Monitoring médií Monitora.cz, se kterým zvládnete každý den víc

Praha - Real-time monitoring médií druhé generace. Tak se dá charakterizovat služba Monitora, která změří vaše úsilí o zviditelnění se v tisku, rozhlasu, televizi a na internetu a to nejen reklamou. Jsou vaše kampaně cílené na média, blogy, Facebook a další sociální sítě efektivní? Zjistěte, zda někdy zbytečně neinvestujete čas a finanční prostředky, místo toho, abyste se věnovali typům médiím, které se vám zúročí.

Žijeme v digitální době, a tak i monitoring médií je dnes plně automatický. Před řadou let se dělal ručně, kdy firmy, co nabízely tzv. výstřižkové služby, samy procházely a vystřihávaly články z novin a časopisů. Monitoring v reálném čase druhé generace dokáže zachytit sledované informace prakticky ihned po jejich uveřejnění. To dává obrovskou výhodu na aktuální situaci zareagovat či se dozvědět, jak právě spuštěná mediální kampaň funguje.

„Výstřižky" v reálném čase

Monitoring médií se nově stává prakticky samostatným oborem. Stojaté vody navíc rozčeřil vstup společnost Monitora Media spuštěním služby Monitora.cz, kterou už využívá přes 200 firemních uživatelů. Ta nabízí nejobsáhlejší mediální databázi monitorovaných médií a díky paušálnímu poplatku se její využití neomezuje pouze na počet zadaných sledovaných klíčových slov, nebo zobrazení konkrétních výstupů.

Denně v České republice vychází stovky periodik a po započtení online světa to představuje tisíce článků každý den, které je zapotřebí sledovat, indexovat a využít rešeršní systémy. Jen tak se firmy v reálném čase dozví, že o nich někde někdo něco napsal. Monitora mezi média navíc započítává i televizní pořady a rádio a na denní bázi je sleduje.

Monitoring hlavních médií

V současné době Monitora pokrývá přes 2 680 titulů, z toho 820 tištěných. Monitoruje také pořady celoplošných televizních stanic Česká televize, TV Nova, FTV Prima, TV Barrandov, ale také například Stream.cz. Z rozhlasových stanic zpracovává archívy Českého rozhlasu, Frekvence 1, Rádia Impuls a Rádia ZET. Denně platforma prochází kolem 5 000 stran tištěných textů, 9 000 online článků a tisíce minut TV a rozhlasových záznamů. Pro konkrétní vydavatelství nabízí archiv až do roku 2006. Díky tomu je aktuálně největší službou pro monitoring médií v ČR.

Archív vybraných médií přitom sahá u některých zdrojů až do roku 2003 a je k dispozici kdykoliv. Poskytuje veškeré náhledy výstupů a to včetně těch tištěných (v PDF či JPG) s automatickou „výstřižkovou službou". Stejně jako k tištěným periodikům přistupuje Monitora i k online médiím, kdy automaticky zachytí a nabídne kompletní článek v obrazovém formátu a průběžně jej v případě jakýchkoli změn v archivu aktualizuje.

Vždy připravena analýza

Největší výhodou monitoringu druhé generace je široké množství elektronicky zpracovávaných dat a celostátní působnost. Vyhledávání v archivu Monitory je tak rychlé a přesné. Po zadání klíčového slova v rámci jednorázového hledání lze získat výsledky během několika vteřin. Zobrazovány jsou automaticky na speciální stránce s časovou osou zadaného období, kde se v reálném čase zobrazují články z médií, které obsahují definovaná klíčová slova, zobrazeny jsou nejkvalitnější články, k dispozici jsou statistiky podle typů médií a řada dalších užitečných dat. Důraz je kladen především na přesné výsledky týkající se zejména hodnot AVE (Advertising Value Equivalent), OTS (Oportunity To See) a automaticky je zobrazen mediální zásah s dopadem na sociální sítě.

K dispozici je také rychlý export výsledků, který nabízí několik výstupních formátů seznamu článků, jako například dokument MS Word, Excel, HTML. Služba zaindexuje článek nejdéle do půl hodiny po jeho vydání, resp. od chvíle, kdy vydavatel poskytne podklady. Monitora tak nastavila nový standard pro monitoring médií v reálném čase, kdy je v mnoha případech daný titul v databázi dříve, než si jej mohou čtenáři zakoupit na stánku.

Řeší marketingové průzkumy

Monitoring druhé generace řeší také tzv. krizovou komunikaci. Snadno lze totiž sledovat mediální ohlas, tedy co se píše a tak se monitoring stává marketingovým průzkumem. Průběžný reporting formou e-mailových zpráv na denní bázi či v reálném čase v případě nastavení notifikací například pro krizovou komunikaci, lze doplit o možnost zasílání SMS zpráv či připojit další aplikace. Monitoru ve firmě lze snadno napojit díky API na používané CRM, používat ve smartphonu, Trellu, Slack či získávat informace RSS kanálem.

Systém umožňuje nastavit sledovaná klíčová slova. Z výčtu výskytů těchto sledovaných témat se pak stává jakási kontinuální timeline, což je právě pro průběžný monitoring naprosto ideální. Témata se dají jakkoliv oddělovat, seskupovat či jednotlivě selektovat v samostatně vypisovaná témata. Témata lze samozřejmě samostatně analyzovat, ale také srovnávat mezi sebou. V tomto případě se pak do stránky statistik promítá více dat, která jsou barevně rozlišena. Tento nástroj je vhodný zejména pro srovnání klienta s jeho konkurencí. Monitora dále nabízí vyhodnocování sdílení jednotlivých mediálních výstupů na sociálních sítích, konkrétně Facebooku, Twitteru a Google+.

