Audi Q5 přichází ve druhé generaci

Praha - Audi představuje druhou generaci úspěšného modelu Audi Q5*, jejíž prodej bude zahájen začátkem roku 2017. SUV se čtyřmi kruhy snoubí sportovní charakter limuzíny Audi s všestranností a mimořádnou variabilitou interiéru. Nové Audi Q5 stanovuje opět měřítka ve svém segmentu, ať se jedná o konektivitu, hospodárnost nebo asistenční systémy.

„První Audi Q5 bylo po dlouhé roky celosvětově nejprodávanějším SUV ve své třídě. Vyvinout jeho nástupce nebylo snadným úkolem, ale právě proto byla tato výzva velmi lákavá," říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „S novým modelem Q5 posouváme laťku opět o kus výš. Mezi velké inovace patří pohon všech kol quattro s technologií ultra, velmi úsporné motory, vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči a rozsáhlá nabídka informačních, zábavních a asistenčních systémů."

Nové SUV značky Audi zaujme svými atletickými tvary. Aerodynamicky nízké přídi dominuje prostorově výrazně tvarovaná maska chladiče Singleframe s masivním rámečkem. Světlomety jsou na přání dodávávány s diodami LED nebo s technologií Matrix LED s vysokým rozlišením a funkcí dynamických ukazatelů směru.

Typické Audi: zřetelný poukaz na pohon quattroProfil je členěn osobitě klenutou a silně zkosenou ramenní linií. Značně zvýrazněné podběhy kol poukazují na trvalý pohon všech kol quattro. Velmi brzy se začíná směrem k zádi svažovat horní linie nízké plochy bočních oken. Stejně jako na přídi umocňují i na zádi horizontální linie dojem šířky a suverenity. Zadní světlomety jsou na přání k dispozici rovněž s dynamickými ukazateli směru. Zadní víko obepíná střešní sloupky C, což je typickým znakem modelů Q značky Audi. Do difuzoru jsou integrovány koncovky výfukové soustavy.

Audi nabízí nový model Q5 se 14 barvami karoserie. Zákazníci budou mít na výběr pět nově koncipovaných výbavových linií – sport a design, sportovní paket S line, design selection a exteriérový paket S line. Jejich výběr ovlivní vzhled vozidla. Například u linie design umocňují šedé kontrastní vnější díly karoserie robustní charakter nového SUV, zatímco Audi Q5 ve výbavové linii sport je má lakované v barvě karoserie.

Úspora hmotnosti: až o 90 kilogramů nižší hmotnost než u předchůdceNové Audi Q5 je s délkou 4,66 metru, šířkou 1,89 metru, výškou 1,66 metru a rozvorem 2,82 metru v porovnání s předchůdcem v téměř všech rozměrech větší. Zároveň klesla jeho pohotovostní hmotnost až o 90 kilogramů v závislosti na verzi poháněcího ústrojí. Oceli nejvyšší úrovně pevnosti v tahu a hliník tvoří inteligentní kombinaci materiálů v konstrukci karoserie.

Také v oblasti aerodynamiky zaujímá nové Audi Q5 vrcholné postavení ve své třídě. Čtyřválcové verze mají díky aerodynamicky optimalizované střeše hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,30. Aerodynamická hlučnost je mimořádně nízká, vibrační komfort je na vysoké úrovni. Nové SUV značky Audi tak rozmazluje řidiče a cestující nejlepšími akustickými vlastnostmi v interiéru v rámci své třídy.

Velkoryse prostorný: interiérV interiéru je k dispozici dostatek místa pro pět osob a v důležitých rozměrech překonává nové Audi Q5 svého předchůdce i konkurenty. Horizontálně orientované linie umocňují dojem prostornosti a komfortu a celou šířkou přístrojové desky prochází trojrozměrně tvarovaná ozdobná lišta. Nový koncept výbavových linií nabízí zákazníkům široký výběr barev a materiálů.

Nová, velmi účinná klimatizace je k dispozici ve dvou verzích. Tříramenný multifunkční volant je součástí sériové výbavy. Na přání jsou nabízeny doplňkové funkce, jako je vyhřívání volantu. Nabídka funkční výbavy sedadel sahá až k pneumatické masážní funkci. Za tmy vytvoří uvnitř vozu atraktivní prostředí na přání dodávané dekorační osvětlení (sériově pro design selection) v 30 různých barvách. Kvalita zpracování nového modelu Audi Q5 nezná kompromisy.

