Letos tomu bude 25 let od zrodu nejslavnější reklamy všech dob - spotu na podprsenku Wonderbra, na níž na černobílé fotografii od Ellen von Unwerthové vedle nápisu "ahoj, kluci" hledí Eva Herzigová na svá ňadra. Později v témže roce stejnou vycpanou push-up podprsenku pochválila v deníku The New York Times Kate Mossová, když prohlásila "i já mám výstřih". Mezitím v londýnské čtvrti Soho otvírali Joseph Corré a Serena Reesová obchod s nestoudně vyzývavým luxusním prádlem Agent Provocateur. Prodej "push-up" podprsenek ale klesá a současné prádlo klade důraz na pohodlí a sebevědomí ohledně vlastního těla, napsal britský deník The Guardian.
Rovněž v roce 1994 v reakci na dramatický nárůst prodeje podprsenky Wonderbra spustila konkurenční značka Victoria’s Secret svou první televizní reklamu. Od té doby se Victoria’s Secret stala globálním hráčem, známým svými každoročními módními přehlídkami s modelkami ("anděly") s nádhernými těly a vycpanými dekolty.
Modelky, mezi nimi například Kendall Jennerová nebo Gigi Hadidová, se procházejí oblečené-neoblečené před zraky prominentních hostů, například Leonarda diCapria, a 500 milionů televizních diváků po celém světě.
"Push-upka" jako nástroj pro zvýšení sexuální přitažlivosti byla hlavním trendem na trhu s dámským prádlem po celé uplynulé čtvrtstoletí. Vypršel už ale její čas? Nedávno se Victoria’s Secret stala terčem kritiky za to, že na své přehlídce nemá zastoupené prádlo pro různé tvary těla, a je zřejmé, že sektor dámského prádla je připraven na změnu a větší pohodlí.
Londýnská společnost Edited, která sleduje trendy v oděvním průmyslu, v roce 2017 konstatovala, že prodej "push-upek" v USA, Británii a celé Evropě v porovnání s předchozím rokem "klesl o 50 procent, zatímco prodej braletek (podprsenek bez kostic držících tvar) stoupl raketově o 120 procent".
"Definice toho, co je sexy, se změnila," řekla Heather Gramstonová, manažerka oddělení prádla v obchodních domech Selfridges. "Dnes jde o to, jak se žena cítí, když má něco na sobě - naproti tomu dříve záleželo na tom, jak vypadá v typickém prádle vytvořeném s ohledem na muže," uvedla Gramstonová.
Některé značky zase kladou důraz na sebevědomí týkající se vlastního těla a různorodost. Serena Reesová z Agent Provocateur vytvořila linii Les Girls Les Boys s prádlem, jež lze nosit jeho svršky a jež cílí na takzvané mileniály, kteří nejsou jednoznačně pohlavně vyhranění.
Britská značka Beija London zase hlásí, "že určitě neprodává sex". Sestry a zakladatelky Abbie Mirandaová a Mazie Fisherová přišly s inovativní řadou, v níž je každá podprsenka vytvořena ve třech různých variantách, aby padla ženám různých tvarů.
"Náš produkt je odsexualizovaný, stejně jako modelky, je to opak Agent Provocateur," říká Mirandaová. Značce podle ní hodně pomáhá komunikace se zákazníky přes sociální sítě - například realistické zobrazení modelky se "špíčky" na břiše hned přinese na instagramu stovky "liků" navíc.
Související
Dlouhý boj žen za volební právo. Dodnes není samozřejmostí
Heydricha měla za hrdinu. Manželka protektora byla věrná nacismu až do smrti
ženy , Móda , Velká Británie
Aktuálně se děje
včera
Rutte: Putin je ochoten obětovat obrovské množství lidí. Na Ukrajině se zranilo nebo zemřelo milion Rusů
včera
Turecko se chce vrátit k projektu F-35. Zvažuje, že se zbaví ruských zbraní
včera
"Jeden z největších pokusů o utajování v historii." Z Epsteinových dokumentů zmizela fotografie s Trumpem
včera
Americké jednotky u břehů Venezuely zadržely třetí tanker. Brazílie mluví o opakování války o Falklandy
včera
Kreml popřel trojstranná jednání s USA a Ukrajinou. Macron přivítal ochotu Putina s ním mluvit
včera
Česko si připomíná druhé výročí tragické střelby na Filozofické fakultě
včera
Na USA není spoleh, obává se Francie. Chystá se na vůdčí roli v obraně Evropy před Ruskem
včera
Víkendová jednání na Floridě jsou nadějná, tvrdí ruští vyjednavači. Kreml ale stupňuje požadavky
včera
Rusko: Evropské změny v mírovém plánu naději na konec války nezvýšily. Možnost nalezení řešení zkomplikovaly
včera
Na záchranu v první linii čekal měsíc. Pak zraněného vojáka zachránil robot
včera
Amerika stupňuje tlak na Madura. Zabavila další tanker
včera
Americké ponorky jsou v Pacifiku v menšině. Jižní Korea má plán, jak to změnit
včera
Počasí: Budou Vánoce bílé? Ve středu může nasněžit
20. prosince 2025 21:44
USA navrhly setkání Spojených států, Ukrajiny a Ruska. Mír nemůže nastat za každou cenu, reagoval Zelenskyj
20. prosince 2025 20:36
Spousta začerněných stránek a pozoruhodně málo Trumpa? Zamlžování pravdy, říká jedna z Epsteinových obětí
20. prosince 2025 19:24
Poprask na internetu: Voliči SPD mluví o zradě, požadují odvolání Zůny. Okamura problém hasí
20. prosince 2025 18:11
Trump sliboval zlatou éru americké ekonomiky. Kde je, ptají se Američané po roce?
20. prosince 2025 16:57
Dokáže síla převážit nad totálním vyčerpáním? Ukrajina se chystá na dosud nejtemnější zimu
20. prosince 2025 15:46
Američtí a ruští představitelé se setkají na Floridě k dalšímu kolu rozhovorů o Ukrajině
20. prosince 2025 14:36
Z Británie přichází další varování: Rusko je expanzivní mocnost, chce podmanit Ukrajinu a destabilizovat NATO
Britská vláda pod vedením premiéra Keira Starmera přistoupila k výraznému snížení finanční podpory pro západní Balkán, což vyvolalo vlnu kritiky od bezpečnostních expertů i opozičních politiků. Financování určené k boji proti ruským dezinformacím, kybernetickým útokům a na podporu demokratických institucí v regionu klesne o plných 40 procent. V absolutních číslech jde o propad ze 40 milionů liber v loňském roce na 24 milionů liber pro období 2025–2026.
Zdroj: Libor Novák