Letos tomu bude 25 let od zrodu nejslavnější reklamy všech dob - spotu na podprsenku Wonderbra, na níž na černobílé fotografii od Ellen von Unwerthové vedle nápisu "ahoj, kluci" hledí Eva Herzigová na svá ňadra. Později v témže roce stejnou vycpanou push-up podprsenku pochválila v deníku The New York Times Kate Mossová, když prohlásila "i já mám výstřih". Mezitím v londýnské čtvrti Soho otvírali Joseph Corré a Serena Reesová obchod s nestoudně vyzývavým luxusním prádlem Agent Provocateur. Prodej "push-up" podprsenek ale klesá a současné prádlo klade důraz na pohodlí a sebevědomí ohledně vlastního těla, napsal britský deník The Guardian.
Rovněž v roce 1994 v reakci na dramatický nárůst prodeje podprsenky Wonderbra spustila konkurenční značka Victoria’s Secret svou první televizní reklamu. Od té doby se Victoria’s Secret stala globálním hráčem, známým svými každoročními módními přehlídkami s modelkami ("anděly") s nádhernými těly a vycpanými dekolty.
Modelky, mezi nimi například Kendall Jennerová nebo Gigi Hadidová, se procházejí oblečené-neoblečené před zraky prominentních hostů, například Leonarda diCapria, a 500 milionů televizních diváků po celém světě.
"Push-upka" jako nástroj pro zvýšení sexuální přitažlivosti byla hlavním trendem na trhu s dámským prádlem po celé uplynulé čtvrtstoletí. Vypršel už ale její čas? Nedávno se Victoria’s Secret stala terčem kritiky za to, že na své přehlídce nemá zastoupené prádlo pro různé tvary těla, a je zřejmé, že sektor dámského prádla je připraven na změnu a větší pohodlí.
Londýnská společnost Edited, která sleduje trendy v oděvním průmyslu, v roce 2017 konstatovala, že prodej "push-upek" v USA, Británii a celé Evropě v porovnání s předchozím rokem "klesl o 50 procent, zatímco prodej braletek (podprsenek bez kostic držících tvar) stoupl raketově o 120 procent".
"Definice toho, co je sexy, se změnila," řekla Heather Gramstonová, manažerka oddělení prádla v obchodních domech Selfridges. "Dnes jde o to, jak se žena cítí, když má něco na sobě - naproti tomu dříve záleželo na tom, jak vypadá v typickém prádle vytvořeném s ohledem na muže," uvedla Gramstonová.
Některé značky zase kladou důraz na sebevědomí týkající se vlastního těla a různorodost. Serena Reesová z Agent Provocateur vytvořila linii Les Girls Les Boys s prádlem, jež lze nosit jeho svršky a jež cílí na takzvané mileniály, kteří nejsou jednoznačně pohlavně vyhranění.
Britská značka Beija London zase hlásí, "že určitě neprodává sex". Sestry a zakladatelky Abbie Mirandaová a Mazie Fisherová přišly s inovativní řadou, v níž je každá podprsenka vytvořena ve třech různých variantách, aby padla ženám různých tvarů.
"Náš produkt je odsexualizovaný, stejně jako modelky, je to opak Agent Provocateur," říká Mirandaová. Značce podle ní hodně pomáhá komunikace se zákazníky přes sociální sítě - například realistické zobrazení modelky se "špíčky" na břiše hned přinese na instagramu stovky "liků" navíc.
Související
Rh faktor v těhotenství: Co se může stát, když si krev „nesedne“?
Mezinárodní den žen. Svátek, který zneužil komunistický režim
ženy , Móda , Velká Británie
Aktuálně se děje
před 4 minutami
Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?
před 12 minutami
Do napjaté situace si přisadil i Kim Čong-un: Svět míří k ničivé termonukleární válce
před 16 minutami
Víte, jaký program dokáže ušetřit práci každému podnikateli? Online fakturace
před 43 minutami
Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování
před 52 minutami
Tragický konec pátrání po miminku ve Vídni. Policie podezřívá matku
před 1 hodinou
Situace je nejhorší od začátku války. Evropa znepokojená, Moskva hrozí, Číňané vyzývají ke klidu
před 1 hodinou
USA zavádí nové sankce. Destabilizují Rusko, citelně se ale dotknou Evropy
před 2 hodinami
Británie stupňuje rétoriku: Pokud dnes Putin napadne východní Evropu, jsme připraveni na válku
před 2 hodinami
Orbán chce pozvat Netanjahua do Maďarska. Slibuje, že ho nezatkne
před 3 hodinami
Diplomat prozradil, proč Putin eskaluje konflikt na Ukrajině. Kreml sdělil důvod odpálení rakety
před 3 hodinami
Změny počasí mění svět k nepoznání. O domov už přišly desítky milionů lidí
před 3 hodinami
Co má KLDR ze spojenectví s Ruskem? Novináři odhalili, jak se Putin odměnil za vojáky na Ukrajině
před 4 hodinami
Kvůli ruskému útoku balistickou raketou se Kyjev sejde se zástupci NATO
před 4 hodinami
Putin vyhrožuje útokem na země podporující Ukrajinu
před 5 hodinami
BBC: Putin je auto brzd, které se řítí po dálnici. A Putinomobil jen tak nezpomalí
před 5 hodinami
Využití balistické rakety neodpovídá průběhu války. Hrozba jadernou zbraní je přehnaná, říká pro EZ Robinson
před 5 hodinami
Hypersonická zbraň nové generace? Naše raketa dosahuje rychlosti Mach 10, prohlásil Putin
před 6 hodinami
Ruský útok na Ukrajině už se nelíbí ani Číně
před 6 hodinami
Vlak vykolejil v České Třebové. Provoz je omezen, spoje nabírají zpoždění
před 6 hodinami
Rusko informovalo USA o odpalu balistické rakety. Přesto svět vrhlo do nové éry
Rusko překročilo práh doktríny odstrašení použitím balistické rakety schopné nést jaderné zbraně. Ve své analýze to uvedl server CNN.
Zdroj: Libor Novák