Opěradla zadních sedadel nového modelu Audi Q5 jsou rozdělena na tři části. Na přání lze zadní sedadla podélně posouvat a měnit sklon jejich opěradel. V závislosti na poloze zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor v základním uspořádání objem 550 až 610 litrů, což je o 10 litrů více než u předchůdce. Sklopením opěradel zadních sedadel tato hodnota vzroste až na 1550 litrů. Manipulaci se zavazadly usnadňují inteligentní řešení, mezi něž patří sériově dodávaná rohož, kterou lze variabilně skládat, na přání dodávané elektrické ovládání zadního víka se senzorem pohybu a manuálně aktivované snížení světlé výšky prostřednictvím vzduchového odpružení, dodávaného na přání.

Jednoduše logické: ovládání a zobrazováníIntuitivní ovládání nového SUV značky Audi zahrnuje tři významné novinky. Na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit nabízí na svém 12,3" displeji s vysokým rozlišením brilantní grafická zobrazení. Řidič má na výběr dva režimy zobrazování – klasickou verzi s velkými kruhovými přístroji nebo režim, v němž dominuje navigační mapa či seznamy. Rovněž na přání dodávaný head-up displej promítá nejdůležitější informace na čelní okno.

Hlavním ovládacím prvkem je terminál MMI na středové konzoli. Ve spojení s vrcholnou verzí informačního a zábavního systému, MMI Navigace plus s MMI touch a 8,3" displejem, je do otočného tlačítka integrována dotyková plocha, která rozpoznává ručně psané znaky i známá gesta ze světa spotřební elektroniky, například pro změnu měřítka zobrazení. Pokud je nový model Audi Q5 vybaven automatickou převodovkou, jedná se o větší systém MMI all-in-touch včetně haptické zpětné vazby.

Logika ovládání MMI s nízkými hierarchiemi odpovídá aktuálním chytrým telefonům a nabízí mimo jiné inteligentní textové vyhledávání. Nové hlasové ovládání zpracovává také pokyny pronášené hovorovou řečí. Roli třetí, doplňkové úrovně ovládání plní v novém Audi Q5 multifunkční volant plus. Na přání dodává Audi nově vyvinutý head-up displej, který promítá důležité informace, i od asistenčních systémů, v podobě rychle pochopitelných symbolů a číslic na čelní okno.

Navigační systém Audi: „osobní asistent pro vedení trasy"Nové Audi Q5 disponuje, stejně jako modely Q7 a A4, „osobním asistentem pro vedení trasy", který má schopnost samostatně se učit. Pokud řidič funkci aktivuje, učí se navigační systém pravidelně projížděné trasy a zadávané cíle a tyto informace propojuje s aktuální polohou vozidla a denní dobou.

Aktivovaný systém poznává chování řidiče a na základě toho mu při další jízdě dává návrhy pro optimalizaci plánování trasy – a to dokonce i při vypnuté navigační funkci. Navigační systém zohledňuje při výpočtu tři nejpravděpodobnější cíle a kromě doby příjezdu posuzuje také aktuální intenzitu dopravy. V závislosti na okolnostech může řidiči například navrhnout, aby zapnul navigační systém, který mu nabídne potenciální alternativní trasy. Rozhodnutí, zda tuto funkci aktivuje či nikoli, je na řidiči. Navíc má možnost vymazat z paměti uložené cíle. Je-li funkce deaktivována, systém cíle neukládá a nebere ohled ani na vymazané cíle, ani na projížděné trasy.

Online prostřednictvím LTE: MMI Navigace plusMMI Navigace plus zahrnuje ve spojení s Audi connect modul LTE a hotspot WLAN. Cestující mohou díky tomu připojit k internetu až osm přenosných zařízení. Audi connect umožňuje díky pevně nainstalované kartě SIM – Audi connect SIM včetně datové paušální sazby – komfortní roaming v Evropě pro mnoho služeb Audi connect. V případě potřeby lze pro hotspot WLAN objednat datové balíčky za atraktivní ceny, rovněž včetně roamingu v rámci EU.

Bezplatná aplikace Audi MMI connect zajistí úzké propojení mezi automobilem a chytrým telefonem, resp. chytrými hodinkami, a nabízí další služby. Mezi ně patří kontrola stavu vozidla na dálku, Online Media Streaming a přenos kalendáře z chytrého telefonu do systému MMI.

