Praha - Real-time monitoring médií druhé generace. Tak se dá charakterizovat služba Monitora, která změří vaše úsilí o zviditelnění se v tisku, rozhlasu, televizi a na internetu a to nejen reklamou. Jsou vaše kampaně cílené na média, blogy, Facebook a další sociální sítě efektivní? Zjistěte, zda někdy zbytečně neinvestujete čas a finanční prostředky, místo toho, abyste se věnovali typům médiím, které se vám zúročí.
Žijeme v digitální době, a tak i monitoring médií je dnes plně automatický. Před řadou let se dělal ručně, kdy firmy, co nabízely tzv. výstřižkové služby, samy procházely a vystřihávaly články z novin a časopisů. Monitoring v reálném čase druhé generace dokáže zachytit sledované informace prakticky ihned po jejich uveřejnění. To dává obrovskou výhodu na aktuální situaci zareagovat či se dozvědět, jak právě spuštěná mediální kampaň funguje.
„Výstřižky" v reálném časeMonitoring médií se nově stává prakticky samostatným oborem. Stojaté vody navíc rozčeřil vstup společnost Monitora Media spuštěním služby Monitora.cz, kterou už využívá přes 200 firemních uživatelů. Ta nabízí nejobsáhlejší mediální databázi monitorovaných médií a díky paušálnímu poplatku se její využití neomezuje pouze na počet zadaných sledovaných klíčových slov, nebo zobrazení konkrétních výstupů.
Denně v České republice vychází stovky periodik a po započtení online světa to představuje tisíce článků každý den, které je zapotřebí sledovat, indexovat a využít rešeršní systémy. Jen tak se firmy v reálném čase dozví, že o nich někde někdo něco napsal. Monitora mezi média navíc započítává i televizní pořady a rádio a na denní bázi je sleduje.
Monitoring hlavních médiíV současné době Monitora pokrývá přes 2 680 titulů, z toho 820 tištěných. Monitoruje také pořady celoplošných televizních stanic Česká televize, TV Nova, FTV Prima, TV Barrandov, ale také například Stream.cz. Z rozhlasových stanic zpracovává archívy Českého rozhlasu, Frekvence 1, Rádia Impuls a Rádia ZET. Denně platforma prochází kolem 5 000 stran tištěných textů, 9 000 online článků a tisíce minut TV a rozhlasových záznamů. Pro konkrétní vydavatelství nabízí archiv až do roku 2006. Díky tomu je aktuálně největší službou pro monitoring médií v ČR.
Archív vybraných médií přitom sahá u některých zdrojů až do roku 2003 a je k dispozici kdykoliv. Poskytuje veškeré náhledy výstupů a to včetně těch tištěných (v PDF či JPG) s automatickou „výstřižkovou službou". Stejně jako k tištěným periodikům přistupuje Monitora i k online médiím, kdy automaticky zachytí a nabídne kompletní článek v obrazovém formátu a průběžně jej v případě jakýchkoli změn v archivu aktualizuje.
Vždy připravena analýzaNejvětší výhodou monitoringu druhé generace je široké množství elektronicky zpracovávaných dat a celostátní působnost. Vyhledávání v archivu Monitory je tak rychlé a přesné. Po zadání klíčového slova v rámci jednorázového hledání lze získat výsledky během několika vteřin. Zobrazovány jsou automaticky na speciální stránce s časovou osou zadaného období, kde se v reálném čase zobrazují články z médií, které obsahují definovaná klíčová slova, zobrazeny jsou nejkvalitnější články, k dispozici jsou statistiky podle typů médií a řada dalších užitečných dat. Důraz je kladen především na přesné výsledky týkající se zejména hodnot AVE (Advertising Value Equivalent), OTS (Oportunity To See) a automaticky je zobrazen mediální zásah s dopadem na sociální sítě.
K dispozici je také rychlý export výsledků, který nabízí několik výstupních formátů seznamu článků, jako například dokument MS Word, Excel, HTML. Služba zaindexuje článek nejdéle do půl hodiny po jeho vydání, resp. od chvíle, kdy vydavatel poskytne podklady. Monitora tak nastavila nový standard pro monitoring médií v reálném čase, kdy je v mnoha případech daný titul v databázi dříve, než si jej mohou čtenáři zakoupit na stánku.
Řeší marketingové průzkumyMonitoring druhé generace řeší také tzv. krizovou komunikaci. Snadno lze totiž sledovat mediální ohlas, tedy co se píše a tak se monitoring stává marketingovým průzkumem. Průběžný reporting formou e-mailových zpráv na denní bázi či v reálném čase v případě nastavení notifikací například pro krizovou komunikaci, lze doplit o možnost zasílání SMS zpráv či připojit další aplikace. Monitoru ve firmě lze snadno napojit díky API na používané CRM, používat ve smartphonu, Trellu, Slack či získávat informace RSS kanálem.
