Ať už jde o rozvod, odloučení nebo ovdovění, konec manželství není pro nikoho bezbolestný. Především pro další život mužů, u nichž nová životní situace ovlivňuje jejich stravovací návyky. V případě mužů jde o drastické zhoršení skladby jídelníčku, zatímco u žen zřejmě nová situace stravování příliš neovlivňuje.
Ukazuje to mimo jiné studie expertů z Centra pro výzkum stravování a aktivity při Cambridgeské univerzitě, kteří zkoumali, kolik ovoce a zeleniny sní 11.577 sledovaných osob ve věku od 40 do 80 let.
Vědci vycházeli z předpokladu, že omezená konzumace čerstvých potravin může zvyšovat riziko kardiovaskulárních chorob a některých druhů rakoviny. Nepřihlíželi ale k tomu, jak dlouho manželství trvalo a jak bylo kvalitní, ani k důvodům, které vedly k jeho ukončení.
Experti tak zjistili, že při dvou klinických studiích vedených v letech 1993-1997 a v letech 1998-2002 omezili muži, kteří už nebyli ženatí, svůj denní příděl ovoce a zeleniny. Jejich strava nebyla už tolik pestrá.
Naopak ženy svůj potravinový režim změnily méně výrazně, s výjimkou konzumace alkoholických nápojů, která se citelně snížila. Ženy vypily přibližně o jeden drink týdně méně než v době manželství. Muži konzumovali stále stejné množství alkoholu.
"U této generace, která se narodila mezi dvacátými a šedesátými lety, jsou stravovací návyky silně spojeny s pohlavím v důsledku toho, že to byly právě ženy, kdo se hlavně staral o domácnost a přípravu pokrmů," vysvětlil ve studii její autor Pablo Monsivais.
"To může zčásti vysvětlovat důvody, proč ženy, které zůstaly samy, zachovávají své předešlé stravovací návyky, na rozdíl od mužů, kteří se na přípravě pokrmů v době manželství nepodíleli," dodal.
5. června 2026 10:57
Vědci neskrývají nadšení. AI vytvořila vakcínu chránící před celou plejádou virů
Související
Nový Zéland baví internet. Omezil objímání
Dáme si na prvního máje pusu pod rozkvetlou třešní? Experti znají odpověď
Láska, intimnosti, vztahy , Muži , ženy
Aktuálně se děje
před 16 minutami
Počasí bude příští týden tropické, potvrdili meteorologové
včera
Epsteinova oběť ve výpovědi zmínila Andrewa. Dostal ji do královského paláce
včera
Prodejny Penny ve čtvrtek zavřou dříve. Má to zajímavý důvod
včera
Norská princezna se zřejmě nevyhne transplantaci, naznačil to manžel
včera
ODS uspořádala ideovou konferenci. Bouřlivě se řešila otázka přijetí eura
včera
Mírová dohoda mezi USA a Íránem nikdy nebyla tak blízko, tvrdí Šaríf
včera
Stovkám tisíc řidičáků letos vyprší platnost. Výměna je oproti minulosti jednodušší
včera
Moravec trvá na neplatnosti doložky. ČT tvrdí, že uplatňuje sankce
včera
Britové při Trooping the Colour oslavili narozeniny krále. Letos mu bude 78 let
včera
Pavel toho vyjedná více než vy, udeřil Rakušan v diskuzi s Macinkou
včera
Policie obvinila strojvedoucího, který řídil opilý. Nadýchal přes dvě promile
včera
Čech už má výhru v Eurojackpotu na svém kontě. Daň putuje do státní kasy
včera
Trumpa k odvolání útoků na Írán přesvědčili lídři zemí Perského zálivu
včera
Předpověď počasí pro vodáky. Medard pomohl, brzy se však oteplí
včera
Zemřela česká trenérská fotbalová legenda Petr Uličný
včera
Pohřeb Zdeny Mašínové proběhne příští týden v Olomouci
včera
Dohoda by otevřela Hormuzský průliv, přiznal Teherán. Rozhodnutí ale nepadlo
včera
Vražda v Praze. Případ se stal na Chodově, policisté zadrželi muže
včera
Počasí: Do Česka se příští týden vrátí tropické teploty
12. června 2026 21:08
Německo musí být do roku 2029 v bojové pohotovosti, hrozí válka s Ruskem, varoval tamní generál
Německé ozbrojené síly se musí nacházet v plné bojové pohotovosti nejpozději do roku 2029, jelikož reálně hrozí ozbrojený konflikt s Ruskou federací. Na berlínském leteckém veletrhu ILA to prohlásil náčelník generálního štábu Bundeswehru, generálporučík Christian Freuding.
Zdroj: Libor Novák