Highendové prvky výbavy na přání: moduly informačních a zábavních systémůAudi phone box propojí chytré telefony s anténou vozidla a zajistí optimální kvalitu příjmu signálu. Navíc indukčně nabíjí chytré telefony, které podporují standard Qi. Audiosystém Bang & Olufsen s novým formátem prostorového zvuku 3D zpřístupňuje prostorovou dimenzi výšky. Rovněž nový Audi tablet slouží jako flexibilní zábavní systém pro cestující vzadu. Audi smartphone interface rozšíří výbavu nového modelu Q5 o systémy Apple CarPlay a Android Auto.

Asistenční a bezpečnostní systémyTaké v oblasti asistenčních systémů zaujímá nové Audi Q5 vrcholné postavení ve svém segmentu díky širokému portfoliu technicky vyspělých funkcí. Systémy, založené na inteligentní vzájemné spolupráci, představují další významný krok směrem k autonomní jízdě. Asistenční systémy budou nabízeny ve třech paketech – Tour, City a Parking.

Prediktivní asistent pro hospodárnou jízdu podporuje řidiče ve snaze o snižování spotřeby paliva poskytováním cílených informací založených na sledování blízkého okolí. Adaptivní tempomat ACC (adaptive cruise control) včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně dokáže při jízdě v popojíždějící dopravě částečně převzít i řízení. Audi active lane assist usnadňuje jízdu v jízdním pruhu. Ukazatel vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla upozorní řidiče, pokud nedodržuje bezpečný odstup.

Asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání, upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistent pro vyhýbací manévry a asistent pro odbočování jsou dalšími novinkami, které odvádějí dobré služby pro bezpečnost. To samé platí pro systémy pre sense – Audi pre sense city, který upozorňuje na chodce a vozidla a v rámci systémových limitů aktivuje automatické nouzové brzdění, je součástí sériové výbavy. Nabídku završují parkovací asistent, kamerové rozpoznávání dopravních značek a asistent pro sjíždění strmých svahů.

Silné kvinteto: agregáty TDI a TFSINové Audi Q5 bude uvedeno na evropské trhy s pěti výkonnými a úspornými motory – čtyřmi jednotkami TDI a jedním agregátem TFSI. Motory poskytují až o 20 kW (27 k) vyšší výkon, ale jejich spotřeba paliva je výrazně nižší. Mimořádnou hospodárností se mohou pochlubit zejména motory 2.0 TDI, které budou pro nové Audi Q5 k dispozici ve výkonových stupních 110 kW (150 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k).

Oba vrcholné motory kombinují suverénní výkony s hospodárností. Zdokonalený motor 2.0 TFSI je vyladěn na nejvyšší výkon 185 kW (252 k), ale v průměru se spokojí s 6,8 litru benzinu na 100 kilometrů, čemuž odpovídá hodnota emisí CO2 154 gramů na kilometr. Rovněž značně přepracovaný šestiválec 3.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 210 kW (286 k) a maximálního točivého momentu 620 N.m.

Mnohostranné a účinné: převodné ústrojíHnací řetězec pro SUV střední třídy má zcela novou konstrukci – to platí i pro šestistupňovou mechanickou převodovku, sedmistupňovou převodovku S tronic a osmistupňovou převodovku tiptronic (pouze pro 3.0 TDI). Automatické převodovky disponují volnoběžnou funkcí, která snižuje spotřebu paliva. Řidiči je ovládají pákou voliče nebo pádly na volantu. V obou případech jsou signály přenášeny elektronicky.

Nový pohon všech kol quattro s technologií ultra se dodává sériově ve spojení s motory 2.0 TDI o výkonu 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k) a pro 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k). Pro vstupní turbodiesel s výkonem 110 kW (150 k) je nabízen na přání. Pohon všech kol quattro s technologií ultra odpojuje pohon zadní nápravy vždy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej na základě prediktivního řízení opět připojuje. Tento nový koncept zvyšuje hospodárnost bez kompromisů z hlediska trakce a jízdní dynamiky.

Jak ve verzích s pohonem předních kol, tak i ve variantách s pohonem quattro zdokonaluje chování vozidla systém selektivního rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Toto inteligentní softwarové řešení zajišťuje za všech okolností mimořádné zážitky z dynamické, precizní a kontrolované jízdy. Pro vznětový motor V6 dodává Audi na přání sportovní diferenciál na zadní nápravě, který rozděluje hnací sílu podle potřeby mezi zadní kola, a tím zajišťuje nejvyšší úroveň jízdní dynamiky. Jedná se o další novinku v této modelové řadě i celém segmentu.