Systém umožňuje nastavit sledovaná klíčová slova. Z výčtu výskytů těchto sledovaných témat se pak stává jakási kontinuální timeline, což je právě pro průběžný monitoring naprosto ideální. Témata se dají jakkoliv oddělovat, seskupovat či jednotlivě selektovat v samostatně vypisovaná témata. Témata lze samozřejmě samostatně analyzovat, ale také srovnávat mezi sebou. V tomto případě se pak do stránky statistik promítá více dat, která jsou barevně rozlišena. Tento nástroj je vhodný zejména pro srovnání klienta s jeho konkurencí. Monitora dále nabízí vyhodnocování sdílení jednotlivých mediálních výstupů na sociálních sítích, konkrétně Facebooku, Twitteru a Google+.
Zkoušejte 14 dní zdarmaPro nové zákazníky nabízí Monitora založení účtu na 14denní zkušební období – registrujte se zde https://media.monitora.cz/accounts/register/, během které jsou zpřístupněny veškeré možnosti a nástroje tak, jak je tomu v placené verzi. Nastavit a sledovat je možné real-time monitoring, kvalitu a relevanci výstupů na daná klíčová slova, jejich filtrování, nastavení nových témat, nastavení a podobu exportu nebo třeba právě analýzu mediálních výstupů. Cenová politika služby je potom připravována každému na míru jeho potřebám tak, aby reflektovala způsob využití.
V současné době využívá Monitoru široká škála společností a organizací, mezi nimiž lze nalézt například Transparency International, Pražskou teplárenskou, Autodrom Most, Boomerang Publishing, CBRE a desítky dalších.
Výhody služby Monitora.cz Monitoring v reálném čase Pokročilé analýzy a měření Analýza a měření mediálního zásahu Monitoruje o 20 % více tištěných a online zdrojů než konkurence Náhledy výstupů v tištěných médiích formou automatických výstřižků API pro napojení na CRM a další systémy Přehled o dopadu výstupů na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+) Archiv tištěných médií až do roku 2008 Službě důvěřuje přes 200 firemních účtů 14denní zkušební verze na www.monitora.czSouvisející
Slovo šéfredaktora: Jak v Česku pracovat s médii? Očividně stačí jen umět rozdávat nálepky a brzy i pečetě
Majitel Monitory Tomáš Berger nadále šíří dezinformace, zneužil k tomu i Mediář
Aktuálně se děje
před 5 minutami
Trump prohlásil, že uzná volební porážku. Pod jednou podmínkou
před 43 minutami
Netanjahu nečekaně vyhodil ministra obrany Galanta. Izraelci se bouří
před 1 hodinou
Nejistý výsledek prezidentských voleb v USA: Rozhodne jen hrstka klíčových států
před 1 hodinou
Proč swing states rozhodují o budoucím prezidentovi USA?
před 2 hodinami
Volby v USA: Co bude, až místnosti zavřou? Vítěze nemusíme znát několik dní
před 3 hodinami
Registrace, fronty i ztráta volebního práva. Volby v USA se od těch českých značně liší
před 3 hodinami
Může Trump vyhrát? Teď už závisí jen na jediném faktoru, připouští jeho poradci
před 4 hodinami
Voliči demokratů a republikánů se vzájemně nenávidí. Americký politolog vysvětlil proč
před 4 hodinami
Expert pro EZ popsal, proč je Trump hrozbou pro americkou demokracii
před 4 hodinami
Volební právo není v USA samozřejmost. Jak může odsouzený zločinec Trump hlasovat?
před 5 hodinami
Konec éry Joea Bidena. Jak bude sledovat volby končící prezident?
před 5 hodinami
USA pod palbou hoaxů. Dva státy kvůli volbám posílily kybernetické útoky a dezinformační kampaně
před 6 hodinami
Americké volby jako obrovská bezpečnostní operace. Barikády jsou kolem sídel kandidátů i soukromých podniků
před 6 hodinami
Američané nevolí jen prezidenta. Rozhodují o politické budoucnosti země
před 7 hodinami
Farage: Pokud vyhraje Harrisová, měla by omilostnit Trumpa
před 7 hodinami
Rusko přišlo s bizarní teorií, proč v Moldavsku vyhrála prozápadní prezidentka
před 8 hodinami
Kampaň v USA jde do finále. Ani jeden z kandidátů nezklamal, zbytek zůstává na voličích
před 8 hodinami
Změna klimatu i vztah k Číně. Voliči rozhodují o budoucnosti USA i celého Západu
před 9 hodinami
Ukrajinská armáda se poprvé střetla se severokorejskými vojáky
před 9 hodinami
Juncker: Pokud vyhraje Trump, Evropa musí ukázat sílu
Bývalý předseda Evropské komise Jean-Claude Juncker vyzval Evropskou unii, aby zaujala sebevědomý postoj ve vztazích se Spojenými státy, bez ohledu na to, kdo zvítězí v nadcházejících prezidentských volbách v USA. Juncker varoval EU, aby při jednáních „nepůsobila ustrašeně.“
Zdroj: Libor Novák