpečnosti a poskytuje jim technologicky vyspělá řešení pro mobilitu. Nejnovější pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP umocňuje naše úspěchy při naplňování tohoto cíle.“

Vyspělé asistenční systémy poskytují uživatelům modelu IONIQ 6 maximální bezpečnost

Vedle sedmi airbagů v základní výbavě je IONIQ 6 vybaven novým vývojovým stupněm vyspělých asistenčních systémů Hyundai SmartSense, které zajišťují v silničním provozu nejvyšší úroveň bezpečnosti a komfortu. Mezi ně patří Asistent jízdy po dálnici HDA 2 (Highway Driving Assist 2), který pomáhá udržovat při jízdě na dálnici nastavenou rychlost jízdy a bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pomocí zásahů do řízení také pomáhá udržovat vůz uprostřed jízdního pruhu, a to dokonce i při průjezdu zatáčkou.

Inteligentní navigací řízený adaptivní tempomat pomáhá udržovat vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a řidičem nastavenou rychlost jízdy, a to způsobem, který díky schopnosti učit se napodobuje jízdní styl řidiče. Zároveň využívá informace z navigace pro změny v jízdě a úpravy rychlosti při průjezdu zatáčkami. Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pomáhá za jízdy předcházet kolizím s objekty před vozidlem upozorňováním řidiče a asistovaným nouzovým brzděním.

Výbava modelu IONIQ 6 zahrnuje také vylepšené asistenční funkce pro průjezd křižovatkou, detekci protijedoucích vozidel při předjíždění, detekci vozidel při změně jízdního pruhu a aktivní zásahy do řízení při vyhýbacím manévru. Mezi další funkce pro částečně autonomní jízdu patří rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost s inteligentním tempomatem ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), který upravuje rychlost vozidla podle platného omezení rychlosti jízdy, a funkce automatického přepínání dálkových světel HBA (High Beam Assist), které automaticky zapíná a vypíná dálkové světlomety, aby zabránil oslňování protijedoucích řidičů.

IONIQ 6 je vybaven rovněž několika funkcemi, které souvisejí s pozorností řidiče. Systém pro sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) analyzuje úroveň pozornosti řidiče při řízení, upozorní jej, jakmile zaznamená projevy jeho nepozornosti, a v případě potřeby mu doporučí přestávku k odpočinku. DAW také aktivuje zvukové upozornění v situacích, kdy vozidlo zůstane stát a řidič nezareaguje dostatečně rychle na rozjezd vozidla vpředu.

Některé funkce dokonce vzájemně spolupracují, aby zabránily kolizím v rozmanitých jízdních situacích. Aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist) pomáhá pomocí radarových senzorů předcházet při změně jízdního pruhu kolizím s vozidlem jedoucím vzadu ve vedlejším jízdním pruhu. Další funkce, kamerové sledování mrtvého úhlu BVM (Blind-Spot View Monitor), zobrazuje video zachycující oblast slepého úhlu, aby byla zajištěna bezpečná změna jízdního pruhu. Podobně reaguje i systém aktivního upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA (Rear Cross Traffic Collision Avoidance Assist).

Nejnovější člen produktové řady IONIQ dbá také o bezpečnost cestujících na sedadlech vzadu systémem varování pro bezpečné opuštění vozidla SEW (Safe Exit Warning), a to upozorňováním na vozidla přijíždějící po straně zezadu. Parkování v rozmanitých situacích ještě více usnadňuje široká nabídka parkovacích asistenčních funkcí včetně asistenta zabraňující kolizi při vyjíždění z kolmého i podélného stání PCA (Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist), jenž pomáhá předcházet kolizím s chodci a objekty kolem vozidla při zajíždění a vyjíždění z parkování. 

Dostatek energie pro dojezd 614 kilometrů

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro IONIQ 6, budou těžit z výhod, které přináší úsilí společnosti Hyundai Motor Group zaměřené na vývoj vyspělých akumulátorových technologií, jež umožňují bezproblémové jízdní výkony a dlouhý dojezd. IONIQ 6 je jedním z energeticky nejhospodárnějších elektromobilů na trhu díky spotřebě elektrické energie 13,9 kWh/100 kilometrů podle metodiky WLTP a současně nabízí jeden z nejdelších dojezdů na jedno nabití, 614 kilometrů (kombinovaný cyklus WLTP).

