Youtubeři vydělávají miliony, některá videa jdou za hranici vkusu

New York - Nejpopulárnější youtubeři vydělávají miliony dolarů ročně a jsou často populárnější než celebrity ze světa filmu a hudby. Témata jejich videí jsou sice mnohdy banální, zato ale ze života obyčejných lidí.

Autoři domácích videí získávají své fanoušky právě tím, že jsou "jedni z nich". Odkrývají své soukromí, takže řadě lidí mohou pomoci vyrovnat se s různými problémy. Přínosná mohou být také všelijaká instruktážní videa od témat vytváření účesů a make-upu až po rady, jak umýt nejlépe WC.

Někteří youtubeři propagují práva menšin. Například jeden z nejsledovanějších Američan Tyler Oakley (28), který loni vydělal šest milionů dolarů (asi 133 milionů korun), přispívá na nadaci, jejímž cílem je prevence sebevražd mezi mladými homosexuály.

Nejsledovanějším youtuberem na světě je sedmadvacetiletý Švéd Felix Kjellberg, který si říká PewDiePie. Proslavil se zejména takzvanými Let's Play výstupy, v nichž komentuje různé videohry. První účet na YouTube jako PewDiePie si registroval v roce 2010 a za dva roky měl milion odběratelů. Dnes jich má přes 56 milionů a je nejvíce vydělávajícím youtuberem na světě, loni vydělal 15,5 milionu dolarů (asi 345 milionů Kč).

Kjellberg, jehož v roce 2016 časopis Time zařadil mezi 100 nejvlivnějších lidí světa, své popularity využívá i k získávání peněz na charitu, například pro dětské nemocnice, pro boj s AIDS v Africe, pro Světový fond na ochranu přírody (WWF) či pro organizaci Save the Children.

Jako youtuber začínal například i, dnes slavný, kanadský zpěvák Justin Bieber (23). Videa, na nichž jako teenager zpíval coververze písní známých hudebníků, začala dávat jeho matka na YouTube, kde ho objevil lovec hudebních talentů.

Youtuberství ale není jen záležitostí teenagerů a mladých. Už v jeho začátcích se stal v roce 2006 youtuberem s nejvíce odběrateli anglický penzista Peter Oakley. Tehdy osmdesátiletý Oakley, vystupující pod pseudonymem geriatric1927, na kratičkých videích sdílel mimo jiné své zážitky z druhé světové války či vyprávěl o své životní lásce k motorkám. Poslední video zveřejnil v únoru 2014, asi měsíc před smrtí.

Pro sledovanost svých videí jsou mnozí ochotni jít až za hranici vkusu či etiky. Například jeden z nejslavnějších youtuberů Američan Roman Atwood (34), který loni vydělal sedm milionů dolarů, se proslavil takzvanými pranks (scénami, v nichž je někdo zaskočen bizarními či dramatickými zprávami). Atwood například natočil svou přítelkyni, když jí sděloval, že zabil jejího tříletého syna, což nebyla pravda.

Tragicky skončila honba za sledovaností v Minnesotě. Před několika měsíci média informovala, že těhotná dívka zastřelila při natáčení videa pro YouTube svého přítele. Oba i několik přihlížejících věřili, že kulku zastaví encyklopedie s tvrdou vazbou, s níž si muž kryl hrudník.

Související

Více souvisejících

YouTubeři Youtube internet počítače

Aktuálně se děje

před 43 minutami

před 1 hodinou

před 2 hodinami

před 3 hodinami

před 3 hodinami

Ilustrační fotografie

Muž s mečem zaútočil na lidi v Londýně

Muž zaútočil s autem a mečem na lidi na severovýchodním předměstí Londýna. Uvedla to v úterý místní policie, která podezřelého zadržela. Se zraněními bylo hospitalizováno v Hainaultu pět osob, informuje BBC.

před 4 hodinami

před 5 hodinami

před 6 hodinami

před 7 hodinami

před 8 hodinami

před 9 hodinami

včera

včera

Aktualizováno včera

včera

včera

včera

včera

včera

Ilustrační fotografie.

Dnes je Mezinárodní den tance. Kdy a jak začali lidé tančit?

Tanec je starý tak jako samo lidstvo. Během dlouhé historie prošel tanec vývojem a mnoha proměnami. Vznikly jeho specifické podoby pojící se s obdobími v roce, důležitými okamžiky v životě člověka nebo nejrůznějšími rituály. Pomocí tance se vyjadřovaly emoce či národní identita. Jaká je historie tance, který má dnes svůj mezinárodní den?

včera

RECENZE: Boy Kills World v krvavé lázni zabíjí struhadlem a drží se videoherních kontur

Ačkoli film Boy Kills World se v nabídce českých kin objevil relativně nenápadně, nabízí zběsilou, ujetou a sebeuvědomělou akční jízdu, kde je dějovým tahounem samotné násilí. Postmoderní hříčka sází na nápaditou stylistiku a moralizování zahazuje daleko od zmasakrovaných antagonistů.

Zdroj: Martin Pleštil

Další zprávy