Splňuje protikladné požadavky: podvozekNové Audi Q5 nabízí jízdní vlastnosti, které jsou sportovní a zároveň i maximálně komfortní, čímž splňuje vzájemně protikladné požadavky. Základem jsou nově vyvinuté pětiprvkové nápravy a rovněž nové řízení s elektromechanickým posilovačem. Na přání se dodává dynamické řízení s variabilním převodem v závislosti na rychlosti jízdy a úhlu natočení volantu.

Co se týče odpružení, mají zákazníci na výběr dvě varianty. Podvozek s adaptivními tlumiči nabízí mimořádně široké rozpětí nastavení mezi komfortem a dynamikou, která si může řidič vybírat prostřednictvím systému Audi drive select.

Nové adaptivní vzduchové odpružení disponuje nejen adaptivními tlumiči, ale může navíc v pěti krocích měnit světlou výšku karoserie. Oba systémy jsou, stejně jako sportovní diferenciál pro model Audi Q5 3.0 TDI, integrovány do nové centrální řídicí jednotky podvozku.

Sériově dodávaný systém Audi drive select, do jehož působnosti spadají různé technické moduly, nabízí řidiči až sedm různých jízdních režimů. Terénní charakter modelu Audi Q5 optimalizují dva nové režimy lift/offroad a allroad.

Nové SUV značky Audi vyjíždí z bran výrobního závodu sériově na 17" kolech z lehké slitiny. Ve výbavových liniích design a sport mají kola průměr ráfku 18 palců, se sportovním paketem S line a paketem Audi design selection dokonce 19 palců. Na přání se dodávají kola s průměrem až 21 palců.

Výrobu nového modelu Audi Q5 zajišťuje nově vybudovaný závod v Mexiku. Nové Audi Q5 se objeví u prodejců v Německu a dalších evropských zemích začátkem roku 2017. Termín uvedení na český trh, ani ceny pro český trh nebyly zatím stanoveny.

Audi Q5

Aktuálně se děje

před 1 hodinou

před 2 hodinami

Vladimir Putin na summitu Rusko Afrika 2023.

Vylepšuje zbraně a útočí i na civilisty. Z Británie přichází naléhavá série varování před Putinem

Vrcholní britští armádní představitelé v posledních týdnech nešetří ostrými varováními, která zdůrazňují vážnost hrozby ze strany Ruska. Ta se podle nich rozprostírá daleko za hranice Ukrajiny. Série jejich prohlášení přichází v klíčovém okamžiku, kdy se v Berlíně konají rozhovory s cílem prolomit pat v mírových jednáních mezi Kyjevem a Moskvou. Jejich komentáře zároveň rezonují s probíhajícími diskuzemi mezi Ministerstvem obrany a Ministerstvem financí o budoucím investičním plánu pro obranu Spojeného království.

před 3 hodinami

Chris Minns a Ahmed al Ahmed

Muslim zastavil střelce v Sydney. Jeho statečnost ocenil celý svět, poklonu mu složil i Trump

Otec hrdiny z pláže Bondi, Mohameda Fateha al Ahmeda, sdělil stanici BBC News Arabic, že čin jeho syna Ahmeda al Ahmeda, který při útoku v Sydney odzbrojil střelce, pramenil z "čistého lidského svědomí". Ahmed se díky tomuto odvážnému kroku stal v očích veřejnosti hrdinou. Jeho statečnost ocenili mimo jiné i americký prezident Donald Trump a izraelský premiér Benjamin Netanjahu.

před 4 hodinami

před 5 hodinami

Alena Schillerová

Schillerová vrátí EET. Macinka s Lipavským jednal o Češích vězněných v zahraničí

Nová ministryně financí Alena Schillerová, která se vrátila do čela resortu, ostře kritizovala dosavadní stav hospodaření. Hned po uvedení do úřadu, které proběhlo jako první, jelikož je Ministerstvo financí nejblíže Úřadu vlády, prohlásila, že "končí umělé nadhodnocování příjmů". Resorty postupně přijímají i další členové nové vlády Andreje Babiše.