Pozoruhodný dojezd z velké části umožňuje speciální modulární platforma pro elektromobily společnosti Hyundai Motor Group s označením E-GMP (Electric-Global Modular Platform) ve spojení s ultra nízkým aerodynamickým odporem vzduchu elektrifikovaného sedanu s proudnicově tvarovanou karoserií. E-GMP poskytuje optimální elektrické výkony a umožňuje ultra rychlé nabíjení s napětím 800 V. Prodloužení dojezdu až o 351 kilometrů je otázkou pouhých 15 minut, nabití z 10 na 80 procent trvá 18 minut. IONIQ 6 podporuje také nabíjení s napětím 400 V bez nutnosti využívat dodatečné komponenty nebo adaptéry.

IONIQ 6, stejně jako IONIQ 5, nabízí inovativní funkci V2L (Vehicle-to-Load), která zákazníkům umožňuje nabíjet jakákoli elektrická zařízení, což je ideální pro napájení nezbytných zařízení například při výpadku elektrického proudu, kempování nebo outdoorových aktivitách. V2L lze využívat pomocí adaptéru nabízeného jako příslušenství, který se připojí k venkovní nabíjecí zásuvce. Kromě venkovní elektrické zásuvky je pod zadními sedadly k dispozici další zdířka pro nabíjení laptopů, telefonů a podobných zařízení.

IONIQ 6 je také prvním modelem Hyundai, který bude nabízet funkci bezdrátových aktualizací softwaru OTA (Over-the-Air) pro různé řídicí jednotky. Tato technologie umožní řidičům vylepšit elektronické řízení systémů vozidla od elektrických zařízení přes autonomní jízdu až po akumulátory a další komponenty. Výsledkem bude ještě bezpečnější a komfortnější cestování. Řidiči si mohou pomocí funkce OTA nechat aktualizovat také mapy a software multimediálního systému.

Hyundai IONIQ 6 Euro NCAP

Aktuálně se děje

před 26 minutami

před 27 minutami

před 1 hodinou

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Vladimir Putin

Putin vyhrožuje útokem na země podporující Ukrajinu

Nedávný útok na ukrajinské město Dnipro, při kterém Rusko použilo novou balistickou raketu, zintenzivňuje válku na Ukrajině a zároveň zvyšuje napětí mezi Moskvou a Západem. Prezident Vladimir Putin označil tento úder za odvetu na údajné použití zbraní dlouhého doletu Spojených států a Velké Británie Ukrajinou proti ruským cílům. Reakce ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského podtrhuje naléhavost mezinárodní reakce na další ruské kroky.

před 4 hodinami

Vladimír Putin na summitu Rusko Afrika 2023

BBC: Putin je auto brzd, které se řítí po dálnici. A Putinomobil jen tak nezpomalí

Tento týden Kreml obvinil „kolektivní Západ“ z eskalace války na Ukrajině. Přesto téměř tři roky trvající konflikt jasně ukazují, že právě Vladimir Putin považuje eskalaci za klíčový nástroj pro dosažení svých cílů. Ať už jde o úplnou kontrolu nad Ukrajinou, nebo alespoň o uzavření míru na ruských podmínkách, eskalace zůstává ústřední strategií jeho vedení války. Uvedl to server BBC.

před 4 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

Čína, ilustrační fotografie

Ruský útok na Ukrajině už se nelíbí ani Číně

Čína reagovala na útok Ruska na ukrajinské město Dnipro balistickou raketou schopnou nést jaderné hlavice výzvou ke klidu a zdrženlivosti. Mluvčí čínského ministerstva zahraničí při pravidelné tiskové konferenci zdůraznil, že je třeba předejít eskalaci a najít politické řešení konfliktu.

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 7 hodinami

včera

včera

včera

Ruská armáda, ilustrační foto

Obrana proti balistickým střelám je extrémně obtížná. Rusko se snaží Západ zastrašit, říká Drmola

Rusko zřejmě vypálilo proti ukrajinskému Dnipru balistickou střelu. Bezpečnostní expert Jakub Drmola z brněnské Masarykovy univerzity upřesnil, že není úplně jisté, zda šlo o střelu mezikontinentální. Raketa středního doletu ale dokáže napáchat obrovské škody – vzhledem k návratové rychlosti hlavic je obrana proti nim extrémně náročná. Velkou roli navíc hraje fakt, že nikdo neví, co hlavice dané rakety nese.

včera

Putin přiznal, že Rusko na Ukrajině otestovalo novou raketu. Válka se mění v globální konflikt, varoval

Ruský prezident Vladimir Putin dnes ve svém projevu na státní televizi varoval, že konflikt na Ukrajině přerůstá v globální problém. Reagoval tak na nedávné ukrajinské útoky raketami dlouhého doletu dodanými Západem, které zasáhly území Ruska. 

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy