Vlastníci barů na Ukrajině se rozhodli vymazat nápoj Aperol Spritz z svých nápojových lístků. Podle serveru Meduza tímto způsobem vyjadřují svůj protest vůči italské společnosti Campari Group, která navzdory ruské invazi na Ukrajinu nadále pokračuje ve svých obchodních aktivitách v Rusku.
Bary také bojkotují další koktejly, které jsou připravovány s použitím produktů od firmy Campari. Některé podniky si však nemohou zcela dovolit vynechat populární nápoje, takže místo toho vytvářejí varianty těchto drinků s ingrediencemi od jiných italských výrobců.
Kyjevský bar Squat 17B zastavil podávání Aperol Spritz a místo toho nabízí drink s názvem Venice Spritz, kde je likér Aperol nahrazen produkty od firmy Luxardo. Tyto ingredience také využívá pro míchání koktejlů.
Na počátku konfliktu, kdy ruské síly obsadily část Kyjevské oblasti, se tento bar zaměřil na výrobu jiného typu "koktejlů", konkrétně Molotovových koktejlů neboli zápalných lahví. Majitelé baru vysvětlují, že i nyní se snaží ve prospěch Ukrajiny přijmout opatření, která povedou k dosažení vítězství.
Společnost Campari loni oznámila, že své aktivity v Rusku minimalizuje. Plánuje omezit propagaci svých výrobků na ruském trhu a ukončit investice v Rusku. Nicméně plně se z Ruska stáhnout nehodlá.
Související

Proč Rusko kývlo na příměří v Černém moři? Ukrajině nic nepřináší, profituje z něj Kreml

Rusové nechtějí říct, o čem včera tak dlouho jednali s Američany
Aktuálně se děje
před 13 minutami

Počasí se bude na začátku dubna držet jasného trendu
včera

Přechod na letní čas zpozdí víkendové noční vlaky, upozorňují ČD
včera

Požár v Novém Městě nad Metují zasáhl bytový dům. Město pomáhá obyvatelům
včera

Jsou přibývající excesy hokejových fanoušků projevem úpadku české společnosti?
včera

Kauza gynekoložky z Líbeznic dostává další rozměr. Stížností je vícero
včera

Česko spustilo opatření kvůli slintavce a kulhavce. Týká se hranic se Slovenskem
včera

Tragickou nehodu v Hurghadě odnesli Rusové. V ponorce zemřelo šest lidí
včera

Policie zasahovala na škole v Pelhřimově. Měl tam být ozbrojený muž
včera

Útok nožem v centru Amsterdamu. Policie hlásí několik zraněných
včera

Evropa hodila vidle do plánů Putina. Sankce proti Rusku nezruší
včera

Bouří se Evropa i Čína. Neustoupíme, vzkazují Trumpovi státy
včera

Další válka v Evropě je za dveřmi. Rusko zaútočí na Pobaltí možná už letos, varuje Polsko
včera

Petr Fiala hraje o svou politickou kariéru. Dá se očekávat drsná kampaň, říká Brunclík
včera

Sami mě pozvali, teď na mě útočí. Novinář poprvé promluvil o kauze plánování v aplikaci Signal
včera

Putin brzy zemře a všechno skončí, prohlásil Zelenskyj
včera

NÁVOD: Jak si připravit nouzové zavazadlo pro případ krize?
včera

90 procent lidí na dlažbě, konec podpory očkování i boje s HIV. Dokument odhalil rozsah Trumpových změn
včera

Litva exkluzivně pro EZ: Záchranná operace v stále probíhá. Smrt amerických vojáků není potvrzená
včera

Nastal čas na evropskou odvetu. Cla na automobily nenecháme jen tak, vzkazuje von der Leyenová
včera
Ubohost politických stran dosahuje nové úrovně. Už se ani nedozvíme, kdo je nejhorší premiér
Nedávné kampaně hnutí ANO a koalice SPOLU odhalují znepokojivý trend v české politické kultuře, kde se místo věcné debaty uchylují hlavní politické síly k osobním útokům a zjednodušeným sdělením. V době, kdy by politické strany měly občanům přinášet vize, naději a konkrétní řešení pro budoucnost, se v české politice stále více setkáváme s ubohým titulováním a levnými útoky. Kampaňové strategie, které jsme viděli v poslední době, nejsou nic jiného než pokusem odvést pozornost od skutečných problémů – místo aby se politiky snažily navrhnout konkrétní reformy a předložit konstruktivní alternativy, upřednostňují osobní osočování a provokativní slogany.
Zdroj: Libor Novák