Aktualizováno před 5 hodinami

Nová Babišova vláda na první tiskové konferenci. (15.12.2025)

Nepotřebujeme sto dnů hájení, budeme vládou všech občanů, prohlásil Babiš

Nově jmenovaný kabinet Andreje Babiše se sešel na prvním jednání krátce po ceremonii, kde jej prezident Petr Pavel uvedl do funkce. Premiér Babiš po jednání prohlásil, že se jeho vláda hodlá stát vládou všech občanů a zdůraznil, že nebude vyžadovat obvyklých "sto dnů hájení". Ministři za ANO, SPD a Motoristy sobě dorazili na Úřad vlády autobusem.

před 6 hodinami

Nová Babišova vláda na první tiskové konferenci. (15.12.2025)

Mluvčí Babišovy vlády bude bývalá televizní rosnička

Bezprostředně po ranním jmenování prezidentem Petrem Pavlem na Pražském hradě se ministři nového kabinetu Andreje Babiše odebrali do Strakovy akademie, kde se konalo první, spíše technické, zasedání vlády. Premiér Babiš následně zahájil proces uvádění členů kabinetu do jejich ministerských funkcí, který potrvá až do večerních hodin.

před 6 hodinami

Aktualizováno před 7 hodinami

před 7 hodinami

Aktualizováno před 8 hodinami

Nová Babišova vláda poprvé zasedala. (15.12.2025) Prohlédněte si galerii

OBRAZEM: Česko má novou vládu ANO, Motoristů a SPD

Prezident Petr Pavel v pondělí na Pražském hradě jmenoval vládu premiéra Andreje Babiše. Tato koaliční vláda, která se stane v pořadí třetím kabinetem pod Babišovým vedením, nahradí současnou vládu Petra Fialy, která je v demisi. Babiš byl pověřen sestavením kabinetu již koncem října a předsedou vlády byl jmenován 9. prosince.

před 8 hodinami

před 9 hodinami

Prezident Petr Pavel jmenoval Andreje Babiše předsedou vlády (foto: Tomáš Fongus)

Velká nevýhoda pro členy vlády za SPD a Motoristy. Jen aklimatizovat se na ministerstvu trvá téměř rok, říká politolog

Politolog David Jágr z Institutu politologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy zhodnotil předpokládanou podobu třetí vlády Andreje Babiše. Podle něj je důležité, že ve vládě zasednou ministři za ANO se zkušeností s exekutivy. „Jen aklimatizovat se na ministerstvu trvá téměř rok. Vládní zkušenosti jsou zkrátka neocenitelné,“ řekl Jágr. Vliv na vládnutí bude samozřejmě mít i SPD a Motoristé sobě, Babiš je ale podle politologa „natolik dominantní politickou a ekonomickou silou v naší zemi, že se bez jeho svolení nevymění ani žárovka na Úřadu vlády“.

před 10 hodinami

před 11 hodinami

před 12 hodinami

včera

včera

Fotbal, ilustrační fotografie.

Hledání nového trenéra národního týmu se komplikuje. FAČR dala Slavia s Trpišovským košem

Když se v říjnu rozhodla Fotbalová asociace ČR – nutno říct, že po řadě nepřesvědčivých výkonů české fotbalové reprezentace (se Saúdskou Arábií 1:1 či s Faerskými ostrovy 1:2) právem – rozloučit se s koučem Ivanem Haškem a nahradit ho dočasně dosavadním asistentem Jaroslavem Köstlem, počítalo se tehdy s tím, že tak asociace činí s dlouhodobou koncepcí a především náhradou, kterou už mají připravenou. I dva měsíce od tohoto momentu to však vypadá, že svaz neměl a stále nemá ani jedno. A hlavně stále nemá nového hlavního trenéra, kterým se po sobotě navíc nestane ani kouč pražské Slavie Jindřich Trpišovský. Klub se totiž definitivně rozhodl, že svého stratéga neuvolní.

včera

Ilustrační fotografie.

Důchody v příštím roce. Úřad shrnul, co bude od ledna jinak

Důchody v roce 2026 budou především vypláceny v nové výši, kterou stanoví pravidelná lednová valorizace. Schválené jsou ale i další změny, jedna se například týká předčasných důchodů. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

včera

Turka se jmenování vlády netýká, podstoupí zákrok v nemocnici

Poslanec Filip Turek, který je podle Motoristů i nadále kandidátem na ministra, se v pondělí, kdy budou jmenováni ostatní členové vlády premiéra Andreje Babiše (ANO), podrobí menšímu zákroku. V diskuzním pořadu Partie to uvedl jeho stranický kolega Matěj Gregor (Motoristé). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy