Oxford - Každodenní krátké hraní videoher může mít pozitivní, byť velmi omezený dopad na vývoj dítěte. Naopak delší pravidelné holdování počítačovým hrám lidskému zdraví škodí, uvádí nová studie vědců z Oxfordské univerzity. Informuje server BBC.
Mladí lidé, kteří denně stráví méně než hodinu hraním her jsou více vyrovnaní než jedinci nehrající vůbec. Naopak děti trávící touto činností každý den více než tři hodiny v průzkumech vykazují menší spokojenost se svým životem.
Studie vědců z Oxfordské univerzity byla zveřejněna v odborném časopise Pediatrics. Výzkum proběhla na vzorku pěti tisíc dětí ve věku 10-15 let.
Tři čtvrtiny zkoumaných dětí uvedlo, že počítačové hry hrají denně. Vědci následně zjišťovali, jak jsou spokojeny se svým životem, jak vycházejí s vrstevníky, zda jsou ochotny pomoci lidem v nouzi či míru jejich hyperaktivity a netečnosti.
Nejlépe z psychologických testů vyšli děti, které hraním počítačových her trávili necelou hodinu denně. Vykazovaly nejvyšší míru spokojenosti se svými životem i pozitivní sociální interakci. Netrpěli ani hyperaktivitou.
Související
Problém číst či soustředit se. Princezna Kate zavzpomínala na boj s rakovinou
Princ Andrew může mít problém. Burnham nevylučuje nové vyšetřování
Aktuálně se děje
včera
Kolumbie vyhlásila stav národní katastrofy. Počet mrtvých po zemětřesení dál prudce stoupá
včera
Francie zavádí kvůli vedru krizový stav. Domácnostem omezuje spotřebu vody
včera
Rusko přitvrzuje. Útoky raketami jsou stále častější, Moskva polevit nehodlá
včera
Kolumbii zasáhlo silné zemětřesení. Mrtvých jsou nejméně desítky
včera
V Bulharsku vybuchl sklad munice. Exploze byla vidět na kilometry daleko
včera
Lipsko se vyhnulo katastrofě. Dron s výbušninou narazil do letadla, našli na něm DNA
včera
Zuckerbergova jachta odmítla pomoci plavidlu v nouzi
včera
Kanaďanům dochází trpělivost. Pochybují o kapacitách hasičů, požáry začínají hasit sami
včera
Ukrajinské drony zaútočily v Tatarstánu. Nálet prý trval hodiny
včera
Dostupná ložiska mizí. Severní moře se stává rájem robotů a dronů
včera
Čína kvůli mohutnému tajfunu evakuovala milion lidí
včera
Zemřel legendární spisovatel Vladimír Páral
včera
Tragédie v Praze. Při zkoušce prasklo potrubí, jeden člověk zemřel
včera
Ekonomické škody ani nespokojenost Rusů k zastavení bojů nestačí. Putin stál věří, že zvítězí
včera
Počasí aktuálně: Meteorologové varují před vedry a požáry na dalších místech
včera
Počasí láme jeden rekord za druhým. Historicky nejvyšší teploty hlásí oceány i celá Evropa
včera
Patová situace: Írán s USA mluvit nechce, trvá a podmínkách, na které Trump nepřistoupí
včera
Ztratí klíčového spojence? Netanjahu riskuje otevřený konflikt s Trumpem
včera
Teherán předložil seznam podmínek pro otevření Hormuzského průlivu. Ceny ropy rostou
včera
Netanjahu: Izrael odmítl Trumpův mírový plán pro Pásmo Gazy
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu otevřeně odmítl mírový plán pro Pásmo Gazy, který prosazuje americká administrativa. Tento krok představuje vzácný veřejný rozpor mezi židovským státem a Bílým domem, jenž se snaží urychleně dosáhnout urovnání blízkovýchodních konfliktů.
Zdroj: Libor Novák