Zkoušejte 14 dní zdarma

Pro nové zákazníky nabízí Monitora založení účtu na 14denní zkušební období – registrujte se zde https://media.monitora.cz/accounts/register/, během které jsou zpřístupněny veškeré možnosti a nástroje tak, jak je tomu v placené verzi. Nastavit a sledovat je možné real-time monitoring, kvalitu a relevanci výstupů na daná klíčová slova, jejich filtrování, nastavení nových témat, nastavení a podobu exportu nebo třeba právě analýzu mediálních výstupů. Cenová politika služby je potom připravována každému na míru jeho potřebám tak, aby reflektovala způsob využití.

V současné době využívá Monitoru široká škála společností a organizací, mezi nimiž lze nalézt například Transparency International, Pražskou teplárenskou, Autodrom Most, Boomerang Publishing, CBRE a desítky dalších.

Výhody služby Monitora.cz Monitoring v reálném čase Pokročilé analýzy a měření Analýza a měření mediálního zásahu Monitoruje o 20 % více tištěných a online zdrojů než konkurence Náhledy výstupů v tištěných médiích formou automatických výstřižků API pro napojení na CRM a další systémy Přehled o dopadu výstupů na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Google+) Archiv tištěných médií až do roku 2008 Službě důvěřuje přes 200 firemních účtů 14denní zkušební verze na www.monitora.cz

Související

Omluva společnosti Monitora serveru EuroZprávy, verze pro ostřílené dioptriky Komentář

Slovo šéfredaktora: Jak v Česku pracovat s médii? Očividně stačí jen umět rozdávat nálepky a brzy i pečetě

(Komentář) Společnost se stále více vyhraňuje proti fake news. A je plně v pořádku potírat záměrně šířené lži, které mají za cíl podkopat demokracii či útočit na základě smyšlených informací proti jednotlivcům nebo skupinám. Je ale třeba důsledněji dbát na to, koho, za co a na základě jakých principů za šiřitele nepravdivých zpráv označujeme. Pak se i snaha o dobrou věc může proti svým tvůrcům lehce obrátit. Své o tom ostatně ví subjekty pracující s médii, jako je spolek Nelež či společnost Monitora, ale potažmo i server Mediář.cz či Nadační fond nezávislé žurnalistiky (NFNZ).
Dezinformace, fake news, ilustrační foto

Majitel Monitory Tomáš Berger nadále šíří dezinformace, zneužil k tomu i Mediář

Tisková zpráva - Ředitel společnosti Monitora, s níž vedlo vydavatelství INCORP úspěšný soudní spor o neoprávněné označení serveru EuroZprávy.cz jako dezinformační, nadále šíří napříč internetem nepodložené lži. Tomáš Berger ve svém vyjádření pro Mediář sice korektně uvedl, že EuroZprávy.cz jsou „informačně relevantním zdrojem bez pochybností“, zároveň ale tvrdí, že v minulosti šířily neověřené a zavádějící informace, aniž by k tomu poskytl jediný důkaz.

Více souvisejících

Monitora.cz Media

Aktuálně se děje

před 33 minutami

před 1 hodinou

Teroristé Hamásu

Návrh dohody o příměří má tři fáze, tvrdí Hamás

Návrh dohody o příměří v pásmu Gazy, s níž souhlasilo palestinské hnutí Hamás, má tři fáze a každá trvá 42 dní. Uvedl to v pondělí vysoce postavený představitel Hamásu Chalíl Hajjá v rozhovoru pro katarskou televizi Al-Džazíra, píše agentura Reuters.

před 1 hodinou

před 3 hodinami

před 3 hodinami

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

Chřestýš

Extrémní změny počasí povedou k masové migraci. Vědci varují před rozšířením jedovatých hadů

Podle nové studie, na kterou upozornil server The Guardian, se očekává, že změna klimatu povede k masové migraci jedovatých hadů do nových oblastí a zemí, které na to nejsou připravené. To zvýší zranitelnost obyvatel vůči uštknutí hady. Vědci ve studii modelovali možné geografické rozšíření 209 druhů jedovatých hadů, které mohou ohrozit lidský život. Závěry ukazují, že největší riziko nesou lidé v nízkopříjmových zemích v jižní a jihovýchodní Asii a v částech Afriky.

před 7 hodinami

Ruská armáda, ilustrační foto

Rusko vyhlašuje cvičení. Použije jaderné zbraně

Ruské ministerstvo obrany v pondělí oznámilo, že uspořádá cvičení s taktickými jadernými zbraněmi. Před několika dny Kreml rozzlobeně reagoval na komentáře vysokých západních představitelů o válce na Ukrajině.

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 8 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

před 9 hodinami

před 10 hodinami

před 10 hodinami

před 11 hodinami

před 12 hodinami

Netanjahu: Pokud se neubráníme sami, nikdo nás neubrání. Zvládneme to i sami

Izraelský premiér Benjamin Netanjahu odmítl tlak mezinárodního společenství, které požaduje pozastavení válečného tažení v Pásmu Gazy. Podle agentur AP a DPA zdůraznil, že Izrael má schopnost bránit se sám, pokud bude potřeba.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy