Praha - Automobilka Škoda Auto dnes v závodě v Kvasinách na Rychnovsku zahájila sériovou výrobu sportovně-užitkového vozu Karoq, který ve výrobním programu závodu nahradil model Yeti.
Závod Kvasiny dále produkuje limuzínu Superb, SUV Kodiaq a pro španělský Seat dělá SUV model Ateca. Od roku 2015 automobilka do rozšíření výroby vozů segmentu SUV v Kvasinách investovala přibližně jedenáct miliard korun. ČTK o to dnes informovala Škoda Auto.
Předprodej modelu Karoq automobilka zahájila na začátku července. K prvním zákazníkům by se měl vůz dostat v říjnu. Nejlevnější varianta zatím stojí 529.900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude k dispozici ještě levnější varianta s výbavou Active. V předprodeji jsou k dispozici dvě naftové a dvě benzínové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus.
Proti Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 cm více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.
Závod Kvasiny s přibližně 8000 pracovníky je největším průmyslovým zaměstnavatelem Královéhradeckém kraji. V následujících letech má jeho kapacita postupně růst až na 295.000 vozů ročně. V roce 2015 výroba závodu činila 142.000 vozů.
Díky masivnímu rozvoji automobilky Škoda Auto je Rychnovsko dlouhodobě regionem s nejnižší nezaměstnaností v Česku. Na konci června nezaměstnanost na Rychnovsku klesla na 1,2 procenta. Volných míst bylo v okrese 1302, ale nezaměstnaných bylo jen 715. Místní lidé na pokrytí personálních požadavků automobilky a jejích subdodavatelů zdaleka nestačí. Proto za prací na Rychnovsko zatím přišlo kolem 3000 cizinců. Celkem v průmyslové zóně Kvasiny - Solnice pracuje 10.500 lidí.
Na růst závodu Škody Auto a na s tím související zvýšení nároků na dopravu, bydlení, bezpečnost či zdravotní péči reagovala česká vláda, která 21. června schválila zvýšení podpory výstavby veřejné infrastruktury v okolí zóny Kvasiny - Solnice ze tří na šest miliard korun. Hlavní část peněz půjde do staveb silnic a obchvatů, v plánu jsou i rozšíření průmyslové zóny, stavba nájemních bytů, posílení kapacit policie, modernizace rychnovské nemocnice.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.
Související
Slovenská továrna VW zahájila výrobu modelu Karoq
Automobily Kodiaq a Karoq nepochází z Vovkaničova návrhu, řekl u soudu znalec
Škoda Karoq , Škoda , automobilový průmysl , auto , Průmysl
Aktuálně se děje
před 43 minutami
Politico: Svět má nového vítěze v boji s extrémním počasím. Překvapivě jím není západní země
před 1 hodinou
Zatykač na Blízkém východě moc nezmění. Netanjahu ví, že po válce jeho kariéra může skončit, říká Salem
před 1 hodinou
Riziko chyby je vysoké. Rétorika Kremlu připouští jadernou válku, varuje analýza
před 2 hodinami
Nemocnice v Pásmu Gazy jsou před zhroucením. O víkendu hrozí kompletní kolaps zdravotnického systému
před 3 hodinami
Rusko na Ukrajině otestovalo novou raketu Orešnik. Hromadná produkce nehrozí, myslí si expert
před 3 hodinami
Fixace hypotéky: Jaké během ní máte možnosti?
před 3 hodinami
Do napjaté situace si přisadil i Kim Čong-un: Svět míří k ničivé termonukleární válce
před 3 hodinami
Víte, jaký program dokáže ušetřit práci každému podnikateli? Online fakturace
před 4 hodinami
Eskalace války zneklidňuje Evropu. Tusk mluví o nejistotě, Švédsko o zastrašování
před 4 hodinami
Tragický konec pátrání po miminku ve Vídni. Policie podezřívá matku
před 4 hodinami
Situace je nejhorší od začátku války. Evropa znepokojená, Moskva hrozí, Číňané vyzývají ke klidu
před 4 hodinami
USA zavádí nové sankce. Destabilizují Rusko, citelně se ale dotknou Evropy
před 5 hodinami
Británie stupňuje rétoriku: Pokud dnes Putin napadne východní Evropu, jsme připraveni na válku
před 5 hodinami
Orbán chce pozvat Netanjahua do Maďarska. Slibuje, že ho nezatkne
před 6 hodinami
Diplomat prozradil, proč Putin eskaluje konflikt na Ukrajině. Kreml sdělil důvod odpálení rakety
před 6 hodinami
Změny počasí mění svět k nepoznání. O domov už přišly desítky milionů lidí
před 7 hodinami
Co má KLDR ze spojenectví s Ruskem? Novináři odhalili, jak se Putin odměnil za vojáky na Ukrajině
před 7 hodinami
Kvůli ruskému útoku balistickou raketou se Kyjev sejde se zástupci NATO
před 8 hodinami
Putin vyhrožuje útokem na země podporující Ukrajinu
před 8 hodinami
BBC: Putin je auto brzd, které se řítí po dálnici. A Putinomobil jen tak nezpomalí
Tento týden Kreml obvinil „kolektivní Západ“ z eskalace války na Ukrajině. Přesto téměř tři roky trvající konflikt jasně ukazují, že právě Vladimir Putin považuje eskalaci za klíčový nástroj pro dosažení svých cílů. Ať už jde o úplnou kontrolu nad Ukrajinou, nebo alespoň o uzavření míru na ruských podmínkách, eskalace zůstává ústřední strategií jeho vedení války. Uvedl to server BBC.
Zdroj: Libor Novák