Praha, Londýn - Nechat bouchnout špunt a připít si na zdraví! Britští vědci z Reading University právě tohle podporují, neboť se domnívají že pití šampaňského zlepšuje paměť a zabraňuje demenci. Ale pozor! Nic se nemá přehánět – doporučují maximálně tři skleničky týdně!
Lidé nad 40 let by si měli dopřát tři skleničky šampaňského týdně. Právě v tomhle období života dochází u člověka k prvním příznakům, kdy začíná zapomínat. Šampaňské to napraví, zlepší paměťové schopnosti a zabrání i vzniku stařecké demence. Vědci našli v hroznech odrůd Pinot Noir, Pinot Meunier a Chardonnay fenolové kyseliny a sloučeniny, které právě zlepšení paměti napomáhají.
Profesor Spencer k tomu říká: "Když jsme dělali pokusy na krysách, tak to bylo dramatické. Poté, co jedna skupinka z nich pravidelně dostávala šampaňské, stoupla u nich hodnota proteinů, které napomáhají fungování mozku, o 200 procent."
Testy se prováděly šest týdnů. Krysy rozdělili na dvě skupiny. Ty, které dostávaly šampaňské a ty "bez alkoholu". Poté, co krysy dostaly "napít", tak je vědci nechali hledat nějaký pamlsek, který jim předtím ukázali. Ty, které alkohol nepily, byly úspěšné tak na 50 procent. Ale druhá skupina měla 70procentní úspěšnost. Prostě si lépe pamatovala, kde je věc schovaná.
Nyní se profesor Spencer chystá podobný výzkum provést na lidech. Není jediný, který fandí tomu, že alkohol – ovšem v menší míře – lidskému zdraví prospívá. Existuje několik studií, v nichž se doporučuje pít například červené víno, které je dobré na tlak. Ale pozor – všeho s mírou. Tak na zdraví!
Související
Čína se naplno pustila do boje se stárnutím. Laboratoře pro dlouhověkost slibují, že se dožijeme 150 let
Rh faktor v těhotenství: Co se může stát, když si krev „nesedne“?
Aktuálně se děje
včera
Nová proruská bulharská vláda zastaví veškeré dodávky zbraní na Ukrajinu
včera
Při výbuchu auta v Moskvě údajně zahynul ruský generál
včera
EU chce zakázat vstup všem Rusům, kteří od začátku války sloužili v armádě
včera
Lukašenko odmítl poslat běloruské vojáky na Ukrajinu: Nebudeme potravou pro děla
včera
Tajnůstkářství, nedůvěra, testování loajality. Co se děje v Pentagonu pod vedením Hegsetha?
včera
Netanjahu v kleštích. Izraelci požadují masivní údery na Libanon, tím by naštval Trumpa
včera
Zelenskyj je přesvědčen, že NATO Ukrajinu potřebuje
včera
Izraelská armáda nařídila evakuaci pátého největšího města Libanonu
včera
Uživatelé v EU mají smůlu. Apple jim přepracovanou Siri s umělou inteligencí nedodá
včera
Trumpa na zápase NBA vypískali. Během utkání usnul
včera
Izrael bez obvinění už 500 dní vězní významného lékaře. Přemístil ho na samotku, kde si ani nelehne
včera
Na frontě se mu nedaří, ve světě čelí rostoucí izolaci. Zelenskyj popsal bezútěšnou pozici Ruska
včera
Trump: K podpisu mírové dohody s Íránem dojde do tří dnů
včera
Írán a Izrael oznámily zastavení vzájemných útoků
včera
Soud opět zasáhl proti Trumpovi. Zrušil poplatek 100 000 dolarů za žádost o víza
včera
Výhled počasí na měsíc. Teploty budou jiné, než bývá zvykem
8. června 2026 22:01
Do Varů dorazí dvě hollywoodské hvězdy. Oscarové nominace zatím neproměnily
8. června 2026 21:08
Další tornádo potvrzeno. Meteorologové ho zachytili v Děčíně
8. června 2026 20:19
Šéfka poslanců ANO Malá skončila v nemocnici. Babiš je s ní v kontaktu
8. června 2026 19:36
Česko dá v příštím roce více peněz za státní pojištěnce, rozhodla vláda
Stát příští rok odvede do systému veřejného zdravotního pojištění za tzv. státní pojištěnce o 24 miliard korun více než letos. Skokové navýšení platby má zajistit novela zákona o pojistném na veřejné zdravotní pojištění, jejíž návrh odsouhlasila vláda Andreje Babiše (ANO) na pondělním zasedání. Části jednání byl přítomen i prezident republiky Petr Pavel.
Zdroj: Jan Hrabě