Letos tomu bude 25 let od zrodu nejslavnější reklamy všech dob - spotu na podprsenku Wonderbra, na níž na černobílé fotografii od Ellen von Unwerthové vedle nápisu "ahoj, kluci" hledí Eva Herzigová na svá ňadra. Později v témže roce stejnou vycpanou push-up podprsenku pochválila v deníku The New York Times Kate Mossová, když prohlásila "i já mám výstřih". Mezitím v londýnské čtvrti Soho otvírali Joseph Corré a Serena Reesová obchod s nestoudně vyzývavým luxusním prádlem Agent Provocateur. Prodej "push-up" podprsenek ale klesá a současné prádlo klade důraz na pohodlí a sebevědomí ohledně vlastního těla, napsal britský deník The Guardian.
Rovněž v roce 1994 v reakci na dramatický nárůst prodeje podprsenky Wonderbra spustila konkurenční značka Victoria’s Secret svou první televizní reklamu. Od té doby se Victoria’s Secret stala globálním hráčem, známým svými každoročními módními přehlídkami s modelkami ("anděly") s nádhernými těly a vycpanými dekolty.
Modelky, mezi nimi například Kendall Jennerová nebo Gigi Hadidová, se procházejí oblečené-neoblečené před zraky prominentních hostů, například Leonarda diCapria, a 500 milionů televizních diváků po celém světě.
"Push-upka" jako nástroj pro zvýšení sexuální přitažlivosti byla hlavním trendem na trhu s dámským prádlem po celé uplynulé čtvrtstoletí. Vypršel už ale její čas? Nedávno se Victoria’s Secret stala terčem kritiky za to, že na své přehlídce nemá zastoupené prádlo pro různé tvary těla, a je zřejmé, že sektor dámského prádla je připraven na změnu a větší pohodlí.
Londýnská společnost Edited, která sleduje trendy v oděvním průmyslu, v roce 2017 konstatovala, že prodej "push-upek" v USA, Británii a celé Evropě v porovnání s předchozím rokem "klesl o 50 procent, zatímco prodej braletek (podprsenek bez kostic držících tvar) stoupl raketově o 120 procent".
"Definice toho, co je sexy, se změnila," řekla Heather Gramstonová, manažerka oddělení prádla v obchodních domech Selfridges. "Dnes jde o to, jak se žena cítí, když má něco na sobě - naproti tomu dříve záleželo na tom, jak vypadá v typickém prádle vytvořeném s ohledem na muže," uvedla Gramstonová.
Některé značky zase kladou důraz na sebevědomí týkající se vlastního těla a různorodost. Serena Reesová z Agent Provocateur vytvořila linii Les Girls Les Boys s prádlem, jež lze nosit jeho svršky a jež cílí na takzvané mileniály, kteří nejsou jednoznačně pohlavně vyhranění.
Britská značka Beija London zase hlásí, "že určitě neprodává sex". Sestry a zakladatelky Abbie Mirandaová a Mazie Fisherová přišly s inovativní řadou, v níž je každá podprsenka vytvořena ve třech různých variantách, aby padla ženám různých tvarů.
"Náš produkt je odsexualizovaný, stejně jako modelky, je to opak Agent Provocateur," říká Mirandaová. Značce podle ní hodně pomáhá komunikace se zákazníky přes sociální sítě - například realistické zobrazení modelky se "špíčky" na břiše hned přinese na instagramu stovky "liků" navíc.
Související
Mezinárodní den žen. Svátek, který zneužil komunistický režim
Počet žen a dívek se zmrzačenými genitáliemi stále roste. Je jich téměř čtvrt miliardy
ženy , Móda , Velká Británie
Aktuálně se děje
před 3 hodinami
Češi vstoupili do mistrovství světa infarktovým zápasem. Finy porazili až v nájezdech
včera
Tuleja nebude ministrem a možná už ani prorektorem. Univerzita řeší jeho budoucnost
včera
Pohonné hmoty zlevnily. Cena benzinu klesla pod 40 korun za litr
včera
Pavel pojede na mírový summit o Ukrajině do Švýcarska
včera
USA oznámí novou pomoc Ukrajině. Půjde o různé druhy vojenského materiálu
včera
Polární záři mohou vidět i lidé z Česka, upozornili meteorologové
včera
Policie pátrá kvůli Vrběticím po generálovi z ruské GRU. Chtějí ho i Britové
včera
Mandelu jako hlavu státu uznávali prakticky všichni Jihoafričané, uvádí afrikanista Skalník
včera
Pro Kämpfa uvolnil místo v národním týmu Kousal, kapitánem se stal veterán Červenka
včera
Ukrajina by mohla dostat první stíhačky F-16 už v červnu a červenci
včera
Zemědělci chystají další masivní protesty. Chtějí ucpat Prahu ještě tento měsíc
včera
Izraelské tanky obklíčily východní část Rafahu. Městem zní exploze a střelba
Aktualizováno včera
Čaputová před koncem mandátu nečekaně odjela vlakem do Kyjeva
včera
Ruská armáda zahájila pozemní ofenzívu na severovýchodě Ukrajiny
včera
Ženíšek půjde na Hrad. Fiala odešle návrh na jeho jmenování ministrem
včera
Do Rafahu ano, ale opatrně. Izrael nechce invazí naštvat USA, mění plány ofenzivy
včera
UNRWA po žhářských útocích zavírá pobočku v Jeruzalémě
včera
Vražda v Plzni: Soud poslal obviněného muže do vazby
včera
Z Rafahu uteklo před hrozící invazí už sto tisíc lidí
včera
Rusko poslalo balistické rakety na Charkov. Samo přiznalo požár v další rafinérii
Během noci na pátek se město Charkov na severovýchodě Ukrajiny opět stalo cílem útoku ruské armády, tentokrát s nasazením pravděpodobně balistických střel. Informovala o tom britská stanice BBC s odvoláním na ukrajinské úřady.
Zdroj: Libor Novák